Vårdnadstvist utomlands?
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Anonym
    #1

    Vårdnadstvist utomlands?

    Hej! Om en förälder flyttar utomlands med ett barn, 9 månader, som hon har enskild vårdnad om och pappan sedan stämmer för gemensam vårdnad, vad händer då? Mamman ska Bo utomlands i flera år, kanske för alltid. Hon ska flytta till ett eu-land.
  2. 1
    Vårdnadstvist utomlands? Hej! Om en förälder flyttar utomlands med ett barn, 9 månader, som hon har enskild vårdnad om och pappan sedan stämmer för gemensam vårdnad, vad händer då? Mamman ska Bo utomlands i flera år, kanske för alltid. Hon ska flytta till ett eu-land.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Då måste man raskt ta tag i det och jag föreslår att pappan snarast tar kontakt med en jurist som är erfaren på området för att få hjälp.
  4. 2
    Då måste man raskt ta tag i det och jag föreslår att pappan snarast tar kontakt med en jurist som är erfaren på området för att få hjälp.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    Har man otur kan man bli tvungen att ha 2 jurister, ett i vardera land.
  6. 3
    Har man otur kan man bli tvungen att ha 2 jurister, ett i vardera land.
  7. Medlem sedan
    May 1998
    #4
    Har hon enskild vårdnad är det nog tämligen kört, men ta omedelbart kontakt med en jurist som är bevandrad på området. Vårdnaden kan ju ändras, men det tar tid och jag tror knappast boendet kan ändras även om vårdnaden gör det, när hon flyttar med den enskilda vårdnaden i ryggen...
  8. 4
    Har hon enskild vårdnad är det nog tämligen kört, men ta omedelbart kontakt med en jurist som är bevandrad på området. Vårdnaden kan ju ändras, men det tar tid och jag tror knappast boendet kan ändras även om vårdnaden gör det, när hon flyttar med den enskilda vårdnaden i ryggen...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar