Träning inför ev koliknätter!??
_1304 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2012
    #1

    Träning inför ev koliknätter!??

    Sover bara några timmar (efter att först haft svårt att somna 1-2timmar på kvällen). Klarvaken nu sen kl tre. Antar att det är hormonerna som ger mig träning inför det som komma skall. Men kan man inte få sova så mycket som möjligt nu innan? :-(
    Dricker kamomillte innan jag går o lägger mig, men ändå svårt att sova. Motion är säkert det som fattamös.
    Vad mer kan man göra åt sömnlösheten?
  2. 1
    Träning inför ev koliknätter!?? Sover bara några timmar (efter att först haft svårt att somna 1-2timmar på kvällen). Klarvaken nu sen kl tre. Antar att det är hormonerna som ger mig träning inför det som komma skall. Men kan man inte få sova så mycket som möjligt nu innan? :-(
    Dricker kamomillte innan jag går o lägger mig, men ändå svårt att sova. Motion är säkert det som fattamös.
    Vad mer kan man göra åt sömnlösheten?
  3. Medlem sedan
    Jan 2012
    #2
    Fattas skulle det stå. Var fick mobilen det där konstiga ordet ifrån???! ;-)
  4. 2
    Fattas skulle det stå. Var fick mobilen det där konstiga ordet ifrån???! ;-)
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Jag har tyvärr inga tips eller råd, men hoppas att du snart ska få sova gott igen! ... sedan tror jag kanske inte riktigt på att sova massor nu för att orka med sen, det blir helt annat sedan ändå! kanske inte helt optimalt att "lära sig" sova 10 timmar i sträck nu för att sedan sova mycket mer uppdelat och mindre! även om några timmar kanske är lite väl lite
  6. 3
    Jag har tyvärr inga tips eller råd, men hoppas att du snart ska få sova gott igen! ... sedan tror jag kanske inte riktigt på att sova massor nu för att orka med sen, det blir helt annat sedan ändå! kanske inte helt optimalt att "lära sig" sova 10 timmar i sträck nu för att sedan sova mycket mer uppdelat och mindre! även om några timmar kanske är lite väl lite
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Förstår dig precis, jag har haft samma problem i perioder.
    Om jag har svårt at somna eller inte sovit på några nätter så tar jag en halv postafen. Den är ju måt åksjuka men fungerar lika bra mot illamående när man är gravid. Dock blir man trött på den.
    När jag tar en sån somnar jag gott och sover som en stock hela natten.
    Det är INGET farligt för barnet!

    Testa med en halv, fungerar inte det så ta en hel.

    Det var mitt lilla knep!
  8. 4
    Förstår dig precis, jag har haft samma problem i perioder.
    Om jag har svårt at somna eller inte sovit på några nätter så tar jag en halv postafen. Den är ju måt åksjuka men fungerar lika bra mot illamående när man är gravid. Dock blir man trött på den.
    När jag tar en sån somnar jag gott och sover som en stock hela natten.
    Det är INGET farligt för barnet!

    Testa med en halv, fungerar inte det så ta en hel.

    Det var mitt lilla knep!
  9. Medlem sedan
    Jan 2012
    #5
    Skulle ju kunna ta Lergigan som jag fick utskrivet i början av graviditeten för sömnsvårigheter och oro (en allergitablett som funkar lika bra mot ångest! ;-) )
    Men jag tyckte att jag blev på så förjäkligt dåligt humör dagen efter den, även om jag sovit gott, så tog den bara en eller två gånger...
  10. 5
    Skulle ju kunna ta Lergigan som jag fick utskrivet i början av graviditeten för sömnsvårigheter och oro (en allergitablett som funkar lika bra mot ångest! ;-) )
    Men jag tyckte att jag blev på så förjäkligt dåligt humör dagen efter den, även om jag sovit gott, så tog den bara en eller två gånger...
  11. Medlem sedan
    Jan 2012
    #6
    Hoppsan. Nu är jag snurrig igen! Allergi? Mot grav.illamående menar jag ju!!!! ;-)
  12. 6
    Hoppsan. Nu är jag snurrig igen! Allergi? Mot grav.illamående menar jag ju!!!! ;-)
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Hahaha! :-)
    Kanske inte kul att ta den om man blir på dåligt humor.
    Men testa annars Postafen, är receptfritt och jag känner i alla fall inget av den dagen efter men sover som en stock på natten.
  14. 7
    Hahaha! :-)
    Kanske inte kul att ta den om man blir på dåligt humor.
    Men testa annars Postafen, är receptfritt och jag känner i alla fall inget av den dagen efter men sover som en stock på natten.
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8
    kastar mig in i diskussionen och säger: efter mina tidigare förlossningar, alltså när jag FÅTT BARN, har jag sovit när tillfälle getts. t ex när barnen sovit. och inte brytt mig ett dugg om klockan. eller disken, tvätten, städningen whatever. sova är viktigast! och då har jag ändå haft 'tur', båda mina barn har sovit hela nätter nästan jämt och inte varit särskilt morgonpigga heller.
  16. 8
    kastar mig in i diskussionen och säger: efter mina tidigare förlossningar, alltså när jag FÅTT BARN, har jag sovit när tillfälle getts. t ex när barnen sovit. och inte brytt mig ett dugg om klockan. eller disken, tvätten, städningen whatever. sova är viktigast! och då har jag ändå haft 'tur', båda mina barn har sovit hela nätter nästan jämt och inte varit särskilt morgonpigga heller.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar