Var det en spark?
_1302 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2012
    #1

    Var det en spark?

    Igår kväll när jag låg med bar mage i soffan och tittade på tv så såg jag det röra sig precis till höger om naveln som om bebisen tröck ut en fot eller liknande. Det jag såg var tydligt men det hände endast en gång och allt gick så snabbt. Är ju egentligen helt säker på det jag såg men eftersom jag är i v 21 (första barnet) och har moderkakan i framvägg så trodde inte att jag skulle få se rörelser utanpå magen än på ett tag. Jag har svårt att ens känna sparkar inne i magen så just därför har jag så svårt att tro att detta var en bebisspark (men vad hade det annars kunnat vara haha?). Är det någon mer med moderkakan i framvägg som sett sparkar utanpå magen?


    Hoppas någon svarar!
  2. 1
    Var det en spark? Igår kväll när jag låg med bar mage i soffan och tittade på tv så såg jag det röra sig precis till höger om naveln som om bebisen tröck ut en fot eller liknande. Det jag såg var tydligt men det hände endast en gång och allt gick så snabbt. Är ju egentligen helt säker på det jag såg men eftersom jag är i v 21 (första barnet) och har moderkakan i framvägg så trodde inte att jag skulle få se rörelser utanpå magen än på ett tag. Jag har svårt att ens känna sparkar inne i magen så just därför har jag så svårt att tro att detta var en bebisspark (men vad hade det annars kunnat vara haha?). Är det någon mer med moderkakan i framvägg som sett sparkar utanpå magen?


    Hoppas någon svarar!
  3. Medlem sedan
    Jun 2012
    #2
    Ja, men jag har sett och känt sparkar på sidorna om magen. Inte mitt på.
  4. 2
    Ja, men jag har sett och känt sparkar på sidorna om magen. Inte mitt på.
  5. Medlem sedan
    Sep 2012
    #3
    Nu har både jag och pappa sett och kännt flera sparkar på olika ställen på magen. Så nu kan jag bekräfta att det jag trodde var en spark var en riktig dunderspark. Lycka!!!!! ♥
  6. 3
    Nu har både jag och pappa sett och kännt flera sparkar på olika ställen på magen. Så nu kan jag bekräfta att det jag trodde var en spark var en riktig dunderspark. Lycka!!!!! ♥
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Visst är det härligt!
  8. 4
    Visst är det härligt!
  9. Medlem sedan
    Sep 2012
    #5
    Jag har också moderkakan framtill. Har inte sett någonting än, men det kommer nog snart
    Började känna ordentliga sparkar igår! Fantastisk känsla Nu "vet" jag hur det känns och det blir lättare att urskilja sparkar från tarmrörelserna.. =)

    Jag har känt sparkarna under naveln åt båda hållen
  10. 5
    Jag har också moderkakan framtill. Har inte sett någonting än, men det kommer nog snart
    Började känna ordentliga sparkar igår! Fantastisk känsla Nu "vet" jag hur det känns och det blir lättare att urskilja sparkar från tarmrörelserna.. =)

    Jag har känt sparkarna under naveln åt båda hållen
  11. Medlem sedan
    Sep 2012
    #6
    Hej Sofie! Ja det gäller ju att stirra ganska länge på magen medans sparkarna pågår men vips så ser man huden picka till. Underbart!

    Vilken vecka är du i nu?
  12. 6
    Hej Sofie! Ja det gäller ju att stirra ganska länge på magen medans sparkarna pågår men vips så ser man huden picka till. Underbart!

    Vilken vecka är du i nu?
  13. Medlem sedan
    Sep 2012
    #7
    Jag vet inte om jag har ro nog att ligga och titta på magen så länge! haha.. ganska rastlös av mig :P

    Jag är i v21 (20+2)
  14. 7
    Jag vet inte om jag har ro nog att ligga och titta på magen så länge! haha.. ganska rastlös av mig :P

    Jag är i v21 (20+2)
  15. Medlem sedan
    Sep 2012
    #8
    Haha nej det är klart. Jag är själv sjukskriven och gör inget annat om dagarna än känner efter sparkar haha. Men det kommer ju bara man är tålmodig. Min syster hade moderkakan framför och kännde knappt sparkar alls och såg inget utanpå magen ens i den sista trimestern.
    Det verkar ju vara så olika. För moderkakan kan väl "flytta" sig i takt med att livmodern växer har jag hört?
  16. 8
    Haha nej det är klart. Jag är själv sjukskriven och gör inget annat om dagarna än känner efter sparkar haha. Men det kommer ju bara man är tålmodig. Min syster hade moderkakan framför och kännde knappt sparkar alls och såg inget utanpå magen ens i den sista trimestern.
    Det verkar ju vara så olika. För moderkakan kan väl "flytta" sig i takt med att livmodern växer har jag hört?
  17. Medlem sedan
    Sep 2012
    #9
    Inte roligt att vara sjukskriven, men bra att du hittat något att sysselsätta dig med! haha Ja det är ju väldigt olika från person till person. Jag har faktiskt ingen aning om det är så att moderkakan kan flytta sig, men de känns ju inte helt omöjligt.
  18. 9
    Inte roligt att vara sjukskriven, men bra att du hittat något att sysselsätta dig med! haha Ja det är ju väldigt olika från person till person. Jag har faktiskt ingen aning om det är så att moderkakan kan flytta sig, men de känns ju inte helt omöjligt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar