Finns det någon från Dalarna här?
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2012
    #1

    Finns det någon från Dalarna här?

    Hej!

    Finns det någon från Dalarna här?

    Själv bor jag från Våmhus utanför Mora.

    Tycker det hade varit trevligt att få kontakt med någon i närheten - om det finns någon här
  2. 1
    Finns det någon från Dalarna här? Hej!

    Finns det någon från Dalarna här?

    Själv bor jag från Våmhus utanför Mora.

    Tycker det hade varit trevligt att få kontakt med någon i närheten - om det finns någon här
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Jag! Bor lite mer söderut än dig och har bf 24/11 Väntar vårt tredje barn
  4. 2
    Jag! Bor lite mer söderut än dig och har bf 24/11 Väntar vårt tredje barn
  5. Medlem sedan
    May 2012
    #3
    Hej!
    Jag bor i Mora och har bf 18/11
  6. 3
    Hej!
    Jag bor i Mora och har bf 18/11
  7. Medlem sedan
    Aug 2012
    #4
    Hej Kreaa! Vad kul med någon i närheten!

    Kanske vi hamnar på BB i Falun samtidigt!

    Går du i föräldragrupp? Kanske vi går i samma - ska iväg imorgon onsdag igen 14-16

    Väntar du första barnet?

    Må så gott!

    Hälsn Malin
  8. 4
    Hej Kreaa! Vad kul med någon i närheten!

    Kanske vi hamnar på BB i Falun samtidigt!

    Går du i föräldragrupp? Kanske vi går i samma - ska iväg imorgon onsdag igen 14-16

    Väntar du första barnet?

    Må så gott!

    Hälsn Malin
  9. Medlem sedan
    May 2012
    #5
    Hej Malin!
    Jag hamnade tyvärr i nästa föräldragrupp, tiden gick inte ihop med jobbet just nu.
    Jag väntar också första barnet men kommer förhoppningsvis inte att åka till Falun, planerar att föda hemma istället.
    Vilken barnmorska har du? Jag går hos Helena.

    Nu på torsdag ska vi visa en intressant film om kvinnornas rättigheter runt sin förlossning, det blir klockan 18:30 på Andreasgården i Mora. http://www.fodelsehuset.se/node/11 står det lite mer om vad det handlar om.
    Vi kanske ses där

    Hälsningar
    Eva-Maria
  10. 5
    Hej Malin!
    Jag hamnade tyvärr i nästa föräldragrupp, tiden gick inte ihop med jobbet just nu.
    Jag väntar också första barnet men kommer förhoppningsvis inte att åka till Falun, planerar att föda hemma istället.
    Vilken barnmorska har du? Jag går hos Helena.

    Nu på torsdag ska vi visa en intressant film om kvinnornas rättigheter runt sin förlossning, det blir klockan 18:30 på Andreasgården i Mora. http://www.fodelsehuset.se/node/11 står det lite mer om vad det handlar om.
    Vi kanske ses där

    Hälsningar
    Eva-Maria
  11. Medlem sedan
    Aug 2012
    #6
    Hej Eva-Maria!

    Jag har också Helena som barnmorska

    Föda hemma - beundransvärt. Jag känner mig inte tillräckligt trygg i förlossningssituationen för att fixa det så jag får fint åka bilen till Falun. Finns det alltså barnmorskor i Mora som kan komma för hemförlossning eller hur funkar det? Blev lite nyfiken på hur det går till bara

    Jobbar till 18.00 på torsdag, men det hade varit intressant att se filmen. Kanske inte gör något om man blir någon minut sen eller så hinner jag kanske i tid..... Ska fundera lite.

    Må så gott!

    Hälsningar Malin
  12. 6
    Hej Eva-Maria!

    Jag har också Helena som barnmorska

    Föda hemma - beundransvärt. Jag känner mig inte tillräckligt trygg i förlossningssituationen för att fixa det så jag får fint åka bilen till Falun. Finns det alltså barnmorskor i Mora som kan komma för hemförlossning eller hur funkar det? Blev lite nyfiken på hur det går till bara

    Jobbar till 18.00 på torsdag, men det hade varit intressant att se filmen. Kanske inte gör något om man blir någon minut sen eller så hinner jag kanske i tid..... Ska fundera lite.

    Må så gott!

    Hälsningar Malin
  13. Medlem sedan
    May 2012
    #7
    Det är mingel från 18:30 och vi sätter på själva filmen 19:00, så kom bara när du hinner!

    Helena är en av de som hjälper till med hemförlossningar och nu har vi bildat Födelsehuset Dalarna som jobbar inte bara med det, men för mer kunskap och stöd för gravida överhuvudtaget. T ex med att börja erbjuda profylaxkurser och hjälp av en barnmorska som kommer hem och kollar när det blir dax att åka till BB så man slipper att åka till Falun för tidigt och bli eventuellt hemskickad igen.

    Kom på torsdag eller fråga Helena nästa gång du träffar henne. Hälsa från mig i så fall
  14. 7
    Det är mingel från 18:30 och vi sätter på själva filmen 19:00, så kom bara när du hinner!

    Helena är en av de som hjälper till med hemförlossningar och nu har vi bildat Födelsehuset Dalarna som jobbar inte bara med det, men för mer kunskap och stöd för gravida överhuvudtaget. T ex med att börja erbjuda profylaxkurser och hjälp av en barnmorska som kommer hem och kollar när det blir dax att åka till BB så man slipper att åka till Falun för tidigt och bli eventuellt hemskickad igen.

    Kom på torsdag eller fråga Helena nästa gång du träffar henne. Hälsa från mig i så fall
  15. Medlem sedan
    Aug 2012
    #8
    Låter ju mycket intressant. Ska verkligen försöka komma

    Hälsn Malin
  16. 8
    Låter ju mycket intressant. Ska verkligen försöka komma

    Hälsn Malin
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar