igen..
Missfall
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    igen..

    nu har jag hamnat här igen,hann inte ens njuta av plusset, har varit rädd sen jag började märka att det kanske var ett pluss, rädsla över att få ett missfall till, och så blev det, mitt tredje, blir så himla arg och känner mig ledsen och tom, när ska det gå bra för oss? ska jag kunna bli gravid någon gång utan att få missfall?? hur går man vidare? känner mig ledsen över att inte ha kunnat göra min sambo lycklig denna gång heller, jag är besviken på min kropp och känner mig så otrolig ledsen! hur går man vidare nu?
  2. 1
    igen.. nu har jag hamnat här igen,hann inte ens njuta av plusset, har varit rädd sen jag började märka att det kanske var ett pluss, rädsla över att få ett missfall till, och så blev det, mitt tredje, blir så himla arg och känner mig ledsen och tom, när ska det gå bra för oss? ska jag kunna bli gravid någon gång utan att få missfall?? hur går man vidare? känner mig ledsen över att inte ha kunnat göra min sambo lycklig denna gång heller, jag är besviken på min kropp och känner mig så otrolig ledsen! hur går man vidare nu?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Fy
    Läkaren jag träffade pratade om att en anledning till fler missfall kan vara att man är "överfertil", att även "dåliga" embryon fäster i livmodern (och sedan blir missfall). Dessa "dåliga" embryon skulle ha ratats av de flesta andras livmoder och bara blivit en vanlig mens... Det låter ganska logiskt på något vis, i alla fall när man blir gravid fort, men får missfall efter missfall, medan vissa försöker i åratal för att bli gravida alls.
    Men jag vet inte, var en förklaring jag inte hört förut...
  4. 2
    Fy
    Läkaren jag träffade pratade om att en anledning till fler missfall kan vara att man är "överfertil", att även "dåliga" embryon fäster i livmodern (och sedan blir missfall). Dessa "dåliga" embryon skulle ha ratats av de flesta andras livmoder och bara blivit en vanlig mens... Det låter ganska logiskt på något vis, i alla fall när man blir gravid fort, men får missfall efter missfall, medan vissa försöker i åratal för att bli gravida alls.
    Men jag vet inte, var en förklaring jag inte hört förut...
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Hade inte hört det förut heller till mig sa läkaren bara att vi hade haft otur, men 3 gånger börjar man ju undra,. Jag är ju rädd! Hur känner du? Jag blöder fortfarande så har inte börjat med äl tester . Hoppas vi blir gravida snabbt o att denna gång stannar hos oss. Funderar på gå prata ut med.psykolog men svårt att hitta bra. Bor du här i sthlm? Kram
  6. 3
    Hade inte hört det förut heller till mig sa läkaren bara att vi hade haft otur, men 3 gånger börjar man ju undra,. Jag är ju rädd! Hur känner du? Jag blöder fortfarande så har inte börjat med äl tester . Hoppas vi blir gravida snabbt o att denna gång stannar hos oss. Funderar på gå prata ut med.psykolog men svårt att hitta bra. Bor du här i sthlm? Kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Jag blöder också fortfarande. Har inte tänkt så mycket framåt mer än att jag vill bli gravid igen. Känner mig så lurad. Skulle just gå in i v 15 när jag fick beskedet, och hade då varit "gravid" i typ 2 månader sedan de små dog Hellre att det hade hänt direkt, då före v 12, när jag fortfarande var inställd på att riskerna var större..
    Ja, jag bor i Stockholm, eller nja, en bit norr om..
  8. 4
    Jag blöder också fortfarande. Har inte tänkt så mycket framåt mer än att jag vill bli gravid igen. Känner mig så lurad. Skulle just gå in i v 15 när jag fick beskedet, och hade då varit "gravid" i typ 2 månader sedan de små dog Hellre att det hade hänt direkt, då före v 12, när jag fortfarande var inställd på att riskerna var större..
    Ja, jag bor i Stockholm, eller nja, en bit norr om..
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    ja det är ju smart att inte tänka så mkt framåt, mer än bara bli gravid snart,ska försöka bara tänka på det. mitt första missfall hade jag kommit till 14 veckan med, men fostret hade slutat växa, jag trodde jag var lite säker men nej, så jag förstår dig verkligen. vi får försöka vara starka, massa krama ro ta hand om dig!
  10. 5
    ja det är ju smart att inte tänka så mkt framåt, mer än bara bli gravid snart,ska försöka bara tänka på det. mitt första missfall hade jag kommit till 14 veckan med, men fostret hade slutat växa, jag trodde jag var lite säker men nej, så jag förstår dig verkligen. vi får försöka vara starka, massa krama ro ta hand om dig!
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Kan inte ens föreställa mig... Är SÅ ledsen för er skull.
  12. 6
    Kan inte ens föreställa mig... Är SÅ ledsen för er skull.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Så oerhört tufft.
    Har ni fått någon utredning?
    Jag hoppas att det bara är så enkelt att du haft otur och att er del av kvoten är fylld med råge nu.

    Stor kram!
  14. 7
    Så oerhört tufft.
    Har ni fått någon utredning?
    Jag hoppas att det bara är så enkelt att du haft otur och att er del av kvoten är fylld med råge nu.

    Stor kram!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar