Missed abortion här åxå.
Missfall
  1. Medlem sedan
    Oct 2012
    #1

    Missed abortion här åxå.

    I vecka 7 (6+4) var vi på vul för att se att allt stod rätt till. Allt såg då jättebra ut och vi fick se ett hjärta som pickade.
    I vecka 10 (9+5) var vi in igen för att titta till den lill* pga att jag två dagar tidigare föll ner för våran trappa här hemma. Då fick vi tyvärr veta att den lill* hade slutat växa i vecka 7+4 och ingen aktivitet kunde ses.
    Nytt vul en vecka senare, bara för att vara säker, visade samma sak.
    Och i torsdags (11+6) fick vi med hjälp av cytotec driva ut vårat missfall.
    Som om inte allt det här var nog så fick jag åka in till akuten i lördags för att placentan hade fastnat =( (Gynläkaren fick med nöd o näppe ut den till sist iallafall.)

    Till er som tidigare haft MA; Hur lång tid tog det tills dess att ni fick ett plus igen? Hur länge blödde ni? Och när vågade ni ha sex igen?
  2. 1
    Missed abortion här åxå. I vecka 7 (6+4) var vi på vul för att se att allt stod rätt till. Allt såg då jättebra ut och vi fick se ett hjärta som pickade.
    I vecka 10 (9+5) var vi in igen för att titta till den lill* pga att jag två dagar tidigare föll ner för våran trappa här hemma. Då fick vi tyvärr veta att den lill* hade slutat växa i vecka 7+4 och ingen aktivitet kunde ses.
    Nytt vul en vecka senare, bara för att vara säker, visade samma sak.
    Och i torsdags (11+6) fick vi med hjälp av cytotec driva ut vårat missfall.
    Som om inte allt det här var nog så fick jag åka in till akuten i lördags för att placentan hade fastnat =( (Gynläkaren fick med nöd o näppe ut den till sist iallafall.)

    Till er som tidigare haft MA; Hur lång tid tog det tills dess att ni fick ett plus igen? Hur länge blödde ni? Och när vågade ni ha sex igen?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Hej, usch så tråkigt! Hoppas du plussar snart igen!
    Jag plussade 3 månader efter förra skrapningen men då försökte vi inte tidigare utan väntade. Den graviditeten resulterade i en frisk påg som nu är 19 månader denna gång tänker jag inte vänta utan köra på. Blev skrapad i fredags och har nästan inte blött något alls. Tog ett gravtest tidigar idag för att se om hormonerna var återatällda... Lite tidigt jag vet men kunde inte hålla mig det var ett svagt streck men hoppas det försvinner snart, väntar in ägglossningen sen försöker vi nog. Hoppas det löser sig med din blödning! Kram
  4. 2
    Hej, usch så tråkigt! Hoppas du plussar snart igen!
    Jag plussade 3 månader efter förra skrapningen men då försökte vi inte tidigare utan väntade. Den graviditeten resulterade i en frisk påg som nu är 19 månader denna gång tänker jag inte vänta utan köra på. Blev skrapad i fredags och har nästan inte blött något alls. Tog ett gravtest tidigar idag för att se om hormonerna var återatällda... Lite tidigt jag vet men kunde inte hålla mig det var ett svagt streck men hoppas det försvinner snart, väntar in ägglossningen sen försöker vi nog. Hoppas det löser sig med din blödning! Kram
  5. hopp-lös
    #3
    beklagar <3

    efter mitt kvarhållna missfall tog det åtminstone 1½ månad innan jag var sugen på sex igen.
    sen tog det 8 månader att bli gravid igen, vilket resulterade i missfall för drygt en vecka sedan.
    den här gången kändes tanken på sex inte lika främmande så vi körde igång i helgen då jag slutat blöda.

    hoppas ni får ett nytt litet plus snart igen!
    lycka till <3
  6. 3
    beklagar <3

    efter mitt kvarhållna missfall tog det åtminstone 1½ månad innan jag var sugen på sex igen.
    sen tog det 8 månader att bli gravid igen, vilket resulterade i missfall för drygt en vecka sedan.
    den här gången kändes tanken på sex inte lika främmande så vi körde igång i helgen då jag slutat blöda.

    hoppas ni får ett nytt litet plus snart igen!
    lycka till <3
  7. Medlem sedan
    Oct 2012
    #4

    Hej och tack!

    Det hoppas vi åxå och vi tänker inte heller vänta
    Hoppas att ni åxå får ett fint plus snart!

    Med min blödning är det sådär. Upplevelsen i lördags *phew* Gynläkaren trodde det kunde sitta rester av placentan i tappen och ville därför "plocka ut" den för att se efter. Aj, aj, AJ säger jag bara. Iallafall så gick inte det så bra för henne. Hon kände efter o kikade så gott hon kunde och var sen ganska säker på att det inte fanns rester. *yeah right!*
    På söndagen fick jag feber, ringde på julafton men eftsom jag inte hade buksmärtor trodde dom det berodde på annat. Natten mot torsdag kommer det en sista klump och efter det försvann även min feber. Nu blöder jag som en vanlig mens ungefär och hoppas att det snart ska sluta.
    Fick med ett grav.test hem som jag ska ta 20/1..

    Kraam
  8. 4
    Hej och tack! Det hoppas vi åxå och vi tänker inte heller vänta
    Hoppas att ni åxå får ett fint plus snart!

    Med min blödning är det sådär. Upplevelsen i lördags *phew* Gynläkaren trodde det kunde sitta rester av placentan i tappen och ville därför "plocka ut" den för att se efter. Aj, aj, AJ säger jag bara. Iallafall så gick inte det så bra för henne. Hon kände efter o kikade så gott hon kunde och var sen ganska säker på att det inte fanns rester. *yeah right!*
    På söndagen fick jag feber, ringde på julafton men eftsom jag inte hade buksmärtor trodde dom det berodde på annat. Natten mot torsdag kommer det en sista klump och efter det försvann även min feber. Nu blöder jag som en vanlig mens ungefär och hoppas att det snart ska sluta.
    Fick med ett grav.test hem som jag ska ta 20/1..

    Kraam
  9. Medlem sedan
    Oct 2012
    #5
    Tack <3

    Sexlusten är det inget fel på, snarare tvärtom :O Och jag kan väl tycka att sex inte borde vara det jag tänker på i dagens läge. Men jag bara läääängtar tills jag slutar blöda så att vi kan köra igång.

    Hoppas att ni åxå får ett nytt plus snart <3

    Skönt att ha andra, i liknande situation, att prata med!
  10. 5
    Tack <3

    Sexlusten är det inget fel på, snarare tvärtom :O Och jag kan väl tycka att sex inte borde vara det jag tänker på i dagens läge. Men jag bara läääängtar tills jag slutar blöda så att vi kan köra igång.

    Hoppas att ni åxå får ett nytt plus snart <3

    Skönt att ha andra, i liknande situation, att prata med!
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    Tog precis ett grav-test som visade negativt. Trodde aldrig man skulle bli glad för det
    Fick en liten blödning som höll i sig i förrgår och igår. Det kan väl inte vara mensen? Kan det vara en mellanblödning tror ni? Borde väl ha kommit i samband med skrapningen då, eller vad tror ni?
    Kram
  12. 6
    Tog precis ett grav-test som visade negativt. Trodde aldrig man skulle bli glad för det
    Fick en liten blödning som höll i sig i förrgår och igår. Det kan väl inte vara mensen? Kan det vara en mellanblödning tror ni? Borde väl ha kommit i samband med skrapningen då, eller vad tror ni?
    Kram
  13. Medlem sedan
    Oct 2012
    #7
    haha, näe precis..Men vad härligt!!! =D Jag ska ta mitt test om 17 dagar.
    Efter att ha varit typ blödningsfri 5dagar så kom det nytt igår och idag.
    Hoppas att det var mensen! Och hur ofta händer det att man säger så??

    Nu jäklarns ska vi se till att plussa riktigt SNART! =D

    Kraam
  14. 7
    haha, näe precis..Men vad härligt!!! =D Jag ska ta mitt test om 17 dagar.
    Efter att ha varit typ blödningsfri 5dagar så kom det nytt igår och idag.
    Hoppas att det var mensen! Och hur ofta händer det att man säger så??

    Nu jäklarns ska vi se till att plussa riktigt SNART! =D

    Kraam
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Beklagar
    Vi hade sex igen så snart jag slutat blöda, efter ungefär 1,5 vecka.
    Hade ingen ÄL före första mensen. Hann ha mens 2 ggr innan jag fick plus igen. Är nu i vecka 22 (21+5).
    Mitt MA var i juni, skulle haft BF 13/1.
  16. 8
    Beklagar
    Vi hade sex igen så snart jag slutat blöda, efter ungefär 1,5 vecka.
    Hade ingen ÄL före första mensen. Hann ha mens 2 ggr innan jag fick plus igen. Är nu i vecka 22 (21+5).
    Mitt MA var i juni, skulle haft BF 13/1.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar