vet inte vad jag ska ta mig till!!!!!!!!
Psykisk ohälsa
  1. Anonym
    #1

    vet inte vad jag ska ta mig till!!!!!!!!

    Hej.Har mått dåligt i flera år.Det blev som värst när min son hamnade framför tåget och höll på att dö.
    Har fått diagnos ptsd.
    Har gått i kbt sedan dess men nu tycker de inte att jag svarar tillräckligt på behandlingen så jag vet inte vad jag ska göra.
    Har hela tiden känt att mötena med psykologen har varit jobbiga men ändå bra.
    Det har talats om att ev skicka remiss till kris och trauma centrum,men vad kan de göra när jag inte svarar på kbt.behandlingen.
    Vet inte om min livssituation gör att jag inte svarar på behandlingen.
    Min dotter mår psykiskt dåligt och jag oroar mig ständigt för henne.
    Min son mår idag bra ,bara en operation till förhoppningsvis.
    Men ändå kan jag inte glömma olyckskvällen och tiden därefter.
    Det räcker att jag hör en ambulans,ser ordet karolinska,ser eller hör ett tåg mm mm så triggas ångesten igång.
    Känns hopplöst just nu och vet inte vad jag ska göra.
  2. 1
    vet inte vad jag ska ta mig till!!!!!!!! Hej.Har mått dåligt i flera år.Det blev som värst när min son hamnade framför tåget och höll på att dö.
    Har fått diagnos ptsd.
    Har gått i kbt sedan dess men nu tycker de inte att jag svarar tillräckligt på behandlingen så jag vet inte vad jag ska göra.
    Har hela tiden känt att mötena med psykologen har varit jobbiga men ändå bra.
    Det har talats om att ev skicka remiss till kris och trauma centrum,men vad kan de göra när jag inte svarar på kbt.behandlingen.
    Vet inte om min livssituation gör att jag inte svarar på behandlingen.
    Min dotter mår psykiskt dåligt och jag oroar mig ständigt för henne.
    Min son mår idag bra ,bara en operation till förhoppningsvis.
    Men ändå kan jag inte glömma olyckskvällen och tiden därefter.
    Det räcker att jag hör en ambulans,ser ordet karolinska,ser eller hör ett tåg mm mm så triggas ångesten igång.
    Känns hopplöst just nu och vet inte vad jag ska göra.
  3. Medlem sedan
    May 2012
    #2
    Hej!
    Av någon anledning så har du inte fått något svar på detta inlägg. Jag ber om ursäkt för att jag missat det. Kanske har jag skrivit svaret på något annat ställe här?

    I vilket fall så finns det olika typer av behandling för PTSD så det finns stort hopp om att du kommer att må bättre. På kris- och traumacentrum har de mycket bra erfarenhet och kommer sannolikt att kunna hjälpa dig till den behandling som är mest anpassad till dig och dina besvär.

    Du får gärna berätta för mig hur det går.
    Ludmilla

    Ludmilla Rosengren
    Leg Läkare, KBT-terapeut och Mamma till fem barn

    http://ludmilla.se
  4. 2
    Hej!
    Av någon anledning så har du inte fått något svar på detta inlägg. Jag ber om ursäkt för att jag missat det. Kanske har jag skrivit svaret på något annat ställe här?

    I vilket fall så finns det olika typer av behandling för PTSD så det finns stort hopp om att du kommer att må bättre. På kris- och traumacentrum har de mycket bra erfarenhet och kommer sannolikt att kunna hjälpa dig till den behandling som är mest anpassad till dig och dina besvär.

    Du får gärna berätta för mig hur det går.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar