*Bara kikar in*
_1306 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    *Bara kikar in*

    Jag har genomgått en IVF behandling och fick ett befruktat embryon inplanterat i fredags.
    Embryot är idag 1 vecka gammal.
    OM det går vägen är jag beräknad 26:e Juni 2013.
    Men vågar som inte ropa hej än... men hoppas jag får komma in hit snart.
    Måste dock vänta på testdag i slutet av månaden.
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  2. 1
    *Bara kikar in* Jag har genomgått en IVF behandling och fick ett befruktat embryon inplanterat i fredags.
    Embryot är idag 1 vecka gammal.
    OM det går vägen är jag beräknad 26:e Juni 2013.
    Men vågar som inte ropa hej än... men hoppas jag får komma in hit snart.
    Måste dock vänta på testdag i slutet av månaden.
  3. Tripptrapptrull
    #2
    Åh vad spännande! Hoppas verkligen att den lill* stannar! Har du barn sedan innan eller är det första?
  4. 2
    Åh vad spännande! Hoppas verkligen att den lill* stannar! Har du barn sedan innan eller är det första?
  5. Cinco
    #3
    Åh vad jag hoppas för din skull!! Vet att ni har kämpat & längtat länge. Hoppas hoppas!!!
  6. 3
    Åh vad jag hoppas för din skull!! Vet att ni har kämpat & längtat länge. Hoppas hoppas!!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Tripptrapptrull: Nä jag har inga barn sen tidigare, heller har jag inte varit gravid förut till min vetskap. Vi har försökt i 3år själv utan framgång, och inga fel på någon av oss enligt fertilitetsundersökningarna.
    Dock fann läkaren vid IVF behandlingens slut att jag har tunna slemhinnor som inte är gjorda för graviditet, så nu har jag 2 mediciner för att förbättra och förtjocka dem i hopp om att det ska fungera nu.

    Cinco: Tack Jo jag känner igen dig oxå hoppas vi kan följas åt.
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  8. 4
    Tripptrapptrull: Nä jag har inga barn sen tidigare, heller har jag inte varit gravid förut till min vetskap. Vi har försökt i 3år själv utan framgång, och inga fel på någon av oss enligt fertilitetsundersökningarna.
    Dock fann läkaren vid IVF behandlingens slut att jag har tunna slemhinnor som inte är gjorda för graviditet, så nu har jag 2 mediciner för att förbättra och förtjocka dem i hopp om att det ska fungera nu.

    Cinco: Tack Jo jag känner igen dig oxå hoppas vi kan följas åt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2012
    #5
    Vad spännande!! Jag håller tummarna för dig!
  10. 5
    Vad spännande!! Jag håller tummarna för dig!
  11. Tripptrapptrull
    #6
    Hoppas verkligen att ni lyckas denna gången! Kram
  12. 6
    Hoppas verkligen att ni lyckas denna gången! Kram
  13. Medlem sedan
    Jun 2009
    #7
    Tackar, dock var jag dum nog och testade i morse och självklart var det negativt. *snyft*
    Vet att det med största säkerhet är för tidigt och därför det var negativt men en del av mig kan ju inte låta bli att bli ledsen och svag. VARFÖR var jag tvungen att testa för tidigt!!
    Nu ska jag verkligen hålla mig!! Inget mer testande förrän testdagen i slutet av nästa vecka!!
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  14. 7
    Tackar, dock var jag dum nog och testade i morse och självklart var det negativt. *snyft*
    Vet att det med största säkerhet är för tidigt och därför det var negativt men en del av mig kan ju inte låta bli att bli ledsen och svag. VARFÖR var jag tvungen att testa för tidigt!!
    Nu ska jag verkligen hålla mig!! Inget mer testande förrän testdagen i slutet av nästa vecka!!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Har tänkt på dig. Jag hoppas verkligen att det bara var för tidigt!! Håller en plats åt dig härinne. Kram!
    (fd Cinco)
  16. 8
    Har tänkt på dig. Jag hoppas verkligen att det bara var för tidigt!! Håller en plats åt dig härinne. Kram!
    (fd Cinco)
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    Catharina: Önskar det vore så men jag har börjat få symptom som för mig tyder på mens hoppas jag har fel men känner mig just nu rätt hopplös så att säga. Kram
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  18. 9
    Catharina: Önskar det vore så men jag har börjat få symptom som för mig tyder på mens hoppas jag har fel men känner mig just nu rätt hopplös så att säga. Kram
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Håller tummarna för att det ska gå vägen!!
  20. 10
    Håller tummarna för att det ska gå vägen!!
  21. Medlem sedan
    Jun 2009
    #11
    Fru_F: Tack jag med. Men fortfarande en vecka kvar innan jag får testa
    Har som tappat alla symtom så jag vet varken ut eller in. Hoppas på plus men oroar mig för att mensen ska komma... försöker dock att inte oroa mig men lätt är det inte.
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  22. 11
    Fru_F: Tack jag med. Men fortfarande en vecka kvar innan jag får testa
    Har som tappat alla symtom så jag vet varken ut eller in. Hoppas på plus men oroar mig för att mensen ska komma... försöker dock att inte oroa mig men lätt är det inte.
  23. Medlem sedan
    Jun 2009
    #12
    Testade idag (5 dagar före testdag) dag 17 efter befruktning...
    Negativt!! så jag är rätt säker nu att jag inte är gravid, bara vänta in mens. Har den inte kommit före testdagen så testar jag då ändå för att vara säker men det misslyckades nog.
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  24. 12
    Testade idag (5 dagar före testdag) dag 17 efter befruktning...
    Negativt!! så jag är rätt säker nu att jag inte är gravid, bara vänta in mens. Har den inte kommit före testdagen så testar jag då ändå för att vara säker men det misslyckades nog.
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13
    Så länge mensen inte kommer finns det hopp. Jag fortsätter hålla tummarna för dig!
  26. 13
    Så länge mensen inte kommer finns det hopp. Jag fortsätter hålla tummarna för dig!
  27. Medlem sedan
    Jun 2009
    #14
    Catharina: Tack men jag har svårt att hoppas men samtidigt kan det vara bra oxå... att jag inte stressar upp mig i onödan över om jag är gravid att nått ska gå fel.
    Men känner som inte av så mycket, ibland hormonbehandlings symtom och ibland mens symtom. Men på torsdag tar jag test. Får jag plus blir jag ju såklart överlycklig.
    Men när jag tog testet i lördags och det var negativt kändes det som att "Ja det var ju det jag visste"...
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  28. 14
    Catharina: Tack men jag har svårt att hoppas men samtidigt kan det vara bra oxå... att jag inte stressar upp mig i onödan över om jag är gravid att nått ska gå fel.
    Men känner som inte av så mycket, ibland hormonbehandlings symtom och ibland mens symtom. Men på torsdag tar jag test. Får jag plus blir jag ju såklart överlycklig.
    Men när jag tog testet i lördags och det var negativt kändes det som att "Ja det var ju det jag visste"...
  29. Medlem sedan
    Jun 2009
    #15
    Tog det slutgiltiga testet och som jag misstänkte misslyckades IVF behandlingen.
    Negativt på dag 22 från befruktningen. Tackar för mig och hoppas på bättre lycka nästa behandling men då avvaktar jag med ankomstgruppen tills testet sagt positivt.

    Tack i alla fall alla och lycka till!!
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  30. 15
    Tog det slutgiltiga testet och som jag misstänkte misslyckades IVF behandlingen.
    Negativt på dag 22 från befruktningen. Tackar för mig och hoppas på bättre lycka nästa behandling men då avvaktar jag med ankomstgruppen tills testet sagt positivt.

    Tack i alla fall alla och lycka till!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar