Kroppstemperatur?
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2012
    #1

    Kroppstemperatur?

    Hallå där!

    Jag har bestämt läst någonstans (flera ställen?) att ens kroppstemperatur stiger när man är gravid. Och normaltemperaturen ligger väl mellan 37 og 37,5 tänker jag.

    Men två gånger senaste månaden har jag tagit tempen (misstänkt att jag eventuellt haft lite feber) och termometern säger 36,3. Woot?

    Skulle det inte vara tvärtom?

    Ge mig kommentarer, visdom och egna erfarenheter!
    Födde första barnet 14:e november 2012.
  2. 1
    Kroppstemperatur? Hallå där!

    Jag har bestämt läst någonstans (flera ställen?) att ens kroppstemperatur stiger när man är gravid. Och normaltemperaturen ligger väl mellan 37 og 37,5 tänker jag.

    Men två gånger senaste månaden har jag tagit tempen (misstänkt att jag eventuellt haft lite feber) och termometern säger 36,3. Woot?

    Skulle det inte vara tvärtom?

    Ge mig kommentarer, visdom och egna erfarenheter!
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    gissar vilt på att den påstådda förhöjda kroppstemperaturen skulle bero på den ökade blodvolymen.

    jag har faktiskt också legat lite i undertemp under graviditeten.
    förutom nu när jag är sjuk för då vill jag nästan välkomna undertempen tillbaka igen.
  4. 2
    gissar vilt på att den påstådda förhöjda kroppstemperaturen skulle bero på den ökade blodvolymen.

    jag har faktiskt också legat lite i undertemp under graviditeten.
    förutom nu när jag är sjuk för då vill jag nästan välkomna undertempen tillbaka igen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar