RUL 2 idag
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    RUL 2 idag

    idag var jag inne och fick se lilla flickan.
    hon ligger med huvudet ner, vilket jag har känt nu i ca 1,5 vecka.
    men såklart är hon ju fortfarande ruckbar.
    är ju inte dags att fixera sig än.

    allt såg fint ut.
    hon har följt sin egen lilla kurva genom graviditeten och har hel och fin överläpp så ingen oro för gomspalt.
    å andra sidan så har ingen i varken min eller min sambos släkt haft det, men alltid skönt att få saker uteslutna iaf.

    hon ligger med huvudet neråt,ansiktet ut mot magen.
    ryggen var på min högersida och rumpan uppe vid början av mitt vänstra revben.
    ena benet var id rumpan och det andra benet låg hon och sträckte ut så att det pekade ner mot huvudet.
    ena handen hade hon vid ansiktet och den andra handen använde hon till att boxas med.
    man kunde se hur hon övade på andningstekniken och att hjärtat slog på som det skulle.

    vid 40 fullgångna veckor beräknas hon väga ca 4 kg.
    det blev jag dock lite nervös över men barnmorskan sa att det numera är vanligt att bebisar väger runt 4kg.....gjorde inte mig lugnare, men det ska nog gå bra.

    är idag i vecka 32+2
    Angelica 2/7-86=Mamma till: S 3/7-04
    E 2/3-10
    längtar efter fler
  2. 1
    RUL 2 idag idag var jag inne och fick se lilla flickan.
    hon ligger med huvudet ner, vilket jag har känt nu i ca 1,5 vecka.
    men såklart är hon ju fortfarande ruckbar.
    är ju inte dags att fixera sig än.

    allt såg fint ut.
    hon har följt sin egen lilla kurva genom graviditeten och har hel och fin överläpp så ingen oro för gomspalt.
    å andra sidan så har ingen i varken min eller min sambos släkt haft det, men alltid skönt att få saker uteslutna iaf.

    hon ligger med huvudet neråt,ansiktet ut mot magen.
    ryggen var på min högersida och rumpan uppe vid början av mitt vänstra revben.
    ena benet var id rumpan och det andra benet låg hon och sträckte ut så att det pekade ner mot huvudet.
    ena handen hade hon vid ansiktet och den andra handen använde hon till att boxas med.
    man kunde se hur hon övade på andningstekniken och att hjärtat slog på som det skulle.

    vid 40 fullgångna veckor beräknas hon väga ca 4 kg.
    det blev jag dock lite nervös över men barnmorskan sa att det numera är vanligt att bebisar väger runt 4kg.....gjorde inte mig lugnare, men det ska nog gå bra.

    är idag i vecka 32+2
  3. Medlem sedan
    Mar 2012
    #2
    Hur mkt står det i dina papper att hon vägde på ditt sista ultraljud? Dom beräknad att min flicka också ska väga över 4000gram....
  4. 2
    Hur mkt står det i dina papper att hon vägde på ditt sista ultraljud? Dom beräknad att min flicka också ska väga över 4000gram....
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    2200g. vad sa de till dig?
  6. 3
    2200g. vad sa de till dig?
  7. Medlem sedan
    Mar 2012
    #4
    2355g =)
  8. 4
    2355g =)
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    där ser man.
    barnmorskan som utförde ultraljudet sa att det var vanligt numera att barnen är större och att det snarare är "normalt" att de väger kring 4kg.

    jag vet inte, men det oroar mig iaf.
    om förlossningen sätter igång 2 veckor innan BF så hade jag inte blivit besviken.
  10. 5
    där ser man.
    barnmorskan som utförde ultraljudet sa att det var vanligt numera att barnen är större och att det snarare är "normalt" att de väger kring 4kg.

    jag vet inte, men det oroar mig iaf.
    om förlossningen sätter igång 2 veckor innan BF så hade jag inte blivit besviken.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar