Barnvakt vid förlossning?
_1302 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2012
    #1

    Barnvakt vid förlossning?

    Ni som har barn sedan tidigare - hur planerar ni att lösa barnvakteriet i samband med förlossningen?
  2. 1
    Barnvakt vid förlossning? Ni som har barn sedan tidigare - hur planerar ni att lösa barnvakteriet i samband med förlossningen?
  3. Medlem sedan
    Jul 2012
    #2
    Vi har barn sen tidigare och vi kommer göra som förra gången att vi har två som vi litar på som ska passa vår dotter när vi ska förlösa.
    Vi ska också vänta så länge som möjligt med att lämna bort henne, eftersom det antagligen kommer ta många timmar.
    Sen så fort det är möjligt efter förlossningen så vill vi att vår dotter kommer till oss (på sjukhuset om det går) annars så får sambon ta hand om henne och vara hemma med henne medans jag och bebisen ligger kvar.

    Vi vill helt enkelt inte att hon ska vara bortlämnad mer än nödvändigt då hon bara varit bortlämnad en gång tidigare.

    Så vi har två olika som kan ställa upp när det är dags.
  4. 2
    Vi har barn sen tidigare och vi kommer göra som förra gången att vi har två som vi litar på som ska passa vår dotter när vi ska förlösa.
    Vi ska också vänta så länge som möjligt med att lämna bort henne, eftersom det antagligen kommer ta många timmar.
    Sen så fort det är möjligt efter förlossningen så vill vi att vår dotter kommer till oss (på sjukhuset om det går) annars så får sambon ta hand om henne och vara hemma med henne medans jag och bebisen ligger kvar.

    Vi vill helt enkelt inte att hon ska vara bortlämnad mer än nödvändigt då hon bara varit bortlämnad en gång tidigare.

    Så vi har två olika som kan ställa upp när det är dags.
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Vi har pratat med min syster som bor närmast oss. Hon kan komma med kort varsel. Tycker att det är bäst om sonen får vara hemma i möjligaste mån. Sen har vi några "reserver" som kan kontaktas i nödfall.
  6. 3
    Vi har pratat med min syster som bor närmast oss. Hon kan komma med kort varsel. Tycker att det är bäst om sonen får vara hemma i möjligaste mån. Sen har vi några "reserver" som kan kontaktas i nödfall.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Som...

    de andra gångerna kommer äldre syskon att vara hos mormor. De bor bara 5 minuter från oss och älskar att vara där. De är dessutom så pass stora att det inte är några problem om de så skulle bli kvar ett par dagar där! Men jag gissar att de vill komma hem en sväng och hälsa på bebisen när h*n väl kommer!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  8. 4
    Som... de andra gångerna kommer äldre syskon att vara hos mormor. De bor bara 5 minuter från oss och älskar att vara där. De är dessutom så pass stora att det inte är några problem om de så skulle bli kvar ett par dagar där! Men jag gissar att de vill komma hem en sväng och hälsa på bebisen när h*n väl kommer!
  9. Medlem sedan
    May 2012
    #5
    Skönt med släktingar så nära! Och det låter ju toppen med reserver också.
  10. 5
    Skönt med släktingar så nära! Och det låter ju toppen med reserver också.
  11. Medlem sedan
    May 2012
    #6
    Förstår verkligen det där med att ni inte vill att hon ska vara bortlämnad länge. Låter tryggt med två olika alternativ också!
  12. 6
    Förstår verkligen det där med att ni inte vill att hon ska vara bortlämnad länge. Låter tryggt med två olika alternativ också!
  13. Medlem sedan
    May 2012
    #7
    Låter ju som en väldigt bra lösning!
    Så skönt med släkt på nära håll vid sådana här tillfällen (och andra också, förstås).
  14. 7
    Låter ju som en väldigt bra lösning!
    Så skönt med släkt på nära håll vid sådana här tillfällen (och andra också, förstås).
  15. Medlem sedan
    May 2012
    #8
    Tack för era svar!
    Vi har ingen lösning på barnvaktsfrågan än, det var därför jag ställde frågan, för att höra hur ni andra gör.
    Det verkar som om jag får ställa in mig på att föda ensam. Känns verkligen inget vidare, men vi vet inte hur vi ska lösa det annars.
    Närmaste tänkbara barnvakt bor 20 mil bort och jobbar dagtid och kan därför inte bara kasta sig på tåg/i bil och åka hit. Och även om det skulle gå så tar det ju några timmar och så mycket tid kommer vi antagligen inte att ha.
  16. 8
    Tack för era svar!
    Vi har ingen lösning på barnvaktsfrågan än, det var därför jag ställde frågan, för att höra hur ni andra gör.
    Det verkar som om jag får ställa in mig på att föda ensam. Känns verkligen inget vidare, men vi vet inte hur vi ska lösa det annars.
    Närmaste tänkbara barnvakt bor 20 mil bort och jobbar dagtid och kan därför inte bara kasta sig på tåg/i bil och åka hit. Och även om det skulle gå så tar det ju några timmar och så mycket tid kommer vi antagligen inte att ha.
  17. Medlem sedan
    Mar 2010
    #9
    Nä fy vad tråkigt/läskigt! Även om man klarar det själv är det ju ganska skönt att ha sin partner hos sig.
    Hoppas barnvakten är ledig på just den dagen och kan köra rally

    Annars kan man ju ta med sig barnet till förlossningen och invänta barnvakt där. om barnvakten inte hinner komma innan utdrivningsfasen kanske pappan kan gå ut med barnet just då.
  18. 9
    Nä fy vad tråkigt/läskigt! Även om man klarar det själv är det ju ganska skönt att ha sin partner hos sig.
    Hoppas barnvakten är ledig på just den dagen och kan köra rally

    Annars kan man ju ta med sig barnet till förlossningen och invänta barnvakt där. om barnvakten inte hinner komma innan utdrivningsfasen kanske pappan kan gå ut med barnet just då.
  19. Medlem sedan
    May 2012
    #10
    Ja, det är ganska läskigt. Särskilt som jag förra gången var närmast panikslagen inför förlossningen, fick gå på massa samtal och så för min förlossningsrädsla. Och rädslan har inte gått över även om det är bättre nu. Dessutom räknas det som en riskgraviditet av olika skäl, så jag är mest orolig för att något ska gå snett och jag är där ensam. Tänk om jag måste snittas eller det händer mig något och inte min man är där hos bebisen
  20. 10
    Ja, det är ganska läskigt. Särskilt som jag förra gången var närmast panikslagen inför förlossningen, fick gå på massa samtal och så för min förlossningsrädsla. Och rädslan har inte gått över även om det är bättre nu. Dessutom räknas det som en riskgraviditet av olika skäl, så jag är mest orolig för att något ska gå snett och jag är där ensam. Tänk om jag måste snittas eller det händer mig något och inte min man är där hos bebisen
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar