Missed abortion
Missfall
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Missed abortion

    Nu är det visst här jag får hänga istället för ankomstgrupp april... Fick konstaterat igår på Vul att inget levande finns i min mage, skulle varit i v 14. Två säckar men inga hjärtan. Verkar som det skulle varit tvillingar, också en chock, dubbel sorg.
    Så fort min sambo kommer hem från affären ska jag ta tabletterna för att få fart på det hela...
  2. 1
    Missed abortion Nu är det visst här jag får hänga istället för ankomstgrupp april... Fick konstaterat igår på Vul att inget levande finns i min mage, skulle varit i v 14. Två säckar men inga hjärtan. Verkar som det skulle varit tvillingar, också en chock, dubbel sorg.
    Så fort min sambo kommer hem från affären ska jag ta tabletterna för att få fart på det hela...
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Så hemskt ledsen jag blir för din skull.
    Jag hoppas att allt går bra och att du fått ordentliga värktabletter med dig.


    Jag fick missfall i juli i v 14+0, fostret var dock i rätt storlek och dog av en enorm blödning jag fick. Jag fick också tabletter för att stöta ut allt och det var riktigt tufft.

    Det tar tid att läka och det känns så orättvist att ha kommit över de magiska tolv veckorna utan nytta. Ta hand om varandra och prata prata prata, både med varandra, men också på varsitt håll för er sorg är nog rätt olika. Det jag tyckte var det jobbigaste precis i början var att sorgen även var fysisk. Hela kroppen var så inställd på att vara gravid att varje cell värkte när det var över och jag har aldrig förut känt mig så tom.

    Kram!
  4. 2
    Så hemskt ledsen jag blir för din skull.
    Jag hoppas att allt går bra och att du fått ordentliga värktabletter med dig.


    Jag fick missfall i juli i v 14+0, fostret var dock i rätt storlek och dog av en enorm blödning jag fick. Jag fick också tabletter för att stöta ut allt och det var riktigt tufft.

    Det tar tid att läka och det känns så orättvist att ha kommit över de magiska tolv veckorna utan nytta. Ta hand om varandra och prata prata prata, både med varandra, men också på varsitt håll för er sorg är nog rätt olika. Det jag tyckte var det jobbigaste precis i början var att sorgen även var fysisk. Hela kroppen var så inställd på att vara gravid att varje cell värkte när det var över och jag har aldrig förut känt mig så tom.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Usch vad trist. I onsdags fick vi veta att det bara fanns en hinnsäck, och i fredags tog jag medicinen för att stöta ut det. Otroligt tuff dag.

    Ta det lugnt, och se till att inte vara ensam när du tagit medicinen. Stora styrkekramar till er.
  6. 3
    Usch vad trist. I onsdags fick vi veta att det bara fanns en hinnsäck, och i fredags tog jag medicinen för att stöta ut det. Otroligt tuff dag.

    Ta det lugnt, och se till att inte vara ensam när du tagit medicinen. Stora styrkekramar till er.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    SÅ ledsen för er skull
    Vi åkte glada i hågen för att göra UL i samband med blodprov för KUB. Var i v.11 och allt kändes precis som det skulle. Hade inga som helst misstankar om att något var fel, fanns ingen anledning att tro det. Ett foster fanns det. Som låg helt stilla, och hjärtat slog inte. Det motsvarade 9+3, jag var i 10+1. Ridå.

    Sorgen är nog svår för utomstående att förstå. Sådana som aldrig gått igenom något liknande.

    Stor styrkekram till er!
  8. 4
    SÅ ledsen för er skull
    Vi åkte glada i hågen för att göra UL i samband med blodprov för KUB. Var i v.11 och allt kändes precis som det skulle. Hade inga som helst misstankar om att något var fel, fanns ingen anledning att tro det. Ett foster fanns det. Som låg helt stilla, och hjärtat slog inte. Det motsvarade 9+3, jag var i 10+1. Ridå.

    Sorgen är nog svår för utomstående att förstå. Sådana som aldrig gått igenom något liknande.

    Stor styrkekram till er!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar