Vilken är er favoritblomma i jultider?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Vilken är er favoritblomma i jultider?

    in är vita hyacinter...


    Och lyckan är att hitta dem så här tidigt! Jag köpte tre... De andra två kommer i ett senare blogg inlägg.


    www.julenigen.blogg.se
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Vilken är er favoritblomma i jultider? in är vita hyacinter...


    Och lyckan är att hitta dem så här tidigt! Jag köpte tre... De andra två kommer i ett senare blogg inlägg.


    www.julenigen.blogg.se
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Oj vad svårt att välja. Vanliga julstjärnor känns klassiska, juliga och fina. Amaryllisar ståtliga! Men jag väljer nog också hyacinter, vi har inte kunnat ha det på 15 år pga makens allergi men så läste jag att vita kan fungera, vågade testa och har vi inte för många så går det bra!
  4. 2
    Oj vad svårt att välja. Vanliga julstjärnor känns klassiska, juliga och fina. Amaryllisar ståtliga! Men jag väljer nog också hyacinter, vi har inte kunnat ha det på 15 år pga makens allergi men så läste jag att vita kan fungera, vågade testa och har vi inte för många så går det bra!
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Tror nog att det...

    måste bli julstjärnorna OM jag måste välja
    Sen så är det ju hyacinterna och amaryllis som också alltid finns här hemma.
  6. 3
    Tror nog att det... måste bli julstjärnorna OM jag måste välja
    Sen så är det ju hyacinterna och amaryllis som också alltid finns här hemma.
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4
    Vita hyacinter
  8. 4
    Vita hyacinter
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Jag tycker ju att amaryllis är ståtligt men vill ju inte vara utan julstjärnan eller hyacinterna
  10. 5
    Jag tycker ju att amaryllis är ståtligt men vill ju inte vara utan julstjärnan eller hyacinterna
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Tack för era svar...:-)
  12. 6
    Tack för era svar...:-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7
    Jag måste nog också säga hyacinter, helst vita. Men jag gillar andra färger oxå.
  14. 7
    Jag måste nog också säga hyacinter, helst vita. Men jag gillar andra färger oxå.
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    tål bara amrayllis så det är den enda julblomman som kommer in i vårat hem men då brukar jag se till att unna mig flera stycken istället och dom får gärna blomma omlott ända fram till påsken
  16. 8
    tål bara amrayllis så det är den enda julblomman som kommer in i vårat hem men då brukar jag se till att unna mig flera stycken istället och dom får gärna blomma omlott ända fram till påsken
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Julros och tazetter, gärna en fin egenkomponerad julgrupp. Vi har alltid amaryllis och hyacinter, älskar doften, det är jul för mig.
  18. 9
    Julros och tazetter, gärna en fin egenkomponerad julgrupp. Vi har alltid amaryllis och hyacinter, älskar doften, det är jul för mig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar