Göra egna smycken...
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2012
    #1

    Göra egna smycken...

    Någon som är duktig på smyckestillverkning?? Har kollat in PanduroHobby och dom har ju så mycket kul där att man vill köpa allting och bara sätta igång! Men jag har aldrig arbetat med pärlor innan...tips på att komma igång mottages gärna! Det finns ju fina smyckessatser man kan köpa att börja med, någon som provat en sådan?
  2. 1
    Göra egna smycken... Någon som är duktig på smyckestillverkning?? Har kollat in PanduroHobby och dom har ju så mycket kul där att man vill köpa allting och bara sätta igång! Men jag har aldrig arbetat med pärlor innan...tips på att komma igång mottages gärna! Det finns ju fina smyckessatser man kan köpa att börja med, någon som provat en sådan?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    börja med en smyckesats då får man ju även tydlig beskrivning och allt man behöver i förpakningen glöm dock inte att köpa tänger för de behöver man också men det finns också på panduro och som underlägg då man pysslar så pärlorna inte rullariväg funkar en handduk jätte bra. sedan då du fått blodad tand finns det många billigare ställen än panduro att handla ifrån och bibblan har ocftast fina böcker om pärlor där man kan få insperation och det finns massor på nätet om man googlar. Lycka till
  4. 2
    börja med en smyckesats då får man ju även tydlig beskrivning och allt man behöver i förpakningen glöm dock inte att köpa tänger för de behöver man också men det finns också på panduro och som underlägg då man pysslar så pärlorna inte rullariväg funkar en handduk jätte bra. sedan då du fått blodad tand finns det många billigare ställen än panduro att handla ifrån och bibblan har ocftast fina böcker om pärlor där man kan få insperation och det finns massor på nätet om man googlar. Lycka till
  5. Rica
    #3
    Hej! Jag vet inte om jag är duktig så men jag pysslar en hel del med att göra smycken Tycker du ska testa att göra något av de smycken som Panduro har i färdiga satser och då i samma veva införskaffa några tänger. Jag har typ köpt alla mina på Claes Ohlsson för en billig peng. Sen är det bara låta fantasin flöda!

    www.madebyrica.wordpress.com
  6. 3
    Hej! Jag vet inte om jag är duktig så men jag pysslar en hel del med att göra smycken Tycker du ska testa att göra något av de smycken som Panduro har i färdiga satser och då i samma veva införskaffa några tänger. Jag har typ köpt alla mina på Claes Ohlsson för en billig peng. Sen är det bara låta fantasin flöda!

    www.madebyrica.wordpress.com
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar