Här kommer vi eftersläntrande.
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2012
    #1

    Här kommer vi eftersläntrande.

    Här kommer jag och min dotter Novalie född 30/7-12 eftersläntrande. =)
    Tyckte det skulle vara lite trevligt att faktiskt hitta andra med barn i samma ålder och utveckling =)

  2. 1
    Här kommer vi eftersläntrande. Här kommer jag och min dotter Novalie född 30/7-12 eftersläntrande. =)
    Tyckte det skulle vara lite trevligt att faktiskt hitta andra med barn i samma ålder och utveckling =)

  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    Åh, så du är ny i gruppen? Välkommen i sådana fall!
  4. 2
    Åh, så du är ny i gruppen? Välkommen i sådana fall!
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Ja precis! Åh tackar. Hur står det till här då =)
  6. 3
    Ja precis! Åh tackar. Hur står det till här då =)
  7. Medlem sedan
    Jun 2011
    #4
    Jodå, prima skinka! Denna gruppen är underbar, hoppas du får lika bra användning för den som jag har

    Jag kan ju presentera mig: Jag heter Paulina och fyller 22 år i november, bor i Varberg med min sambo Tommy (25 år), vår dotter Troya och kissemissen Selma. Troya föddes den 24 juli genom kejsarsnitt! ^_^

    Så vem är du? ;D
  8. 4
    Jodå, prima skinka! Denna gruppen är underbar, hoppas du får lika bra användning för den som jag har

    Jag kan ju presentera mig: Jag heter Paulina och fyller 22 år i november, bor i Varberg med min sambo Tommy (25 år), vår dotter Troya och kissemissen Selma. Troya föddes den 24 juli genom kejsarsnitt! ^_^

    Så vem är du? ;D
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    Trevligt, välkommen hit! =)
  10. 5
    Trevligt, välkommen hit! =)
  11. Medlem sedan
    Feb 2012
    #6
    Härligt! =) Ja den tycks vara det, alla verkar så trevliga och inte så tillbakadragna.

    Jag heter Katja och fyller också 22 år i november =).. bor i Huddingeområdet, hemma hos min familj då jag är ensamstående då hennes pappa Tommy inte ville vara med. Novalie kom 4 dagar över tiden med 23 timmars arbete från första värken tills hon var ute för mamman här.. :P

    Troya är ju ett jättefint namn! Var det ett planerat kejsarsnitt? =)
  12. 6
    Härligt! =) Ja den tycks vara det, alla verkar så trevliga och inte så tillbakadragna.

    Jag heter Katja och fyller också 22 år i november =).. bor i Huddingeområdet, hemma hos min familj då jag är ensamstående då hennes pappa Tommy inte ville vara med. Novalie kom 4 dagar över tiden med 23 timmars arbete från första värken tills hon var ute för mamman här.. :P

    Troya är ju ett jättefint namn! Var det ett planerat kejsarsnitt? =)
  13. Medlem sedan
    Feb 2012
    #7
    Tack så jätte mycket! =) Hur mås det här då? =)
  14. 7
    Tack så jätte mycket! =) Hur mås det här då? =)
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8

    välkommen!

    Trevligt!

    Jag heter Rebecca, gift med Kalle sen 10 år. Bor i Trosa kommun.
    Har barnen Harry 11år, Theodor 9år och Walter född 17/7.
    Har också en sköldpadda och en schäfer...
  16. 8
    välkommen! Trevligt!

    Jag heter Rebecca, gift med Kalle sen 10 år. Bor i Trosa kommun.
    Har barnen Harry 11år, Theodor 9år och Walter född 17/7.
    Har också en sköldpadda och en schäfer...
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9

    bara bra

    Glömde ju att skriva att jag är 32år och att Walter föddes med planerat snitt två dagar före beräknat pga sätesbjudning. Men han hade vänt sug på vägen ner till operation upptäckte de när de snittade... Men det gjorde ingenting för mig, skaffar jag fler barn vill jag absolut ha snitt igen!
    Mina två första föddes vaginalt och de var stoora! 4200g och 4620g 10 resp 15 dagar sena...
    Så det här var rena drömmen, inte behöva gå över och så få en bebis som verkligen var bebis och inte en tvåmånaders på en gång! Walter vägde "bara" 3800g
  18. 9
    bara bra Glömde ju att skriva att jag är 32år och att Walter föddes med planerat snitt två dagar före beräknat pga sätesbjudning. Men han hade vänt sug på vägen ner till operation upptäckte de när de snittade... Men det gjorde ingenting för mig, skaffar jag fler barn vill jag absolut ha snitt igen!
    Mina två första föddes vaginalt och de var stoora! 4200g och 4620g 10 resp 15 dagar sena...
    Så det här var rena drömmen, inte behöva gå över och så få en bebis som verkligen var bebis och inte en tvåmånaders på en gång! Walter vägde "bara" 3800g
  19. Medlem sedan
    Jun 2011
    #10
    Åh, vilka likheter vi har!

    Visst är det! Novalie är ju hur fint som helst också! Typ en kombination av mina systrars namn, Nova och Nathalie

    Nää, det blev akut kejsarsnitt. Vattnet gick, så hade Sessan bajsat i det, så de startade förlossningen med värkstimulerande dropp då värkarna inte satte igång ordentligt. Öppnade mig inte mer än 5 cm så det blev akut kejsarsnitt. 27 timmar från att vattnet gick tills hon kom ut och 14 timmar med värkstimulerande dropp tills hon kom ut.
  20. 10
    Åh, vilka likheter vi har!

    Visst är det! Novalie är ju hur fint som helst också! Typ en kombination av mina systrars namn, Nova och Nathalie

    Nää, det blev akut kejsarsnitt. Vattnet gick, så hade Sessan bajsat i det, så de startade förlossningen med värkstimulerande dropp då värkarna inte satte igång ordentligt. Öppnade mig inte mer än 5 cm så det blev akut kejsarsnitt. 27 timmar från att vattnet gick tills hon kom ut och 14 timmar med värkstimulerande dropp tills hon kom ut.
  21. Medlem sedan
    Nov 2011
    #11
    Bara fint, tack! Själv då?

    Jag heter Hanna, är 27 år och bor i Bromma. Min sambo heter Alexander och tillsammans har vi labradoren Svante, 2 år, och så lille Arvid som kom 18 juli. Såg här ovanför att du också bor i Stockholm, kul! Tänkte försöka få ihop lite Stockholmsmammor snart och fika eller något.
  22. 11
    Bara fint, tack! Själv då?

    Jag heter Hanna, är 27 år och bor i Bromma. Min sambo heter Alexander och tillsammans har vi labradoren Svante, 2 år, och så lille Arvid som kom 18 juli. Såg här ovanför att du också bor i Stockholm, kul! Tänkte försöka få ihop lite Stockholmsmammor snart och fika eller något.
  23. Medlem sedan
    Feb 2012
    #12
    Hejhej! =)

    Åh så mysigt med fler barn. Vad kul att ni varit gifta så länge =)!
    Hur mår du och familjen annars då?

    Mig kunde du ju läsa om lite högre upp?
  24. 12
    Hejhej! =)

    Åh så mysigt med fler barn. Vad kul att ni varit gifta så länge =)!
    Hur mår du och familjen annars då?

    Mig kunde du ju läsa om lite högre upp?
  25. Medlem sedan
    Feb 2012
    #13
    Ja det kan man verkligen säga.

    Javisst! Haha du ser, där fick du till våra likheter ännu en gång.

    Okej, kändes det stressigt när det inte gick som planerat? Tänker om du var väldigt inne på det där med planering och allt. Låter ju riktigt jobbigt värre att utöver de värkar du redan har får värkstimulerande. Men tur att allt det innehöll ett ännu större värde!
  26. 13
    Ja det kan man verkligen säga.

    Javisst! Haha du ser, där fick du till våra likheter ännu en gång.

    Okej, kändes det stressigt när det inte gick som planerat? Tänker om du var väldigt inne på det där med planering och allt. Låter ju riktigt jobbigt värre att utöver de värkar du redan har får värkstimulerande. Men tur att allt det innehöll ett ännu större värde!
  27. Medlem sedan
    Feb 2012
    #14
    Nemen plutten då, han kände alltså inte för att komma ut via kejsarsnitt iallafall. Svårt att bestämma sig hur man ska ta sig ut i världen.

    Men skönt att du tog det så bra efter att de upptäckte det. Haha okej, ja förstår nog det.
    Goa knubbiga bebisar! =) Åh fy vilken väntan. Vad frustrerande, jag gick fyra dagar över tiden och tyckte det lilla var frustrerande. Inte bara för att man ville ha sin lilla tjej här utan för att man vart så jäkla tung!

    Ja det var liten en, jämfört med sina syskon.
  28. 14
    Nemen plutten då, han kände alltså inte för att komma ut via kejsarsnitt iallafall. Svårt att bestämma sig hur man ska ta sig ut i världen.

    Men skönt att du tog det så bra efter att de upptäckte det. Haha okej, ja förstår nog det.
    Goa knubbiga bebisar! =) Åh fy vilken väntan. Vad frustrerande, jag gick fyra dagar över tiden och tyckte det lilla var frustrerande. Inte bara för att man ville ha sin lilla tjej här utan för att man vart så jäkla tung!

    Ja det var liten en, jämfört med sina syskon.
  29. Medlem sedan
    Feb 2012
    #15
    Hej, åh va trevligt då bor du ju hyfsat nära.
    Jag är 21 år och bor i Huddinge, är ensamstående men lika glad är jag för det då allt mitt fokus kan ligga på lilltjejen

    Låter ju som en jättebra ide tycker jag!
    Hoppas du får en bra dag!
  30. 15
    Hej, åh va trevligt då bor du ju hyfsat nära.
    Jag är 21 år och bor i Huddinge, är ensamstående men lika glad är jag för det då allt mitt fokus kan ligga på lilltjejen

    Låter ju som en jättebra ide tycker jag!
    Hoppas du får en bra dag!
  31. Medlem sedan
    Dec 2011
    #16
    Hej och välkommen! Lite sent från mig, men märker att nu är det annat som upptar min tid
    Har en kille som heter Noel, och är 12v - idag! (jösses ha tiden gått så fort?!) Bor i Gnesta (ca 4mil söder om Södertälje) med sambo och en hund. Hunden är av rasen västgötaspets och har precis fyllt 8år
    Ha det så gött!
  32. 16
    Hej och välkommen! Lite sent från mig, men märker att nu är det annat som upptar min tid
    Har en kille som heter Noel, och är 12v - idag! (jösses ha tiden gått så fort?!) Bor i Gnesta (ca 4mil söder om Södertälje) med sambo och en hund. Hunden är av rasen västgötaspets och har precis fyllt 8år
    Ha det så gött!
  33. Medlem sedan
    Jun 2011
    #17
    Nää, inte till en början.. var nog mer efteråt jag kände mig besviken på att jag inte fått föda henne naturligt. Kändes som att jag hade ett barn, men jag har ingen aning om hur det känns att föda barn. Kändes fel liksom :P Men kom över det efter någon månad eller så
    Mja, värkstimulerande hoppas jag slippa vid nästa tillfälle... fy farao!

    Ja, allt är ju som tur var mer än värt det ;D
  34. 17
    Nää, inte till en början.. var nog mer efteråt jag kände mig besviken på att jag inte fått föda henne naturligt. Kändes som att jag hade ett barn, men jag har ingen aning om hur det känns att föda barn. Kändes fel liksom :P Men kom över det efter någon månad eller så
    Mja, värkstimulerande hoppas jag slippa vid nästa tillfälle... fy farao!

    Ja, allt är ju som tur var mer än värt det ;D
  35. Medlem sedan
    Feb 2012
    #18
    Sinisalo -
    Hej
    Tack så mycket! För att inte tala om mig och mitt dundersena svar till dig men det som du säger, det finns ju en liten som upptar den största delen av tiden
    Vilket fint pojknamn, stora killen, något äldre än min lilla tös Novalie som är 12 veckor+4 dagar idag och som ligger här bredvid åh jollrar för fulla muggar =)
    Ligger inte så jätte långt ifrån faktiskt. Själv bor jag i Huddinge.
    De är ju fina, alldeles lagom stora också, skönt att den är lite äldre nu när du nyligen fått barn så den redan har rutin och kanske är lite lugnare än de i yngsta laget..

    Trevlig helg!
  36. 18
    Sinisalo -
    Hej
    Tack så mycket! För att inte tala om mig och mitt dundersena svar till dig men det som du säger, det finns ju en liten som upptar den största delen av tiden
    Vilket fint pojknamn, stora killen, något äldre än min lilla tös Novalie som är 12 veckor+4 dagar idag och som ligger här bredvid åh jollrar för fulla muggar =)
    Ligger inte så jätte långt ifrån faktiskt. Själv bor jag i Huddinge.
    De är ju fina, alldeles lagom stora också, skönt att den är lite äldre nu när du nyligen fått barn så den redan har rutin och kanske är lite lugnare än de i yngsta laget..

    Trevlig helg!
  37. Medlem sedan
    Feb 2012
    #19
    Snuffsetuffsan -
    Okej, ja det måste ju vara en underlig känsla. Men bra att besvikelsekänslan försvann för det ska du ju absolut inte vara! Ibland förekommer hinder med eller utan vår vetskap.
    Du har väl fortfarande en möjlighet att föda vaginalt eftersom det bara är ett kejsarsnitt?
    Jadu haha, utifrån mig så var det ju inte direkt härligt under förlossningen. Ont. Japp!

    Trevlig helg vännen!
  38. 19
    Snuffsetuffsan -
    Okej, ja det måste ju vara en underlig känsla. Men bra att besvikelsekänslan försvann för det ska du ju absolut inte vara! Ibland förekommer hinder med eller utan vår vetskap.
    Du har väl fortfarande en möjlighet att föda vaginalt eftersom det bara är ett kejsarsnitt?
    Jadu haha, utifrån mig så var det ju inte direkt härligt under förlossningen. Ont. Japp!

    Trevlig helg vännen!
  39. Medlem sedan
    Dec 2011
    #20
    Ja Huddinge är ju nästan där jag växte upp (Tumba)
  40. 20
    Ja Huddinge är ju nästan där jag växte upp (Tumba)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar