Inte långt kvar nu... :)
_1301 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2012
    #1

    Inte långt kvar nu... :)

    Nedan gravinfo är hämtat från Familjelivs gravkalender...
    Har inte varit in där på länge och kikat. Gissa om jag fick en chock när jag läste sista raden!

    Min graviditet - BF Tis 29 jan 2013

    Din graviditet startade Ons 25 apr 2012.
    Din menscykel är ca 28 dagar
    Du blev gravid ungefär Ons 9 maj 2012 (ägglossningen).


    Du är på dag 219 av 280. (78,2%).










    Du är i vecka 32.
    Du har gått 31 fulla veckor och 1 full dag (v31+1).
    Du är i 7:e kalendermånaden.
    Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Tis 29 jan 2013
    Du har 61 dagar kvar till beräknad förlossning.
  2. 1
    Inte långt kvar nu... :) Nedan gravinfo är hämtat från Familjelivs gravkalender...
    Har inte varit in där på länge och kikat. Gissa om jag fick en chock när jag läste sista raden!

    Min graviditet - BF Tis 29 jan 2013

    Din graviditet startade Ons 25 apr 2012.
    Din menscykel är ca 28 dagar
    Du blev gravid ungefär Ons 9 maj 2012 (ägglossningen).


    Du är på dag 219 av 280. (78,2%).










    Du är i vecka 32.
    Du har gått 31 fulla veckor och 1 full dag (v31+1).
    Du är i 7:e kalendermånaden.
    Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Tis 29 jan 2013
    Du har 61 dagar kvar till beräknad förlossning.
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    Galet att det inte är längre tid kvar. Jag fattar i n g e n t i n g. Ska vi ha barn?
    coolt.
  4. 2
    Galet att det inte är längre tid kvar. Jag fattar i n g e n t i n g. Ska vi ha barn?
    coolt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2012
    #3
    Jag insåg just i veckan att förlossningen egentligen kan sätta igång precis när som helst, särskilt som man är igång så himla mycket som man är. Idag till exempel, var i och för sig extrem, med två små monster som ska transporteras till dagis, en uppfart och en bil som behövde skottas fram (både jag och min man är förkylda så vi svettades som grisar när vi skottade!) :/ sen storhandla (på egen hand, eftersom jag är den som är fräschast av oss två) för att därefter skynda sig hem direkt till dagis för hämtning, och sen vidare till barnkalas med stortjejen!

    Jag minns hur svärmor berättade att hon började nåta furugolven där hemma för att sätta igång förlossningen, och det gick alldeles utmärkt...

    De närmaste dagarna kommer iaf jag packa både väska och leta fram babyskydd bara för att vara på den lugna sidan.
  6. 3
    Jag insåg just i veckan att förlossningen egentligen kan sätta igång precis när som helst, särskilt som man är igång så himla mycket som man är. Idag till exempel, var i och för sig extrem, med två små monster som ska transporteras till dagis, en uppfart och en bil som behövde skottas fram (både jag och min man är förkylda så vi svettades som grisar när vi skottade!) :/ sen storhandla (på egen hand, eftersom jag är den som är fräschast av oss två) för att därefter skynda sig hem direkt till dagis för hämtning, och sen vidare till barnkalas med stortjejen!

    Jag minns hur svärmor berättade att hon började nåta furugolven där hemma för att sätta igång förlossningen, och det gick alldeles utmärkt...

    De närmaste dagarna kommer iaf jag packa både väska och leta fram babyskydd bara för att vara på den lugna sidan.
  7. Medlem sedan
    Jul 2012
    #4
    Ja, verkligen. Jag håller också igång hela tiden. Ingen rast och ingen ro. Tänkte på väg till förskolan härom morgonen när jag gick och drog, eller puttade vår lilla skrangliga sulkyvagn genom snödrivorna att jag kanske bara hinner lämna på förskolan idag så kommer bebisen sen. Usch alltså. Haha..

    Har också packat klart BB-väskan nu ifallematt. =)
  8. 4
    Ja, verkligen. Jag håller också igång hela tiden. Ingen rast och ingen ro. Tänkte på väg till förskolan härom morgonen när jag gick och drog, eller puttade vår lilla skrangliga sulkyvagn genom snödrivorna att jag kanske bara hinner lämna på förskolan idag så kommer bebisen sen. Usch alltså. Haha..

    Har också packat klart BB-väskan nu ifallematt. =)
  9. Medlem sedan
    Aug 2012
    #5
    Hoho! Ja, då är du så redo man kan bli nu då!
    Med tanke på hur man har det ibland skulle det nog vara skönt att checka in på det där hotell Neonatalen snart...
    Nä, nu skämtar jag på gränsen till vad man borde, jag vet! Inte önskar jag att bebis kommer för tidigt, men det är väl lite för att mentalt förbereda sig på att det kan bli så om man inte börjar ta det lite lugna...
  10. 5
    Hoho! Ja, då är du så redo man kan bli nu då!
    Med tanke på hur man har det ibland skulle det nog vara skönt att checka in på det där hotell Neonatalen snart...
    Nä, nu skämtar jag på gränsen till vad man borde, jag vet! Inte önskar jag att bebis kommer för tidigt, men det är väl lite för att mentalt förbereda sig på att det kan bli så om man inte börjar ta det lite lugna...
  11. Medlem sedan
    Jul 2012
    #6
    Ja, jag hamnade ju på neo förra gången... =) Nu är jag för långt gången, tack och lov så nu kan den komma när som helst! Bara jag hinner lämna på förskolan först så är ju passningen kirrad! Haha.. *fniss*
  12. 6
    Ja, jag hamnade ju på neo förra gången... =) Nu är jag för långt gången, tack och lov så nu kan den komma när som helst! Bara jag hinner lämna på förskolan först så är ju passningen kirrad! Haha.. *fniss*
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar