Vecka 6
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Vecka 6

    Går in i vecka sex idag. symtomen börjar med en gång bli mer tydliga. Ett par vågor av illamående under dagen i samband med hunger, ÖMMA bröst och börstvårtor. Såg tom att jag kunde klämma ut en vit droppe ur ena bröstet?!

    Är det något som är vanligt när man väntar tvåan eller borde jag kolla upp det? det ser precis ut som råmjölk men det känns ju knäppt tidigt?
  2. 1
    Vecka 6 Går in i vecka sex idag. symtomen börjar med en gång bli mer tydliga. Ett par vågor av illamående under dagen i samband med hunger, ÖMMA bröst och börstvårtor. Såg tom att jag kunde klämma ut en vit droppe ur ena bröstet?!

    Är det något som är vanligt när man väntar tvåan eller borde jag kolla upp det? det ser precis ut som råmjölk men det känns ju knäppt tidigt?
  3. Medlem sedan
    Sep 2012
    #2
    Har hört att det är vanligt, jag hade så för ett par månader sen, när jag inte ens var gravid... tror det kallas häxmjölk och är helt ofarligt (precis som för bebisar). Minns att jag kunde få ut lite mjölk ganska tidigt med första oxå, men inte så tidigt som vecka 6 : ) Tror i alla fall inte att du behöver oroa dig, men nämn det för bm så kan hon säkert ge en bra förklaring = )
  4. 2
    Har hört att det är vanligt, jag hade så för ett par månader sen, när jag inte ens var gravid... tror det kallas häxmjölk och är helt ofarligt (precis som för bebisar). Minns att jag kunde få ut lite mjölk ganska tidigt med första oxå, men inte så tidigt som vecka 6 : ) Tror i alla fall inte att du behöver oroa dig, men nämn det för bm så kan hon säkert ge en bra förklaring = )
  5. liten blir stor
    #3
    Fullt normalt med häxmjölk tidigt, eller också så är jag också konstig ;-)
  6. 3
    Fullt normalt med häxmjölk tidigt, eller också så är jag också konstig ;-)
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Häxmjölk alltså, det var ett nytt begrepp för mig. Men misstänkte att det kunde vara fullt normalt

    I övrigt är det inte klokt vad gravid jag känner mig idag! magen spänner och drar och brösten ömmar och jag fick tom knäppa upp byxorna på vilan på jobbet. ojoj var ska detta sluta!?
  8. 4
    Häxmjölk alltså, det var ett nytt begrepp för mig. Men misstänkte att det kunde vara fullt normalt

    I övrigt är det inte klokt vad gravid jag känner mig idag! magen spänner och drar och brösten ömmar och jag fick tom knäppa upp byxorna på vilan på jobbet. ojoj var ska detta sluta!?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar