Förlossningsplan och packlista
_1212 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2011
    #1

    Förlossningsplan och packlista

    Nu är förlossningsplanen nedskriven. Jag har skrivit en förlossningsplan vid båda mina tidigare förlossningar och de har varit uppskattade inne på förlossningen och jag har tydligt märkt på personalen som tagit hand om oss att de läst igenom den.

    Min förlossningsplan bestående av en A4-sida innehåller en väldigt kort presentation följt av följande sex rubriker:

    • Mina tankar kring förlossningen
    • Tidigare erfarenheter av förlossningar
    • Mina tankar om förlossningsställningar
    • Mina tankar kring smärtlindring
    • Makens tankar kring förlossningen
    • Det här vill vi också att personalen ska veta


    Jag har också knåpat ihop en packlista som är hopplockad från olika listor jag hittat på nätet. Troligtvis hänger inte precis allt med, men det mesta! Det som är streckat ligger redan i väskan! ;-)

    PACKLISTA
    Förlossning & Patienthotellet/BB:



    Förlossningsjournal (finns redan i deras datorer)
    Förlossningsplan
    Läsk
    Frukt
    Godis
    Videokamera+laddare

    Kamera+laddare
    Mobil+laddare
    Penna och papper
    Plastpåse till smutstvätt
    Plånbok med patientbricka+körkort+pengar+V ISA
    Vetekudde
    Sminkväska
    Alvedon
    Schampoo

    Duschcreme
    Balsam
    Deodorant
    Hårborste/kam
    Hårsnoddar
    Läppsyl
    Nässpray
    Tandborste
    Tandkräm

    Hudlotion
    Tops
    Amnings bh:ar
    Amningsinlägg
    Tröjor

    Egen kudde
    Amningslinne
    Stora Bindor

    Morgonrock
    Bok/Tidningar/Laptop
    Kräk/amningshanddukar (IKEA)
    Mysbyxor
    Strumpor
    Kofta
    Boxertrosor
    Sov-t-shirt


    Inneskor
    Ev. egen musik



    Maken:

    Mobil
    Plånbok
    Boxershorts
    Mysbyxor
    Inneskor
    Strumpor
    T-shirt

    Tandborste
    Deo


    Bebisen:

    Blöjor
    Tvättlappar
    Body´s
    Byxor
    Mössor
    Snuttefilt
    Pyjamasar
    Strumpor
    Overall


    Babyfiltar
    Babyskydd

    Kanske någon får nytta av att kika på planen eller listan?!

  2. 1
    Förlossningsplan och packlista Nu är förlossningsplanen nedskriven. Jag har skrivit en förlossningsplan vid båda mina tidigare förlossningar och de har varit uppskattade inne på förlossningen och jag har tydligt märkt på personalen som tagit hand om oss att de läst igenom den.

    Min förlossningsplan bestående av en A4-sida innehåller en väldigt kort presentation följt av följande sex rubriker:

    • Mina tankar kring förlossningen
    • Tidigare erfarenheter av förlossningar
    • Mina tankar om förlossningsställningar
    • Mina tankar kring smärtlindring
    • Makens tankar kring förlossningen
    • Det här vill vi också att personalen ska veta


    Jag har också knåpat ihop en packlista som är hopplockad från olika listor jag hittat på nätet. Troligtvis hänger inte precis allt med, men det mesta! Det som är streckat ligger redan i väskan! ;-)

    PACKLISTA
    Förlossning & Patienthotellet/BB:



    Förlossningsjournal (finns redan i deras datorer)
    Förlossningsplan
    Läsk
    Frukt
    Godis
    Videokamera+laddare

    Kamera+laddare
    Mobil+laddare
    Penna och papper
    Plastpåse till smutstvätt
    Plånbok med patientbricka+körkort+pengar+V ISA
    Vetekudde
    Sminkväska
    Alvedon
    Schampoo

    Duschcreme
    Balsam
    Deodorant
    Hårborste/kam
    Hårsnoddar
    Läppsyl
    Nässpray
    Tandborste
    Tandkräm

    Hudlotion
    Tops
    Amnings bh:ar
    Amningsinlägg
    Tröjor

    Egen kudde
    Amningslinne
    Stora Bindor

    Morgonrock
    Bok/Tidningar/Laptop
    Kräk/amningshanddukar (IKEA)
    Mysbyxor
    Strumpor
    Kofta
    Boxertrosor
    Sov-t-shirt


    Inneskor
    Ev. egen musik



    Maken:

    Mobil
    Plånbok
    Boxershorts
    Mysbyxor
    Inneskor
    Strumpor
    T-shirt

    Tandborste
    Deo


    Bebisen:

    Blöjor
    Tvättlappar
    Body´s
    Byxor
    Mössor
    Snuttefilt
    Pyjamasar
    Strumpor
    Overall


    Babyfiltar
    Babyskydd

    Kanske någon får nytta av att kika på planen eller listan?!

  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    Jag kopierar packlista men kanske med lite annat
  4. 2
    Jag kopierar packlista men kanske med lite annat
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    oj vilken lista...själv har jag inte ens börjat tänka eller packa. Men skulle vi måsta åka in innan väskan är packad så tror (hoppas) jag att vi skulle lyckas få med de viktigaste sakerna iaf....
    Bör kanske packa väskan nästa vecka...
  6. 3
    oj vilken lista...själv har jag inte ens börjat tänka eller packa. Men skulle vi måsta åka in innan väskan är packad så tror (hoppas) jag att vi skulle lyckas få med de viktigaste sakerna iaf....
    Bör kanske packa väskan nästa vecka...
  7. Medlem sedan
    Jun 2012
    #4
    Oj, vilken lista. Så mycket tar jag inte med mig, men har förstås inte börjat packa ännu så vi får väl se vad som hamnar i min lilla bag (den är inte stor). Bra att vara förberedd dock, det är jag inte så bra på!

    Jag har aldrig skrivit ett förlossningsbrev - det står i min journal att jag vill föda utan smärtlindring och det räcker för mig/oss.
  8. 4
    Oj, vilken lista. Så mycket tar jag inte med mig, men har förstås inte börjat packa ännu så vi får väl se vad som hamnar i min lilla bag (den är inte stor). Bra att vara förberedd dock, det är jag inte så bra på!

    Jag har aldrig skrivit ett förlossningsbrev - det står i min journal att jag vill föda utan smärtlindring och det räcker för mig/oss.
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    haha...ja det är minsann en lång lista! Jag tror jag hoppar morgonrocken och egen musik. Det har jag inte känt att jag saknat vid tidigare förlossningar/patienthotellvistelsen, men de andra prylarna hänger nog med och ryms utan problem i en vanlig resväska. Jag gillar ordning och reda och att planera, organisera och förbereda....*fniss* Därför tycker jag det är så skönt att ha en sådan lista. Vid tidigare förlossningar har det varit kanon att snabbt ögna igenom den innan vi satt oss i bilen så vet vi att allt som vi vill ha med oss varit med. På patienthotellet/BB har det sen känts skönt att ha tillgång till allt i väskan och inte behöva sända iväg maken efter något man saknar Vi har stannat 2-3 dygn tidigare.
  10. 5
    haha...ja det är minsann en lång lista! Jag tror jag hoppar morgonrocken och egen musik. Det har jag inte känt att jag saknat vid tidigare förlossningar/patienthotellvistelsen, men de andra prylarna hänger nog med och ryms utan problem i en vanlig resväska. Jag gillar ordning och reda och att planera, organisera och förbereda....*fniss* Därför tycker jag det är så skönt att ha en sådan lista. Vid tidigare förlossningar har det varit kanon att snabbt ögna igenom den innan vi satt oss i bilen så vet vi att allt som vi vill ha med oss varit med. På patienthotellet/BB har det sen känts skönt att ha tillgång till allt i väskan och inte behöva sända iväg maken efter något man saknar Vi har stannat 2-3 dygn tidigare.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar