Makrill och chokladglassnojja!
_1306 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2012
    #1

    Makrill och chokladglassnojja!

    Mystiskt nog så är jag konstant sugen på makrill i tomatsås och crème fraiche! Och chokladglass på pinne, dock inte tillsammans! 88an är min favvis just nu fast jag inte brukar gilla den så mycket! Tål inte kanelbullelukt längre!! Luktar rutten sur fisk i min näsa, det som är så gott till varm choklad!
  2. 1
    Makrill och chokladglassnojja! Mystiskt nog så är jag konstant sugen på makrill i tomatsås och crème fraiche! Och chokladglass på pinne, dock inte tillsammans! 88an är min favvis just nu fast jag inte brukar gilla den så mycket! Tål inte kanelbullelukt längre!! Luktar rutten sur fisk i min näsa, det som är så gott till varm choklad!
  3. Medlem sedan
    Oct 2012
    #2
    Ja det är lustigt det där, i min förra graviditet kunde jag inte längre drick smaksatt bubbelvatten. Nu har jag fått fobi för russin (skrev ett tisigare inläggom musli). Även kyckling har jag svårt för just nu, men choklad oh lala gäller att passa sig . Makrill är ju förövrigt en bra fisk som ger bra hjärnceller till din lilla, det är ju super!
  4. 2
    Ja det är lustigt det där, i min förra graviditet kunde jag inte längre drick smaksatt bubbelvatten. Nu har jag fått fobi för russin (skrev ett tisigare inläggom musli). Även kyckling har jag svårt för just nu, men choklad oh lala gäller att passa sig . Makrill är ju förövrigt en bra fisk som ger bra hjärnceller till din lilla, det är ju super!
  5. Medlem sedan
    Oct 2012
    #3
    Ja jag läste de om musli! Helt förfärligt! Choklad är bra för själen! Haha! Ja jag läste att makrill va utmärkt att äta så det kommer jag fortsätta stoppa i mig med nöje! Kyckling tycker jag annars också om men jag känner likadant! Det smakar inte som det brukar.
  6. 3
    Ja jag läste de om musli! Helt förfärligt! Choklad är bra för själen! Haha! Ja jag läste att makrill va utmärkt att äta så det kommer jag fortsätta stoppa i mig med nöje! Kyckling tycker jag annars också om men jag känner likadant! Det smakar inte som det brukar.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Såg din rubrik och tyckte det lät väldigt udda (och asäckligt) med makrill & chokladglass. Tillsammans liksom.

    Jag har faktiskt inte fått några nojjor än, och inga speciella sug. Eller jo, ett sug. Svärmors äppelmust. TO DIE FOR! Satsumas är ju gott också.
    I övrigt är jag lika osugen på allt. Mår småilla konstant :P
  8. 4
    Såg din rubrik och tyckte det lät väldigt udda (och asäckligt) med makrill & chokladglass. Tillsammans liksom.

    Jag har faktiskt inte fått några nojjor än, och inga speciella sug. Eller jo, ett sug. Svärmors äppelmust. TO DIE FOR! Satsumas är ju gott också.
    I övrigt är jag lika osugen på allt. Mår småilla konstant :P
  9. Medlem sedan
    Oct 2012
    #5
    Hahah ja jag såg det när jag själv läste det efteråt!
    Ja jag äter satsumas som en galning! Bra med mycket c-vitamin! Jag är inte heller sugen på så mycket, men äta kan jag i vissa mån. Kräktes imorse igen fast jag trodde den perioden va över! Men tji fick jag ! haha
  10. 5
    Hahah ja jag såg det när jag själv läste det efteråt!
    Ja jag äter satsumas som en galning! Bra med mycket c-vitamin! Jag är inte heller sugen på så mycket, men äta kan jag i vissa mån. Kräktes imorse igen fast jag trodde den perioden va över! Men tji fick jag ! haha
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Jag kräks inte. Går bara runt med känslan av att kunna göra det när som helst. Så till den milda grad att jag VILL spy, för jag får för mig att det ska lätta då.

    Några veckor till, sen mår vi förhoppningsvis som prinsessor allesammans
  12. 6
    Jag kräks inte. Går bara runt med känslan av att kunna göra det när som helst. Så till den milda grad att jag VILL spy, för jag får för mig att det ska lätta då.

    Några veckor till, sen mår vi förhoppningsvis som prinsessor allesammans
  13. Medlem sedan
    Oct 2012
    #7
    När jag mådde som mest illa och inte kunde spy så fick jag tvinga mig till att spy för det gick inte att leva! haha. Men de e skönt att du inte spyr, då får du behålla de lilla du får i dig!
    Ja det hoppas jag verkligen!
  14. 7
    När jag mådde som mest illa och inte kunde spy så fick jag tvinga mig till att spy för det gick inte att leva! haha. Men de e skönt att du inte spyr, då får du behålla de lilla du får i dig!
    Ja det hoppas jag verkligen!
  15. Medlem sedan
    Jun 2012
    #8
    Fralla med rökt skinka skulle jag kunna äta 10 gånger om dagen. Tidigare graviditeter har jag knaprat isbitar i mängder. Allt vad stekt mat går bort,stackars barn dom får laga sin egen mat i 9 månader.
  16. 8
    Fralla med rökt skinka skulle jag kunna äta 10 gånger om dagen. Tidigare graviditeter har jag knaprat isbitar i mängder. Allt vad stekt mat går bort,stackars barn dom får laga sin egen mat i 9 månader.
  17. Medlem sedan
    Oct 2012
    #9

    Illamående?

    Jag tycker mig att jag är lite illamående men inte såpass illa,.. På någotvis hade de varit skönt att må illa/spy för att känna att det är på riktigt,.. Jag har ömma bröst, blivit lite större.. magen känns svullen, jag har humörsvängningar (de hade jag innan testet och min sambo sa "Någonting är de!" jätteglad ) och jag tycker mig känna lukter starkare.

    Men de får mig att tvivla på att jag är med barn ;( Men alla tester är plus och ingen mens.
    Victoria

    - Dotter 28/6-13 <3
  18. 9
    Illamående? Jag tycker mig att jag är lite illamående men inte såpass illa,.. På någotvis hade de varit skönt att må illa/spy för att känna att det är på riktigt,.. Jag har ömma bröst, blivit lite större.. magen känns svullen, jag har humörsvängningar (de hade jag innan testet och min sambo sa "Någonting är de!" jätteglad ) och jag tycker mig känna lukter starkare.

    Men de får mig att tvivla på att jag är med barn ;( Men alla tester är plus och ingen mens.
  19. Medlem sedan
    Oct 2012
    #10
    Tycker det låter som att du är gravid! Du har ju alla symptom Man behöver inte må illa när man är gravid. alla är inte det Jag hade gärna bytt med dig! haha
  20. 10
    Tycker det låter som att du är gravid! Du har ju alla symptom Man behöver inte må illa när man är gravid. alla är inte det Jag hade gärna bytt med dig! haha
  21. Medlem sedan
    Oct 2012
    #11
    Haha! Jag tror jag har ätit 4 burkar med makrill redan! Haha helt galet. Men det är så gott!
  22. 11
    Haha! Jag tror jag har ätit 4 burkar med makrill redan! Haha helt galet. Men det är så gott!
  23. Äntligen?
    #12
    För mig växlar det, vissa dagar har det bara funkat med yogurth, andra med ägg och keso och de två senaste dagarna har det varit rostbröd. Men idag mår jag riktigt bra och har tom kunnat äta en rejäl köttbit =)
  24. 12
    För mig växlar det, vissa dagar har det bara funkat med yogurth, andra med ägg och keso och de två senaste dagarna har det varit rostbröd. Men idag mår jag riktigt bra och har tom kunnat äta en rejäl köttbit =)
  25. Medlem sedan
    Oct 2012
    #13
    Oj! Vad gott det låter! Jag försöker stå och steka köttfärs men det är inte det roligaste! Stekos får mig att springa till toa stup i kvarten! Haha men de e de värt!
  26. 13
    Oj! Vad gott det låter! Jag försöker stå och steka köttfärs men det är inte det roligaste! Stekos får mig att springa till toa stup i kvarten! Haha men de e de värt!
  27. Medlem sedan
    Dec 2008
    #14
    Jag har inte haft några speciella cravings, men när jag är som mest hungrig och mår illa är det bara äpple och blåbärssoppa som går ner. Tvingade i mig lite äggröra och yoghurt idag men mjölkprodukter får mig att må illa.

    Jag var lite trött och grinig imorse när sambon gick till jobbet så vi bestämde att glömma det med en fin middag, men det enda jag inte mådde illa av att tänka på var kyckling med ris. Inget superfancy direkt. Men vi hittade lite fina ostar gjorde på pastöriserad mjölk som vi kan äta
    Amanda

    ​N 130620, bebis bf 160813
  28. 14
    Jag har inte haft några speciella cravings, men när jag är som mest hungrig och mår illa är det bara äpple och blåbärssoppa som går ner. Tvingade i mig lite äggröra och yoghurt idag men mjölkprodukter får mig att må illa.

    Jag var lite trött och grinig imorse när sambon gick till jobbet så vi bestämde att glömma det med en fin middag, men det enda jag inte mådde illa av att tänka på var kyckling med ris. Inget superfancy direkt. Men vi hittade lite fina ostar gjorde på pastöriserad mjölk som vi kan äta
  29. Medlem sedan
    Oct 2012
    #15
    Jag tycker att mjölk börjar smaka märkligt! Kan inte förklara det men det har nån lustig smak! Inte så gott.. :/
  30. 15
    Jag tycker att mjölk börjar smaka märkligt! Kan inte förklara det men det har nån lustig smak! Inte så gott.. :/
  31. Äntligen?
    #16
    Jag löste det genom att låta sambon steka!
  32. 16
    Jag löste det genom att låta sambon steka!
  33. Medlem sedan
    Oct 2012
    #17
    Haha! Hade inte min sambo jobbat hade han fått göra det med! Men jag fick pina min igenom det, och resultatet blev supergott!
  34. 17
    Haha! Hade inte min sambo jobbat hade han fått göra det med! Men jag fick pina min igenom det, och resultatet blev supergott!
  35. Äntligen?
    #18
    Det är något med protein nu, min kropp kräver det. Skulle gärna äta en köttbit till idag =)
  36. 18
    Det är något med protein nu, min kropp kräver det. Skulle gärna äta en köttbit till idag =)
  37. Medlem sedan
    Oct 2012
    #19
    Funkar det inte med köttfärs? Det är ju snabbt lätt och gott! Fast allt kött är gott tycker jag! Hehe
  38. 19
    Funkar det inte med köttfärs? Det är ju snabbt lätt och gott! Fast allt kött är gott tycker jag! Hehe
  39. Medlem sedan
    Dec 2008
    #20
    Jag skulle vilja ha en medium rare stram, men blir jätteosugen när jag måste äta well done :/
    Amanda

    ​N 130620, bebis bf 160813
  40. 20
    Jag skulle vilja ha en medium rare stram, men blir jätteosugen när jag måste äta well done :/
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar