Någon som har några tips?
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    May 2012
    #1

    Någon som har några tips?

    Saken är den att jag nu börjat ta körkort.Övningskörde med min pappa och gick hem som 20+ och nu som 46-åring planerar jag bilsemester kommande sommar. Alltså har jag börjat övningsköra på bilskola.
    MEN jag skulle behöva någon att köra med däremellan, men jag har ingen. Vill absolut inte slänga ut en annons på Blocket, så hur gör man?
    Tips? Försöker inventera vänner, bekanta och kanske deras vänner, bekanta.
    Glöm ej att leva min vän
    dagen som gick kommer aldrig igen.
  2. 1
    Någon som har några tips? Saken är den att jag nu börjat ta körkort.Övningskörde med min pappa och gick hem som 20+ och nu som 46-åring planerar jag bilsemester kommande sommar. Alltså har jag börjat övningsköra på bilskola.
    MEN jag skulle behöva någon att köra med däremellan, men jag har ingen. Vill absolut inte slänga ut en annons på Blocket, så hur gör man?
    Tips? Försöker inventera vänner, bekanta och kanske deras vänner, bekanta.
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Gissar att det är som "vanligt" att det är att kolla runt sin omgivning som släkt och vänner om det är någon där som kan förbarma sig att bli handledare. Som det nu så fint heter och är som krav.

    Kan förstå att det tar emot att lägga ut sådan annons av vilka mer eller mindre konstiga svar man skulle få då,,, så det enda jag kan komma på som sagt är att kolla av ens omgivning.

    Och lycka till med tagningen av lappen, för det är enorm frihets känsla ändå att kunna ta sig vart man vill.
  4. 2
    Gissar att det är som "vanligt" att det är att kolla runt sin omgivning som släkt och vänner om det är någon där som kan förbarma sig att bli handledare. Som det nu så fint heter och är som krav.

    Kan förstå att det tar emot att lägga ut sådan annons av vilka mer eller mindre konstiga svar man skulle få då,,, så det enda jag kan komma på som sagt är att kolla av ens omgivning.

    Och lycka till med tagningen av lappen, för det är enorm frihets känsla ändå att kunna ta sig vart man vill.
  5. Medlem sedan
    May 2012
    #3
    Jo jag har slängt ut frågan lite här och där.Många av mina vänner har fullt upp med att övningsköra med sina barn, eller så har de små barn. Men kanske har de i sin tur någon som har tid,lust och bil.
    Synd att prisbilden ser ut som den gör, vore bättre om mer/fler lektioner togs med proffs. Vi vill ha proffs i skolan, renovering och annat.
    Glöm ej att leva min vän
    dagen som gick kommer aldrig igen.
  6. 3
    Jo jag har slängt ut frågan lite här och där.Många av mina vänner har fullt upp med att övningsköra med sina barn, eller så har de små barn. Men kanske har de i sin tur någon som har tid,lust och bil.
    Synd att prisbilden ser ut som den gör, vore bättre om mer/fler lektioner togs med proffs. Vi vill ha proffs i skolan, renovering och annat.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Kanske dags för ett RATT-avdrag? Det är ju hiskeligt dyrt med körlektioner så man måste ju nästan ha någon att öva med emellan också. Har du kollat med kollegorna på jobbet?
  8. 4
    Kanske dags för ett RATT-avdrag? Det är ju hiskeligt dyrt med körlektioner så man måste ju nästan ha någon att öva med emellan också. Har du kollat med kollegorna på jobbet?
  9. Medlem sedan
    May 2012
    #5
    Har slängt ut frågan både här och där :-) Får se vad det kan ge,,,,,
    Glöm ej att leva min vän
    dagen som gick kommer aldrig igen.
  10. 5
    Har slängt ut frågan både här och där :-) Får se vad det kan ge,,,,,
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar