Vem ska jag fråga?
_1304 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2012
    #1

    Vem ska jag fråga?

    Undrar om det är någon mer som är lastbilschaufför å gravid? Undrar hur det funkar, själv åker jag i en gammal hörk med bladfjädring, å idag blev det på en rätt så dålig väg. Det hoppade å skumpade så jag fick ont i magen å sammandragningar så magen blev hård. Ringde barnmorskan som rådde till vila. Undrar om någon annan haft sådana besvär å hur dom tacklade problemet jobba vidare eller ta grav.penning!
  2. 1
    Vem ska jag fråga? Undrar om det är någon mer som är lastbilschaufför å gravid? Undrar hur det funkar, själv åker jag i en gammal hörk med bladfjädring, å idag blev det på en rätt så dålig väg. Det hoppade å skumpade så jag fick ont i magen å sammandragningar så magen blev hård. Ringde barnmorskan som rådde till vila. Undrar om någon annan haft sådana besvär å hur dom tacklade problemet jobba vidare eller ta grav.penning!
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Nu är ju inte jag lastbilschaufför. Men för mig låter det som att kroppen ändå säger ifrån. Tänk dock på att du bara får ansöka om grav. Penning 60 dagar från bf. Tänk också på att söka i tid. Kanske redan nu? Jag ansökte i senaste laget. Väntar på svar ifall jag får gå från nyår.

    Hoppas du kommer på något bra
  4. 2
    Nu är ju inte jag lastbilschaufför. Men för mig låter det som att kroppen ändå säger ifrån. Tänk dock på att du bara får ansöka om grav. Penning 60 dagar från bf. Tänk också på att söka i tid. Kanske redan nu? Jag ansökte i senaste laget. Väntar på svar ifall jag får gå från nyår.

    Hoppas du kommer på något bra
  5. Medlem sedan
    Aug 2012
    #3
    Tack! Ska försöka kontakta försäkringskassan efter jag varit hos bm, fick en extra träff så vi kan diskutera vad som bör göras! =)
  6. 3
    Tack! Ska försöka kontakta försäkringskassan efter jag varit hos bm, fick en extra träff så vi kan diskutera vad som bör göras! =)
  7. Medlem sedan
    Nov 2010
    #4
    Man kan få graviditetspenning beviljat ännu tidigare i vissa fall, när jag väntade mitt första barn fick jag det redan i v. 6+2 då jag hade ett väldigt tungt och riskfyllt arbete. Du kan ju alltid testa att skicka in en ansökan redan nu för det låter inte bra att du får ont i magen och en massa sammandragningar mm. Lycka till!
  8. 4
    Man kan få graviditetspenning beviljat ännu tidigare i vissa fall, när jag väntade mitt första barn fick jag det redan i v. 6+2 då jag hade ett väldigt tungt och riskfyllt arbete. Du kan ju alltid testa att skicka in en ansökan redan nu för det låter inte bra att du får ont i magen och en massa sammandragningar mm. Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Aug 2012
    #5
    Ja ska kolla en vecka till här om d funkar att jobba! Pratat med chefen om att slippa undan de värsta vägarna å det värsta tunga jobbet. Hoppas d ska funka =)
  10. 5
    Ja ska kolla en vecka till här om d funkar att jobba! Pratat med chefen om att slippa undan de värsta vägarna å det värsta tunga jobbet. Hoppas d ska funka =)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar