Tar det aldrig slut?
Känsliga snack
  1. Anonym
    #1

    Tar det aldrig slut?

    Att skilja sig från en psykopat och sedan försöka ha delad vårdnad om ett barn ... det är som att gå i ett hav av glasbitar. Man måste vara på helspänn hela tiden och ibland lyfta sitt barn undan skärvorna även om man själv skär sönder fötterna. Det är ohyggligt utmattande. Men man har inget val ... det är bara att fortsätta och räkna dagarna tills barnet blir så stort att man slipper har kontakt med varandra. Samarbetet är ett skämt, trakasserier och kränkningar hör till vardagen. Och dessa ständiga manipulationer och baktalande inför dottern. Hon ser igenom dem mer och mer, men mår så dåligt av dem. Jag kan inte skydda henne från vem hennes far verkligen är, jag kan bara älska henne och vara en så bra mamma det går för att kompensera i någon mån. Visa hur man är empatisk och emotionellt balanserad. Ge trygghet och stadga.

    Jag förbannar den dag jag träffade honom, samtidigt skulle jag aldrig vilja vara utan min dotter. Världen är komplicerad.
  2. 1
    Tar det aldrig slut? Att skilja sig från en psykopat och sedan försöka ha delad vårdnad om ett barn ... det är som att gå i ett hav av glasbitar. Man måste vara på helspänn hela tiden och ibland lyfta sitt barn undan skärvorna även om man själv skär sönder fötterna. Det är ohyggligt utmattande. Men man har inget val ... det är bara att fortsätta och räkna dagarna tills barnet blir så stort att man slipper har kontakt med varandra. Samarbetet är ett skämt, trakasserier och kränkningar hör till vardagen. Och dessa ständiga manipulationer och baktalande inför dottern. Hon ser igenom dem mer och mer, men mår så dåligt av dem. Jag kan inte skydda henne från vem hennes far verkligen är, jag kan bara älska henne och vara en så bra mamma det går för att kompensera i någon mån. Visa hur man är empatisk och emotionellt balanserad. Ge trygghet och stadga.

    Jag förbannar den dag jag träffade honom, samtidigt skulle jag aldrig vilja vara utan min dotter. Världen är komplicerad.
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    tyvärr tar väl inte delen att du har barm med en psykopat slut, men du måste sluta att skuldsätta dej för att du "valde" denna till ditt barns förälder, du kan bara göra det bästa DU kan... åtmistonde så har ditt barn en "normal" förälder... och låt inte allt som den andra föräldern gör styra ert liv... Kram
  4. 2
    tyvärr tar väl inte delen att du har barm med en psykopat slut, men du måste sluta att skuldsätta dej för att du "valde" denna till ditt barns förälder, du kan bara göra det bästa DU kan... åtmistonde så har ditt barn en "normal" förälder... och låt inte allt som den andra föräldern gör styra ert liv... Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Jag önskar jag kunde ge dej ett uppmuntrande svar men det kan jag inte. Tyvärr.
    Det tar knappast slut ens den dagen hon fyller 18 men förhoppningsvis blir det oerhört mycket lättare då iaf.
    Säger jag som räknar ner dagarna tills mitt yngsta barn med en märklig man blir 18. Snart snart är jag "fri".

    Du lär dig leva med alla nycker och alla märkligheter.
    Du tycker knappast att det är så roligt alla gånger men du lär dig att leva och parera.

    Lycka till.
    Jag menar det också!
    Se min blogg på fyrabarnsmorutanbarn.com så känns det kanske bättre.
    Du är inte ensam.

    Kramar
  6. 3
    Jag önskar jag kunde ge dej ett uppmuntrande svar men det kan jag inte. Tyvärr.
    Det tar knappast slut ens den dagen hon fyller 18 men förhoppningsvis blir det oerhört mycket lättare då iaf.
    Säger jag som räknar ner dagarna tills mitt yngsta barn med en märklig man blir 18. Snart snart är jag "fri".

    Du lär dig leva med alla nycker och alla märkligheter.
    Du tycker knappast att det är så roligt alla gånger men du lär dig att leva och parera.

    Lycka till.
    Jag menar det också!
    Se min blogg på fyrabarnsmorutanbarn.com så känns det kanske bättre.
    Du är inte ensam.

    Kramar
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4
    Det låter fruktansvärt det du har gått igenom. Kan inte föreställa mig hur det måste kännas. Här har det ljusnat lite ... kram
  8. 4
    Det låter fruktansvärt det du har gått igenom. Kan inte föreställa mig hur det måste kännas. Här har det ljusnat lite ... kram
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar