recept
Känsliga snack
  1. Anonym
    #1

    recept

    Är sjukskriven för depression, provade jobba heltid igår, men fick sådan ångest när det var över en timme kvar, som tack och lov gick att "bota" för sstunden med atarax. Imorse tog jag sista tabletterna, går till vårdcentralen efter jobbet, vid ett-tiden och det finns inget nytt recept.. Fick verkligen ta mig i kragen för att klara av att betala det jag handlat. Tänker att det inte är någon idé att ringa vårdcentralen utan bestämmer mig för att åka dit och sitta kvar tills jag har receptet. Målade fan på väggen innan för det brukar ju ta tre dagar för receptförnyelse... Men väl där är personen i receptionen bara helt underbar, jag förklarar hur det ligger till och att jag inte klarar mig utan de, och hon fixar receptet åt mig, pratar med läkaren, och halv fem är receptet färdigt och finns på apoteket... Är bara så glad och tacksam över det bemötandet på vårdcentralen. Hade ett par jobbiga timmar med sådan ångest, hämtade på förskolan och sedan till apoteket... Jobbigt värre innan ataraxen började verka. Men så glad nu ikväll att jag faktiskt klarade eftermiddagen. Jag ska aldrig aldrig mera hämta ut recept när tabletterna är slut, men hade inte råd innan och igår hann jag inte innan de stängde
  2. 1
    recept Är sjukskriven för depression, provade jobba heltid igår, men fick sådan ångest när det var över en timme kvar, som tack och lov gick att "bota" för sstunden med atarax. Imorse tog jag sista tabletterna, går till vårdcentralen efter jobbet, vid ett-tiden och det finns inget nytt recept.. Fick verkligen ta mig i kragen för att klara av att betala det jag handlat. Tänker att det inte är någon idé att ringa vårdcentralen utan bestämmer mig för att åka dit och sitta kvar tills jag har receptet. Målade fan på väggen innan för det brukar ju ta tre dagar för receptförnyelse... Men väl där är personen i receptionen bara helt underbar, jag förklarar hur det ligger till och att jag inte klarar mig utan de, och hon fixar receptet åt mig, pratar med läkaren, och halv fem är receptet färdigt och finns på apoteket... Är bara så glad och tacksam över det bemötandet på vårdcentralen. Hade ett par jobbiga timmar med sådan ångest, hämtade på förskolan och sedan till apoteket... Jobbigt värre innan ataraxen började verka. Men så glad nu ikväll att jag faktiskt klarade eftermiddagen. Jag ska aldrig aldrig mera hämta ut recept när tabletterna är slut, men hade inte råd innan och igår hann jag inte innan de stängde
  3. Medicinfri?
    #2
    Härligt när man får sådant bemötande och förståelse! Inte alltid lätt att få ett recept snabbt har jag också fått erfara, dock inte i en sådan akut situation som du var i. Du får se de där timmarnas ångest som lite kbt. Du övade på att stå ut med ångesten och du klarade det !
  4. 2
    Härligt när man får sådant bemötande och förståelse! Inte alltid lätt att få ett recept snabbt har jag också fått erfara, dock inte i en sådan akut situation som du var i. Du får se de där timmarnas ångest som lite kbt. Du övade på att stå ut med ångesten och du klarade det !
  5. Anonym
    #3
    Ja det värmde verkligen att få det bemötandet. Och som du skriver, jag klarade det. Orkade visserligen inget mer än ligga på soffan och slumra de timmarna, men jag klarade det. I morse kräktes 4åringen en gång, så idag har jag varit tvungen att vabba. Men det har varit jobbigt idag, har svårt att orka med barnen en hel dag tyvärr, har så dåligt samvete för det. Men 4-åringen har ätit som vanligt idag och varit pigg hela eftermiddagen, så de får gå imorgon. känns inte helt rätt, men jag klarar inte av att ha de hemma en dag till. Tyvärr. Jag brukar vara noga med 48 timmar efter senaste kräkan, men den här gången blir det bara 24 timmar. För att jag ska orka hålla ihop... Mår så mycket bättre när jag får jobba mina fyra timmar varje dag. Men snart går jag upp och jobbar 75% är lite orolig men tror det kommer gå jättebra. Försöker se positivt på det hela.
  6. 3
    Ja det värmde verkligen att få det bemötandet. Och som du skriver, jag klarade det. Orkade visserligen inget mer än ligga på soffan och slumra de timmarna, men jag klarade det. I morse kräktes 4åringen en gång, så idag har jag varit tvungen att vabba. Men det har varit jobbigt idag, har svårt att orka med barnen en hel dag tyvärr, har så dåligt samvete för det. Men 4-åringen har ätit som vanligt idag och varit pigg hela eftermiddagen, så de får gå imorgon. känns inte helt rätt, men jag klarar inte av att ha de hemma en dag till. Tyvärr. Jag brukar vara noga med 48 timmar efter senaste kräkan, men den här gången blir det bara 24 timmar. För att jag ska orka hålla ihop... Mår så mycket bättre när jag får jobba mina fyra timmar varje dag. Men snart går jag upp och jobbar 75% är lite orolig men tror det kommer gå jättebra. Försöker se positivt på det hela.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar