Äter hundar gödslad jord?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Äter hundar gödslad jord?

    Jag la ut Hasselfors jord i rabatten vid vår bostadsrättsförening. Den är gödslad med naturgödsel, kanske kogödsel eller hönsgödsel. Det luktade en del när man öppnade säckarna.

    Min granne kommenterade att hennes hundar kommer att bli sjuka för att de kommer att äta detta. Men äter hundar jord som är gödslad? Har läst att en del kan vara förtjusta i Hönsgödsel.
    Men att hundar skulle glufsa i sig jord verkar konstigt.
  2. 1
    Äter hundar gödslad jord? Jag la ut Hasselfors jord i rabatten vid vår bostadsrättsförening. Den är gödslad med naturgödsel, kanske kogödsel eller hönsgödsel. Det luktade en del när man öppnade säckarna.

    Min granne kommenterade att hennes hundar kommer att bli sjuka för att de kommer att äta detta. Men äter hundar jord som är gödslad? Har läst att en del kan vara förtjusta i Hönsgödsel.
    Men att hundar skulle glufsa i sig jord verkar konstigt.
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Jag har en hund som kan få för sig att äta jord - och helst om den är gödslan för så smakar det gott!

    Men om någon i närheten lägger ut nåt som min hund mår dåligt av håller jag den ju borta från det, svårare än så är det ju inte. Eller bor ni så att hundarna drar runt lösa mellan olika rabatter??
  4. 2
    Jag har en hund som kan få för sig att äta jord - och helst om den är gödslan för så smakar det gott!

    Men om någon i närheten lägger ut nåt som min hund mår dåligt av håller jag den ju borta från det, svårare än så är det ju inte. Eller bor ni så att hundarna drar runt lösa mellan olika rabatter??
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3
    Nej, hundarna springer inte lösa. De måste gå i koppel där vi bor. Känner att man måste kunna gödsla i rabatter utan att vissa med hund blir i från sig i fall deras eventuella hund dras dit. Gödslet försvinner ju också så småningom ner i jorden. Ville bara veta om det var sant.
  6. 3
    Nej, hundarna springer inte lösa. De måste gå i koppel där vi bor. Känner att man måste kunna gödsla i rabatter utan att vissa med hund blir i från sig i fall deras eventuella hund dras dit. Gödslet försvinner ju också så småningom ner i jorden. Ville bara veta om det var sant.
  7. Medlem sedan
    Jul 2012
    #4
    Vilken konstig kommentar av grannen, hon får väl se till att hundarna inte äter av det?
    Mina hundar är lösa här hemma på gården och de äter varken ur gödselstacken eller i rabatterna..
  8. 4
    Vilken konstig kommentar av grannen, hon får väl se till att hundarna inte äter av det?
    Mina hundar är lösa här hemma på gården och de äter varken ur gödselstacken eller i rabatterna..
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5

    Mäh

    Men varför ska hennes hundar få äta upp din jord?! Hon får väl hålla pli på sina vovvar så de inte äter
  10. 5
    Mäh Men varför ska hennes hundar få äta upp din jord?! Hon får väl hålla pli på sina vovvar så de inte äter
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Rullar sej i äcklet är däremot rätt vanligt , är ajg rädd. gäller att ha ögonen öppna, eller ha hunden i koppel, om inte blomrabatterna ska bli mosade och hunden lukta gödselstack.

    Grannen brukar gödsla med något som luktar äkligt, då får ag vara på min vakt.
  12. 6
    Rullar sej i äcklet är däremot rätt vanligt , är ajg rädd. gäller att ha ögonen öppna, eller ha hunden i koppel, om inte blomrabatterna ska bli mosade och hunden lukta gödselstack.

    Grannen brukar gödsla med något som luktar äkligt, då får ag vara på min vakt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar