Jag började min första graviditet med ett missfall i vecka 13. Jag skrapades pga av otroliga blödningar som aldrig ville sluta. Sedan hade jag flera mycket tidiga missfall som jag inte kan räkna. Gick typ 45 dagar mellan menstruationerna kanske femgånger.
Sedan efter 3½ år fick vi vårt första barn med snitt. En till stor gosse på 5 kg. Sedan följde ett missfall i vecka 10. Och ett i vecka 6. Efter ytterligare 3½ år fick vi ytterligare ett barn som också var stor, över 5 kg (också med snitt). Sedan följde två tidiga missfall i vecka 6 och ett i vecka 18 sedan ett i vecka 10 och ett i vecka 14. Ett av dem fick jag i samband med min födelsedag. Såå jobbigt! Varje år påminns man.
Läkarna gav mig rådet att inte försöka bli gravid fler gånger. En annan äldre läkare gav rådet att försöka låta kroppen vila lite och sedan försöka igen. Jag vilade kroppen i ca 2 år. Sedan blev jag gravid. Jag gick givetvis tidigt till läkaren och vi beslutade att testa Trombyl. Ibland kan orsaken till missfall vara att man får proppar i livmodern som gör att barnet inte får näring. Jag åt 1 mg tablett t o m vecka 25, sedan slutade jag pga blödningsrisk. En underbar frisk liten flicka föddes tillslut. Jag tror att trombylen och allas böner gjorde så att allt gick bra till sist. Nu är jag steriliserad och känner mig lycklig över det! Njuter tillfullo av mina barn. Tackar Gud för att jag fått dem!