Det närmar sig...dag för dag...
_1212 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2011
    #1

    Det närmar sig...dag för dag...

    Jag kan egentligen inte fatta att det är så himla nära nu. Ända sedan den 21 april har vi vetat att en liten 3:a bor inne i min mage...och nu är vi plötsligt så nära den tidpunkt då bebis är beräknad att komma. V. 38+0 idag....bara 13 dagar till BF. När vill h*n fira sin födelsedag mån tro?

    Nu känner jag mig helt redo för att föda, fast jag är gärna gravid ett tag till. Inte för att jag hoppas på ett januaribarn, mig spelar det ingen roll. Jag trivs bara så himla bra med att vara gravid och älskar min stora mage. Det här är troligtvis min sista graviditet så jag njuter verkligen av alla dagar som ges. Vet att jag kommer till att sakna graviditeten och magen sen. Fast det är klart, mer än en vecka över tiden hoppas jag inte på.

    Slemproppen har börjat lossna lite de senaste dagarna, men i väldigt små mängder, precis som när jag väntade 2:an och då dröjde det 2 veckor till förlossning.

    Nu hoppas jag bara att sista delen på den här resan går riktigt bra.

    Några fler julbebisar på gång här inne????
  2. 1
    Det närmar sig...dag för dag... Jag kan egentligen inte fatta att det är så himla nära nu. Ända sedan den 21 april har vi vetat att en liten 3:a bor inne i min mage...och nu är vi plötsligt så nära den tidpunkt då bebis är beräknad att komma. V. 38+0 idag....bara 13 dagar till BF. När vill h*n fira sin födelsedag mån tro?

    Nu känner jag mig helt redo för att föda, fast jag är gärna gravid ett tag till. Inte för att jag hoppas på ett januaribarn, mig spelar det ingen roll. Jag trivs bara så himla bra med att vara gravid och älskar min stora mage. Det här är troligtvis min sista graviditet så jag njuter verkligen av alla dagar som ges. Vet att jag kommer till att sakna graviditeten och magen sen. Fast det är klart, mer än en vecka över tiden hoppas jag inte på.

    Slemproppen har börjat lossna lite de senaste dagarna, men i väldigt små mängder, precis som när jag väntade 2:an och då dröjde det 2 veckor till förlossning.

    Nu hoppas jag bara att sista delen på den här resan går riktigt bra.

    Några fler julbebisar på gång här inne????
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Mamma , 84, får skolfoto på tjejerna och en pyjamas.
    "Running is the greatest metaphor for life, because you get out of it what you put into it".
    OW
  4. 2
    Mamma , 84, får skolfoto på tjejerna och en pyjamas.
  5. Medlem sedan
    Sep 2012
    #3
    Ja .. =D beräknat 23 dec .. så nu räknas det ner, trodde att det var dags igår .. men idag är allt som det skall igen .. har inte börjat få värkar men det trycker nedåt.. så det lär dröja lite till .. var hos BM idag o nästa tid är i januari .. Kan inte annat än vila o vänta .. ovanligt, denna väntan på något som man inte vet när det kommer .. det är mitt första barn. <3 Tittar på film, vilar, läser böcker .. idag är jag dock otålig .. men jag njuter också av denna tid av graviditet, när det är dags är det dags ..
  6. 3
    Ja .. =D beräknat 23 dec .. så nu räknas det ner, trodde att det var dags igår .. men idag är allt som det skall igen .. har inte börjat få värkar men det trycker nedåt.. så det lär dröja lite till .. var hos BM idag o nästa tid är i januari .. Kan inte annat än vila o vänta .. ovanligt, denna väntan på något som man inte vet när det kommer .. det är mitt första barn. <3 Tittar på film, vilar, läser böcker .. idag är jag dock otålig .. men jag njuter också av denna tid av graviditet, när det är dags är det dags ..
  7. Medlem sedan
    Apr 2012
    #4
    Det började trycka på rejält neråt igår. Idag va ja på kontroll o ja e öppen 2 cm och värkarna har börjat blir bebis inatt ell imorgon
  8. 4
    Det började trycka på rejält neråt igår. Idag va ja på kontroll o ja e öppen 2 cm och värkarna har börjat blir bebis inatt ell imorgon
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    Här verkar det med närma sig lite, haft bruna flytningar sen igår då jag vaknade, först ljusrosa men som övergåtti bruna, å inatt lossnade antagligen slemproppen eller en stor bit av den, så läst att vanligast är ju inom 10 dagar att det sätter igång då! får väl hoppas det sätter igång nu! eller efter jul
  10. 5
    Här verkar det med närma sig lite, haft bruna flytningar sen igår då jag vaknade, först ljusrosa men som övergåtti bruna, å inatt lossnade antagligen slemproppen eller en stor bit av den, så läst att vanligast är ju inom 10 dagar att det sätter igång då! får väl hoppas det sätter igång nu! eller efter jul
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar