Grav penning
_1212 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2012
    #1

    Grav penning

    Hejsan... då var det äntligen klart. Blev till slut beviljad grav penning. Vilken lättnad. Nu jobbar jag alltså tom 31 okt. Sen e det bebisförberedelser och mycket egentid som gäller. Ska verkligen njuta! Jag hoppas få må fortsatt väl. Just nu är det mest jobb och vila. Hinner inte med allt som borde göras men nu kan jag planera att få en hel del gjort under nov/dec.

    Hur har det gått för er andra som ansökt? Beviljad, nekad?

    Jag tycker redan att det börjar kännas tungt att vara uppe på fötterna hela dagarna. Jag kan inte se mig själv höggravid på jobbet... så det blev glädjande besked idag
  2. 1
    Grav penning Hejsan... då var det äntligen klart. Blev till slut beviljad grav penning. Vilken lättnad. Nu jobbar jag alltså tom 31 okt. Sen e det bebisförberedelser och mycket egentid som gäller. Ska verkligen njuta! Jag hoppas få må fortsatt väl. Just nu är det mest jobb och vila. Hinner inte med allt som borde göras men nu kan jag planera att få en hel del gjort under nov/dec.

    Hur har det gått för er andra som ansökt? Beviljad, nekad?

    Jag tycker redan att det börjar kännas tungt att vara uppe på fötterna hela dagarna. Jag kan inte se mig själv höggravid på jobbet... så det blev glädjande besked idag
  3. Fligan
    #2
    Va skönt... att få va hemma och ta det riktigt lugnt den sista tiden... jag mår dock alldeles för bra och har ett alldeles för "enkelt" jobb för att få gravpenning... men å andra sidan ska man väl vara glad för det
  4. 2
    Va skönt... att få va hemma och ta det riktigt lugnt den sista tiden... jag mår dock alldeles för bra och har ett alldeles för "enkelt" jobb för att få gravpenning... men å andra sidan ska man väl vara glad för det
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Hej!

    Härligt! Själv har jag inte ansökt om något sådant, har ett rätt stillasittande jobb men springer runt mer vissa dagar. Förut har jag blivit sjukskriven för min foglossning... får se om det blir något liknande nu (började känna av fogarna redan i v18) men just nu fungerar det i varje fall.

    Ta det lugnt och vila upp dig innan bebisen kommer!
  6. 3
    Hej!

    Härligt! Själv har jag inte ansökt om något sådant, har ett rätt stillasittande jobb men springer runt mer vissa dagar. Förut har jag blivit sjukskriven för min foglossning... får se om det blir något liknande nu (började känna av fogarna redan i v18) men just nu fungerar det i varje fall.

    Ta det lugnt och vila upp dig innan bebisen kommer!
  7. Medlem sedan
    May 2011
    #4
    Jag fick också beviljad hel grav.penning fr o m 5 november. Riktigt skönt, förra gången fick jag bara halv.
  8. 4
    Jag fick också beviljad hel grav.penning fr o m 5 november. Riktigt skönt, förra gången fick jag bara halv.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Vad skönt att du fick det beviljat.
    Jag väntar fortfarande på besked. Men har samma jobb, och samma besvär nu som förra graviditeten och då var det inga problem att få igenom det.
    Jag är sjukskriven nu from 1 sep, men hoppas det går över till gravidpenning i oktober.
  10. 5
    Vad skönt att du fick det beviljat.
    Jag väntar fortfarande på besked. Men har samma jobb, och samma besvär nu som förra graviditeten och då var det inga problem att få igenom det.
    Jag är sjukskriven nu from 1 sep, men hoppas det går över till gravidpenning i oktober.
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Jag har fått besked att jag är beviljad grav penning och det känns så skönt att få det svart på vitt så att jag kan slappna av och veta en sista arbetsdag. Jag jobbar tom 10 okt.
  12. 6
    Jag har fått besked att jag är beviljad grav penning och det känns så skönt att få det svart på vitt så att jag kan slappna av och veta en sista arbetsdag. Jag jobbar tom 10 okt.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    En nyfiken fråga, vad har ni för yrken om ni kan få grav penning?
  14. 7
    En nyfiken fråga, vad har ni för yrken om ni kan få grav penning?
  15. Medlem sedan
    May 2012
    #8
    Sjuksköterska på en akutvårdsavdelning...
  16. 8
    Sjuksköterska på en akutvårdsavdelning...
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Personlig assistent. Mycket lyft och bärande, och sitta på golvet mm.
  18. 9
    Personlig assistent. Mycket lyft och bärande, och sitta på golvet mm.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Då är det ju inte mer än rätt att du får föräldrapenning, sjlv har jag ett rätt "lätt" jobb så jag jobbar på
  20. 10
    Då är det ju inte mer än rätt att du får föräldrapenning, sjlv har jag ett rätt "lätt" jobb så jag jobbar på
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11
    Ah jo det kan jag tänka mig är ett rätt stressigt jobb också
  22. 11
    Ah jo det kan jag tänka mig är ett rätt stressigt jobb också
  23. Medlem sedan
    Sep 2012
    #12
    Guud va skönt .. har behövt att göra lite ändringar i mitt företag, har eget .. innan jag söker gravpeng. Är sjukgymnast så det kommer bli tufft att hålla ut hela tiden. Så tänkte söka i slutet av nästa vecka eller nästkommande. Hoppas verkligen på att få ..
  24. 12
    Guud va skönt .. har behövt att göra lite ändringar i mitt företag, har eget .. innan jag söker gravpeng. Är sjukgymnast så det kommer bli tufft att hålla ut hela tiden. Så tänkte söka i slutet av nästa vecka eller nästkommande. Hoppas verkligen på att få ..
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar