Bostadsrätt och val av golv
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Bostadsrätt och val av golv

    Jag har en bostadsrätt. Golven, som jag tror är nån sorts laminat, eller fanér är slitna. Vi behöver alltså lägga in nya golv., Riva upp de gamla och lägga nytt. Annars måste vi såga i dörrarna. Det blir för högt att lägga ovanpå det befintliga.

    Drar Laminatgolv ner värdet på lägenheten? Jag menar att folk helst inte vill ha laminat. Ska man hellre välja trägolv som går att slipa om? Eller räcker det att lägga in ett trägolv som inte går att slipa om. Det finns ju olika tjocklekar på trägolven och omslipningsbart 1-4 gånger. Vad ska man välja?
    Tänkte mig en prisnivå på max 400 kr/kvm och det är ca 35 kvm golv som ska läggas.
  2. 1
    Bostadsrätt och val av golv Jag har en bostadsrätt. Golven, som jag tror är nån sorts laminat, eller fanér är slitna. Vi behöver alltså lägga in nya golv., Riva upp de gamla och lägga nytt. Annars måste vi såga i dörrarna. Det blir för högt att lägga ovanpå det befintliga.

    Drar Laminatgolv ner värdet på lägenheten? Jag menar att folk helst inte vill ha laminat. Ska man hellre välja trägolv som går att slipa om? Eller räcker det att lägga in ett trägolv som inte går att slipa om. Det finns ju olika tjocklekar på trägolven och omslipningsbart 1-4 gånger. Vad ska man välja?
    Tänkte mig en prisnivå på max 400 kr/kvm och det är ca 35 kvm golv som ska läggas.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Jag hade absolut valt ett lamellgolv av äkta trä, inte bara för värdet på lägenheten utan för att det är varmare och mjukare att gå på än laminat.
    Det ska inte vara några problem att hitta billigare än 400 kr/kvm.
    Omslipningsbart är kanske inte högprioriterat, det är inte så många som tar det omaket att slipa och lacka om "nylagda" golv längre, utan smidigare och lika billigt att byta. Däremot ett gammalt stavparkettgolv är värt att slipa.
  4. 2
    Jag hade absolut valt ett lamellgolv av äkta trä, inte bara för värdet på lägenheten utan för att det är varmare och mjukare att gå på än laminat.
    Det ska inte vara några problem att hitta billigare än 400 kr/kvm.
    Omslipningsbart är kanske inte högprioriterat, det är inte så många som tar det omaket att slipa och lacka om "nylagda" golv längre, utan smidigare och lika billigt att byta. Däremot ett gammalt stavparkettgolv är värt att slipa.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar