V. 7
_1306 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    V. 7

    Idag går jag in i vecka 7 jag känner att magen spänner lite och jag blev åksjuk på bussen både till och från jobbet idag. Även om det var jobbigt var det samtidigt skönt med ännu ett tecken på att det går åt rätt håll.

    Måste förresten fråga hur tidigt magen börjar växa? Min har börjat bukta utåt rätt långt ner redan så jag kan bara ha låga jeans.
    Amanda

    ​N 130620, bebis bf 160813
  2. 1
    V. 7 Idag går jag in i vecka 7 jag känner att magen spänner lite och jag blev åksjuk på bussen både till och från jobbet idag. Även om det var jobbigt var det samtidigt skönt med ännu ett tecken på att det går åt rätt håll.

    Måste förresten fråga hur tidigt magen börjar växa? Min har börjat bukta utåt rätt långt ner redan så jag kan bara ha låga jeans.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Än är livmodern så liten att den inte tar någon plats. Däremot så svullnar man lätt upp lite pga tarmarna, så det är inte ovanligt att byxorna spänner i midjan redan tidigt.

    När själva bebismagen kommer är högst individuellt. Kan bero på så mycket. Hur man är byggd. Hur starka magmuskler man har. Om det är första barnet eller om man varit gravid förut.
  4. 2
    Än är livmodern så liten att den inte tar någon plats. Däremot så svullnar man lätt upp lite pga tarmarna, så det är inte ovanligt att byxorna spänner i midjan redan tidigt.

    När själva bebismagen kommer är högst individuellt. Kan bero på så mycket. Hur man är byggd. Hur starka magmuskler man har. Om det är första barnet eller om man varit gravid förut.
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Hm. Även om det inte är en bebismage så är det i alla fall en gravidmage!
    Amanda

    ​N 130620, bebis bf 160813
  6. 3
    Hm. Även om det inte är en bebismage så är det i alla fall en gravidmage!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Jo, självklart. Menade inget annat! Den beror ju på graviditeten, men tarmarna, inte bebisen
  8. 4
    Jo, självklart. Menade inget annat! Den beror ju på graviditeten, men tarmarna, inte bebisen
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Jag tycker det låter så äckligt att det är tarmarna :P
    Amanda

    ​N 130620, bebis bf 160813
  10. 5
    Jag tycker det låter så äckligt att det är tarmarna :P
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Äh! De svullnar, allting möbleras om därinne. Inte äckligt, fullt naturligt
    Bebisen är ju inte ens 1 cm stor ännu
  12. 6
    Äh! De svullnar, allting möbleras om därinne. Inte äckligt, fullt naturligt
    Bebisen är ju inte ens 1 cm stor ännu
  13. Medlem sedan
    Dec 2008
    #7
    Det är sant men jag längtar så sjukt mycket tills det syns ordentligt så man inte bara känner sig uppsvälld och tjock
    Amanda

    ​N 130620, bebis bf 160813
  14. 7
    Det är sant men jag längtar så sjukt mycket tills det syns ordentligt så man inte bara känner sig uppsvälld och tjock
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Jag också! Även om jag inte svullnat än, så kommer den där perioden då folk kanske bara tror att man lagt på sig. Längtar efter fin, stor mage och att känns bebisen sparka!
  16. 8
    Jag också! Även om jag inte svullnat än, så kommer den där perioden då folk kanske bara tror att man lagt på sig. Längtar efter fin, stor mage och att känns bebisen sparka!
  17. Medlem sedan
    Dec 2008
    #9
    Det är väl först då det börjar kännas på riktigt just nu känns det bara som att vi har hittat på alltihop och lurande vi berättat för
    Amanda

    ​N 130620, bebis bf 160813
  18. 9
    Det är väl först då det börjar kännas på riktigt just nu känns det bara som att vi har hittat på alltihop och lurande vi berättat för
  19. Elyseen
    #10
    Jag känner också av att magen spänner och känner mig tjock och svullen, vilket motsägs av mina kläder som har mindre stl än på flera år Men som några andra sagt det är ändå skönt att ha lite symptom så man känner att det är på riktigt
  20. 10
    Jag känner också av att magen spänner och känner mig tjock och svullen, vilket motsägs av mina kläder som har mindre stl än på flera år Men som några andra sagt det är ändå skönt att ha lite symptom så man känner att det är på riktigt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar