Liniment?
_1305 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2012
    #1

    Liniment?

    Jag brukar använda Arnica-liniment till mina värkande leder och rygg, men det är ju inte att rekommendera när man är gravid. Är det någon som vet vad man kan använda istället? Jag gissar på att smärtstillande gel, typ Voltaren, är no no det också?

    Jag skulle upp på toa nu på morgonen och fick be om hjälp med att kunna vända mig och att komma upp ur sängen
    Jag har medicinsamtal inför inskrivning på torsdag och ska ta upp det med BM då men hoppas på tips innan dess...
  2. 1
    Liniment? Jag brukar använda Arnica-liniment till mina värkande leder och rygg, men det är ju inte att rekommendera när man är gravid. Är det någon som vet vad man kan använda istället? Jag gissar på att smärtstillande gel, typ Voltaren, är no no det också?

    Jag skulle upp på toa nu på morgonen och fick be om hjälp med att kunna vända mig och att komma upp ur sängen
    Jag har medicinsamtal inför inskrivning på torsdag och ska ta upp det med BM då men hoppas på tips innan dess...
  3. Medlem sedan
    Aug 2012
    #2
    Gel som innehåller NSAID (antiinflammtoriska) typ Voltaren gel ska bara användas så lite som möjligt och om det är absolut nödvändigt, i slutet av en graviditet ska den inte användas alls.

    Jag skulle rådfråga med en läkare innan jag började smörja med någon kräm. De vet ju även om det finns någon kräm som är lämpligare än någon annan.
  4. 2
    Gel som innehåller NSAID (antiinflammtoriska) typ Voltaren gel ska bara användas så lite som möjligt och om det är absolut nödvändigt, i slutet av en graviditet ska den inte användas alls.

    Jag skulle rådfråga med en läkare innan jag började smörja med någon kräm. De vet ju även om det finns någon kräm som är lämpligare än någon annan.
  5. Medlem sedan
    Jul 2012
    #3
    Tack för svaret. Jo det var just det jag tänkte att smärtstillande osv borde vara bra att undvika, därför undrade jag om liniment. Får ta det med BM istället.
  6. 3
    Tack för svaret. Jo det var just det jag tänkte att smärtstillande osv borde vara bra att undvika, därför undrade jag om liniment. Får ta det med BM istället.
  7. Medlem sedan
    Sep 2012
    #4
    Morgon!!
    Jag har själv väldigt ont under högra bröstet o hela vägen bak i ryggen.. Kommer oftast om kvällarna o det gör fruktansvärt ont i/under revbenen?!? Jag har smort lite med tigerbalsam innan o det hjälpte.. Men igår va jag på hälsokostbutiken o pratade med en tjej där o hon hade varit med om samma sak under hennes graviditet samt haft väldigt ont i ryggen.. Hon rekommenderade en lång vetekudde! Ca 50cm som man kan värma o sedan lägga runt smärtan.. Tro det eller ej men det fungerade faktiskt jättebra lycka till!!
  8. 4
    Morgon!!
    Jag har själv väldigt ont under högra bröstet o hela vägen bak i ryggen.. Kommer oftast om kvällarna o det gör fruktansvärt ont i/under revbenen?!? Jag har smort lite med tigerbalsam innan o det hjälpte.. Men igår va jag på hälsokostbutiken o pratade med en tjej där o hon hade varit med om samma sak under hennes graviditet samt haft väldigt ont i ryggen.. Hon rekommenderade en lång vetekudde! Ca 50cm som man kan värma o sedan lägga runt smärtan.. Tro det eller ej men det fungerade faktiskt jättebra lycka till!!
  9. Medlem sedan
    Jul 2012
    #5
    Vetekuddar har jag flera olika modeller men de hjälper inte alls tyvärr
  10. 5
    Vetekuddar har jag flera olika modeller men de hjälper inte alls tyvärr
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar