Klassresa i 9:an; ledigt eller ej??
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 1999
    #1

    Klassresa i 9:an; ledigt eller ej??

    Har en dotter som går ut 9:an i vår och de har nu sparat och tjänat ihop en massa pengar för att åka på klass/studieresa...nu får de bara en dag ledigt...de skall åka skidor och det är ju bra mycket dyrare om de skall åka tors-sön istället för sön-tors.

    Har era barn fått ledigt för klassresa mer än en dag? Intressant att höra hur det är på andra skolor:
  2. 1
    Klassresa i 9:an; ledigt eller ej?? Har en dotter som går ut 9:an i vår och de har nu sparat och tjänat ihop en massa pengar för att åka på klass/studieresa...nu får de bara en dag ledigt...de skall åka skidor och det är ju bra mycket dyrare om de skall åka tors-sön istället för sön-tors.

    Har era barn fått ledigt för klassresa mer än en dag? Intressant att höra hur det är på andra skolor:
  3. Medlem sedan
    Oct 2012
    #2
    Jag vet bara att där jag bor så har det blivit totalt förbjudet att åka iväg någonstans oberoende på orsak om det inte är ett planlagt lov från skolan sett. När man väl når gymnasienivå så dras studiemedlet in direkt om man avviker med olovlig frånvaro.
  4. 2
    Jag vet bara att där jag bor så har det blivit totalt förbjudet att åka iväg någonstans oberoende på orsak om det inte är ett planlagt lov från skolan sett. När man väl når gymnasienivå så dras studiemedlet in direkt om man avviker med olovlig frånvaro.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    I sonens skola får de två dagar på vårterminen, men det är förstås under förutsättning att de inte har F-varning eller har för mycket frånvaro sedan tidigare. Avgörs så vitt jag vet för varje elev. Dock stannar inte undervisningen för det, utan det de skulle ha gjort under dessa två dagar får de se till att göra ändå på annan tid.
  6. 3
    I sonens skola får de två dagar på vårterminen, men det är förstås under förutsättning att de inte har F-varning eller har för mycket frånvaro sedan tidigare. Avgörs så vitt jag vet för varje elev. Dock stannar inte undervisningen för det, utan det de skulle ha gjort under dessa två dagar får de se till att göra ändå på annan tid.
  7. mezz
    #4
    När sonen gick i grundskolan så sa de att inget lov för klassresa alls om det inte gick att få till så att resan gick att få till se det blev någon form av studiebesök etc. Den här meningen kändes konstig men hoppas ni förstår vad jag menar
  8. 4
    När sonen gick i grundskolan så sa de att inget lov för klassresa alls om det inte gick att få till så att resan gick att få till se det blev någon form av studiebesök etc. Den här meningen kändes konstig men hoppas ni förstår vad jag menar
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Hos oss får man inte ledigt alls för klassresa. Det skall ske helt utanför skoltiden.

    / Jennie
  10. 5
    Hos oss får man inte ledigt alls för klassresa. Det skall ske helt utanför skoltiden.

    / Jennie
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar