Babyskydd med hjul och handtag
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    Babyskydd med hjul och handtag

    Vi var på barnakuten igår då min dotter på 5 månader fått röda utslag över hela kroppen som visade sig vara virusprickar. Hon hade lite feber också, men den försvann redan igår kväll, så det är ingen fara med henne. Idag var dessutom de mesta av utslagen borta.

    På vägen ut från sjukhuset så mötte vi en annan mamma i korridoren, som hade ett babyskydd på hjul och ett utdragbarn handtag (typ som på en resväska). Jag och min sambo kollade på varandra och sa i kör: "ETT SÅDANT SKA VI HA TILL NÄSTA BARN!"

    Gud vad skönt att slippa konka runt på babyskyddet konstant. Visst, det kanske inte är supersmidigt om det är lite grusigt ute på asfalten och så, men ut till bilen och inne på typ sjukhuset och BVC osv så är det nog superduper! Så det blir vad vi lägger pengar på till denna bebisen, ett nytt babyskydd på hjul och med handtag! (Det heter tydligen akta graco duologic eller något sådant).
  2. 1
    Babyskydd med hjul och handtag Vi var på barnakuten igår då min dotter på 5 månader fått röda utslag över hela kroppen som visade sig vara virusprickar. Hon hade lite feber också, men den försvann redan igår kväll, så det är ingen fara med henne. Idag var dessutom de mesta av utslagen borta.

    På vägen ut från sjukhuset så mötte vi en annan mamma i korridoren, som hade ett babyskydd på hjul och ett utdragbarn handtag (typ som på en resväska). Jag och min sambo kollade på varandra och sa i kör: "ETT SÅDANT SKA VI HA TILL NÄSTA BARN!"

    Gud vad skönt att slippa konka runt på babyskyddet konstant. Visst, det kanske inte är supersmidigt om det är lite grusigt ute på asfalten och så, men ut till bilen och inne på typ sjukhuset och BVC osv så är det nog superduper! Så det blir vad vi lägger pengar på till denna bebisen, ett nytt babyskydd på hjul och med handtag! (Det heter tydligen akta graco duologic eller något sådant).
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Det har jag också sett. Verkar grymt smart
  4. 2
    Det har jag också sett. Verkar grymt smart
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    Ja, smidigt som attan! Spara på armar och rygg lite ;D
  6. 3
    Ja, smidigt som attan! Spara på armar och rygg lite ;D
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Kom ihåg bara...

    att bebisar inte sitter särskilt bra i babyskydd egentligen, och att det blir ganska stor belastning på deras rygg! Riktigt små ska inte sitta i babyskydd några längre stunder alls!

    Jag skulle mycket hellre investera i en sjal eller ergonomisk sele (inte babybjörn!) till bebisen och lämna babyskyddet i bilen där man använder det! Har aldrig orkat släpa runt på det för det är ju precis som du säger sjukt otympligt!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  8. 4
    Kom ihåg bara... att bebisar inte sitter särskilt bra i babyskydd egentligen, och att det blir ganska stor belastning på deras rygg! Riktigt små ska inte sitta i babyskydd några längre stunder alls!

    Jag skulle mycket hellre investera i en sjal eller ergonomisk sele (inte babybjörn!) till bebisen och lämna babyskyddet i bilen där man använder det! Har aldrig orkat släpa runt på det för det är ju precis som du säger sjukt otympligt!
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Nä, det vet jag redan, men det betyder ju inte att man inte kan underlätta för sig själv de stunder de ändå sitter där.
  10. 5
    Nä, det vet jag redan, men det betyder ju inte att man inte kan underlätta för sig själv de stunder de ändå sitter där.
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    Jag har haft ett babyskydd jag kan klicka i på vagnschassit. Jättepraktiskt när man åker bil, ska in och handla och sen ut i bilen igen... Bebisen säger ifrån när hen inte orkar sitta längre. Inte så kul att behöva väcka sovande bebis för en snabbhandling på Ica heller...
  12. 6
    Jag har haft ett babyskydd jag kan klicka i på vagnschassit. Jättepraktiskt när man åker bil, ska in och handla och sen ut i bilen igen... Bebisen säger ifrån när hen inte orkar sitta längre. Inte så kul att behöva väcka sovande bebis för en snabbhandling på Ica heller...
  13. Medlem sedan
    Jun 2011
    #7
    En sådan har vi nu med till Troya, är en bra funktion!
  14. 7
    En sådan har vi nu med till Troya, är en bra funktion!
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    Fast då fattar jag inte riktigt varför man behöver den andra varianten?
    Drar man den efter sig och är bebisen nere på marken med babyskyddet eller? Förstår nog inte riktigt....
  16. 8
    Fast då fattar jag inte riktigt varför man behöver den andra varianten?
    Drar man den efter sig och är bebisen nere på marken med babyskyddet eller? Förstår nog inte riktigt....
  17. Medlem sedan
    Jul 2009
    #9
    Nu har jag googlat så nu förstår jag det blir ju lite annorlunda mot att klicka på ett vagnschassi...
    Skulle nog inte vilja använda ett sånt på en liten bebis, hen hamnar ju vänd åt alldeles fel håll, låååångt från mamma eller pappas välkända ansikte....
  18. 9
    Nu har jag googlat så nu förstår jag det blir ju lite annorlunda mot att klicka på ett vagnschassi...
    Skulle nog inte vilja använda ett sånt på en liten bebis, hen hamnar ju vänd åt alldeles fel håll, låååångt från mamma eller pappas välkända ansikte....
  19. Medlem sedan
    Jun 2011
    #10
    För min del behöver vi nytt babyskydd till nya bebisen då vårat blir för gammalt i år, dessutom kommer jag behöva en syskonvagn så då kommer jag inte ha användning för singelvagnen särskilt ofta längre och därmed inte kunna klicka på babyskyddet där.
  20. 10
    För min del behöver vi nytt babyskydd till nya bebisen då vårat blir för gammalt i år, dessutom kommer jag behöva en syskonvagn så då kommer jag inte ha användning för singelvagnen särskilt ofta längre och därmed inte kunna klicka på babyskyddet där.
  21. Anonym
    #11
    Vi hade ett sånt babyskydd som man kunde sätta på vagnen, men vi tycket att det var lika enkelt och lite mysigare att lägga henne i vagnen. använde därför skyddet på vagnen typ två gånger.
  22. 11
    Vi hade ett sånt babyskydd som man kunde sätta på vagnen, men vi tycket att det var lika enkelt och lite mysigare att lägga henne i vagnen. använde därför skyddet på vagnen typ två gånger.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar