Trött, sliten och ful hud
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Trött, sliten och ful hud

    Min hud har blivit alltmer sliten och trött sista tiden. Jag ä har alltid haft fet hud ed akne och pormaskar och det har jag väl fortfarande, men samtidigt börjar jag få lite rynkor och huden ser ojämn, torr och grå ut. Ingen lyster alls.

    Jag lever så sunt jag kan, äter okej bra med grönsaker, frukt etc, kanske dricker jag för tränar regelbundet 2-3 ggr/veckan varav minst ett pass utomhus (löpning). Jobbar dock inomhus och mestadels framför datorn. Sover lite halvdant eftersom jag har barn som promt ska komma och sova hos mig nattetid (inte nåt jag vill eller kan göra nåt åt just nu). Stress har jag en hel del i mitt liv, försöker hantera den men i viss mån går den inte att reducera just nu.

    Använder Dermanords hudvård sen några månader tillbaka och tycker att den funkar bra. Men jag har börjat fundera på om jag torkat ut den med att använda produkter mot fet hy, om jag kanske ska ha mer feta produkter?

    Har ni några supertips på krämer, tillskott, masker, oljor etc som kan hjälpa min stackars hud?
  2. 1
    Trött, sliten och ful hud Min hud har blivit alltmer sliten och trött sista tiden. Jag ä har alltid haft fet hud ed akne och pormaskar och det har jag väl fortfarande, men samtidigt börjar jag få lite rynkor och huden ser ojämn, torr och grå ut. Ingen lyster alls.

    Jag lever så sunt jag kan, äter okej bra med grönsaker, frukt etc, kanske dricker jag för tränar regelbundet 2-3 ggr/veckan varav minst ett pass utomhus (löpning). Jobbar dock inomhus och mestadels framför datorn. Sover lite halvdant eftersom jag har barn som promt ska komma och sova hos mig nattetid (inte nåt jag vill eller kan göra nåt åt just nu). Stress har jag en hel del i mitt liv, försöker hantera den men i viss mån går den inte att reducera just nu.

    Använder Dermanords hudvård sen några månader tillbaka och tycker att den funkar bra. Men jag har börjat fundera på om jag torkat ut den med att använda produkter mot fet hy, om jag kanske ska ha mer feta produkter?

    Har ni några supertips på krämer, tillskott, masker, oljor etc som kan hjälpa min stackars hud?
  3. Anonym
    #2
    Det här är helt ovetenskapligt...men...
    Prova Salsy-vaselin, tunnt tunnt i ansiktet över natten 1 -2 ggr/v, beroende på hur huden reagerar. Jag har använt det nu på baksidan av mina armar som på höst/vinter alltid blir prickiga, torra och fula med bra resultat. Salicylsyran i salvan tar bort det yttersta torra och smörjer bra, bara man inte använder den för ofta och täpper igen!
    Men som sagt, egen studie :-)
    Lycka till!
  4. 2
    Det här är helt ovetenskapligt...men...
    Prova Salsy-vaselin, tunnt tunnt i ansiktet över natten 1 -2 ggr/v, beroende på hur huden reagerar. Jag har använt det nu på baksidan av mina armar som på höst/vinter alltid blir prickiga, torra och fula med bra resultat. Salicylsyran i salvan tar bort det yttersta torra och smörjer bra, bara man inte använder den för ofta och täpper igen!
    Men som sagt, egen studie :-)
    Lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar