Välkommen till din ankomstgrupp!
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2012
    #1

    Välkommen till din ankomstgrupp!

    Hej och varmt välkommen till din nya ankomstgrupp: "Ankomst 2013/07" här på Allt för föräldrar!

    Här träffar du andra som precis som du ska föda barn i juli 2013! Prata om allt som rör din graviditet, upp och nedgångar! När julibarnen har fötts kommer er grupp att flyttas till våra Föräldragrupper under fliken Bebis.

    Stort grattis!

    Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig via pm.

    Varma hälsningar
    Stina
    Redaktionschef / Communityansvarig
    * Redax på Allt för föräldrar *
  2. 1
    Välkommen till din ankomstgrupp! Hej och varmt välkommen till din nya ankomstgrupp: "Ankomst 2013/07" här på Allt för föräldrar!

    Här träffar du andra som precis som du ska föda barn i juli 2013! Prata om allt som rör din graviditet, upp och nedgångar! När julibarnen har fötts kommer er grupp att flyttas till våra Föräldragrupper under fliken Bebis.

    Stort grattis!

    Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig via pm.

    Varma hälsningar
    Stina
    Redaktionschef / Communityansvarig
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2

    Kanske, kanske inte...

    Testade svaaaagt positivt i onsdags, redan fyra dagar innan BIM. Starkare men svaaaagt igår, otestat idag. Morgondagen lär visa vad som händer!

    Fantastiskt tänk om det finns ett syskon där inne...

    Skulle även betyda att det är på första ägglossningen sen jag plockade spiralen. Otroligt!

  4. 2
    Kanske, kanske inte... Testade svaaaagt positivt i onsdags, redan fyra dagar innan BIM. Starkare men svaaaagt igår, otestat idag. Morgondagen lär visa vad som händer!

    Fantastiskt tänk om det finns ett syskon där inne...

    Skulle även betyda att det är på första ägglossningen sen jag plockade spiralen. Otroligt!

  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Jodå. ett starkt och fint plus igår. Kombinerat med massa molvärk och inget blod. Vi är gravida igen! bf blir 30 juni (om allt går bra såklart) så jag väljer den här gruppen för jag tror dock INTE att det blir tidigare än så.

    Nu tänker jag hänga här inne och jag antar att det kommer fyllas på med fler nyplussade snart!

    Jag väntar alltså barn nummer två. Har sedan tidigare en dotter som precis fyllt två.
  6. 3
    Jodå. ett starkt och fint plus igår. Kombinerat med massa molvärk och inget blod. Vi är gravida igen! bf blir 30 juni (om allt går bra såklart) så jag väljer den här gruppen för jag tror dock INTE att det blir tidigare än så.

    Nu tänker jag hänga här inne och jag antar att det kommer fyllas på med fler nyplussade snart!

    Jag väntar alltså barn nummer två. Har sedan tidigare en dotter som precis fyllt två.
  7. Medlem sedan
    Sep 2012
    #4
    Grattis!!! Själv har jag en knapp vecka till BIM, om inte M kommer är tanken att jag testar på söndag morgon (om jag kan hålla mig tills dess vill säga..) Slutade m p-piller i somras så det har blivit några vänder upp och ner... Väntar också på att det ska bli ett syskon till min son som är lite dryga 2 år (28 månader i dag Barn nr 2 alltså = )
  8. 4
    Grattis!!! Själv har jag en knapp vecka till BIM, om inte M kommer är tanken att jag testar på söndag morgon (om jag kan hålla mig tills dess vill säga..) Slutade m p-piller i somras så det har blivit några vänder upp och ner... Väntar också på att det ska bli ett syskon till min son som är lite dryga 2 år (28 månader i dag Barn nr 2 alltså = )
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Tack! och vad spännande! Hoppas vi får följas åt här snart då!
    såå spännade med syskon, fast man fattar ju inte riktigt att man ger sig på det här en gång till riktigt
  10. 5
    Tack! och vad spännande! Hoppas vi får följas åt här snart då!
    såå spännade med syskon, fast man fattar ju inte riktigt att man ger sig på det här en gång till riktigt
  11. Medlem sedan
    Oct 2012
    #6
    Hej

    Vi har försökt bli gravida sedan i Juni, igår testade jag positivt

    Jag vart jätteglad, men jag kände direkt att jag är dåligt förbered på detta.

    Vad gör man nu?
    När ringer man till.. mödravården?
    är det dit man ska ringa först?

    Tacksam för tips

    /maria
  12. 6
    Hej

    Vi har försökt bli gravida sedan i Juni, igår testade jag positivt

    Jag vart jätteglad, men jag kände direkt att jag är dåligt förbered på detta.

    Vad gör man nu?
    När ringer man till.. mödravården?
    är det dit man ska ringa först?

    Tacksam för tips

    /maria
  13. Medlem sedan
    Dec 2008
    #7
    Grattis Maria! Jag ringde MVC nästan på en gång och fick en tid redan när jag var i vecka 6. Det var jätteskönt att få komma dit tidigt när det är första graviditeten. Tyvärr är det många som inte vill att man kommer förrän v. 8-10.

    Annars är det bara att leva på som vanligt, förutom maten såklart. Livsmedelsverket har lista på mat man inte borde äta

    Lycka till och grattis igen!
    Amanda

    ​N 130620, bebis bf 160813
  14. 7
    Grattis Maria! Jag ringde MVC nästan på en gång och fick en tid redan när jag var i vecka 6. Det var jätteskönt att få komma dit tidigt när det är första graviditeten. Tyvärr är det många som inte vill att man kommer förrän v. 8-10.

    Annars är det bara att leva på som vanligt, förutom maten såklart. Livsmedelsverket har lista på mat man inte borde äta

    Lycka till och grattis igen!
  15. Medlem sedan
    Sep 2012
    #8
    Grattis!! Vi började oxå försöka i juni, min sambo blev helt chockad när han fick veta i morse, glad men chockad - hade redan gett upp hoppet
    Jag planerar ringa MVC imorgon eller möjligen tisdag. Har redan börjat längta till RUL, fast dit är det läääänge... ; )
  16. 8
    Grattis!! Vi började oxå försöka i juni, min sambo blev helt chockad när han fick veta i morse, glad men chockad - hade redan gett upp hoppet
    Jag planerar ringa MVC imorgon eller möjligen tisdag. Har redan börjat längta till RUL, fast dit är det läääänge... ; )
  17. Medlem sedan
    Oct 2012
    #9
    Vad betyder RUL?
  18. 9
    Vad betyder RUL?
  19. Medlem sedan
    Dec 2008
    #10
    Rutinultraljud. Det är det enda ultraljudet man blir erbjuden gratis under graviditeten om det inte händer något. Det görs i mitten på graviditeten.
    Amanda

    ​N 130620, bebis bf 160813
  20. 10
    Rutinultraljud. Det är det enda ultraljudet man blir erbjuden gratis under graviditeten om det inte händer något. Det görs i mitten på graviditeten.
  21. Medlem sedan
    Mar 2010
    #11
    GRATTIS! vad roligt med positivt test!

    Jag har inte ringt än, tänkte att jag skulle vänta till nästa vecka, då jag borde vara i vecka sju, som jag minns skrev jag in mig i vecka 10 något sist! det var bara två år sen men man glömmer fort!

    ring dit så berättar dem vad som gäller, det varierar lite har jag förstått!
  22. 11
    GRATTIS! vad roligt med positivt test!

    Jag har inte ringt än, tänkte att jag skulle vänta till nästa vecka, då jag borde vara i vecka sju, som jag minns skrev jag in mig i vecka 10 något sist! det var bara två år sen men man glömmer fort!

    ring dit så berättar dem vad som gäller, det varierar lite har jag förstått!
  23. Medlem sedan
    Mar 2010
    #12
    Tittar in från 03.13 gruppen.
    ville bara säga att i mitt landsting erbjuds alla Kub nup gratis. så om man inte kan vänta med att se bebis till v 18-20 så får man se då. jag bor i Norrköping
  24. 12
    Tittar in från 03.13 gruppen.
    ville bara säga att i mitt landsting erbjuds alla Kub nup gratis. så om man inte kan vänta med att se bebis till v 18-20 så får man se då. jag bor i Norrköping
  25. Medlem sedan
    Oct 2012
    #13
    Jag bor också i norrköping, Jag ringde till Lovisa tillslut :P jag fick inskrivning i v 11 och ultraljud i v 13 vilket blir i mellandagarna för min del. Går du till Lovisa?
  26. 13
    Jag bor också i norrköping, Jag ringde till Lovisa tillslut :P jag fick inskrivning i v 11 och ultraljud i v 13 vilket blir i mellandagarna för min del. Går du till Lovisa?
  27. Medlem sedan
    Mar 2010
    #14
    Jag går på lovisa. har ingmarie som bm och hon är underbar! den andra ska också vara kanon har jag hört. Även hon som utför ultraljuden
  28. 14
    Jag går på lovisa. har ingmarie som bm och hon är underbar! den andra ska också vara kanon har jag hört. Även hon som utför ultraljuden
  29. Medlem sedan
    Oct 2012
    #15
    oj, va konstigt. jag ska också till ingmarie :P va skönt att höra
  30. 15
    oj, va konstigt. jag ska också till ingmarie :P va skönt att höra
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar