ska jag ha en bebis???!!
_1302 Februaribarn
  1. Anonym
    #1

    ska jag ha en bebis???!!

    Nu har jag bara ett par veckor kvar till BF men har nog inte riktigt förstått än att det faktiskt kommer att komma en liten bebis ur detta! Ändå är detta mitt tredje barn

    Jag kommer att få en liten sladdis, det skiljer 10 år mellan min nu yngsta och bebis. Men jag har väldigt svårt att ta in att det kommer en liten och att jag ska genomgå en förlossning. (Något jag väljer att inte tänka på f.ö)

    Hur gör ni för att förebereda er mentalt?
  2. 1
    ska jag ha en bebis???!! Nu har jag bara ett par veckor kvar till BF men har nog inte riktigt förstått än att det faktiskt kommer att komma en liten bebis ur detta! Ändå är detta mitt tredje barn

    Jag kommer att få en liten sladdis, det skiljer 10 år mellan min nu yngsta och bebis. Men jag har väldigt svårt att ta in att det kommer en liten och att jag ska genomgå en förlossning. (Något jag väljer att inte tänka på f.ö)

    Hur gör ni för att förebereda er mentalt?
  3. Medlem sedan
    Aug 2012
    #2
    Går det ens att fatta innan barnet faktiskt är fött?
    Alla jag pratat med (som iofs varit förstföderskor) har sagt att det först gått upp när den tittat ut eller när man kommit hem och man sitter där med skräckblandad förtjusning...
    Vi har redan gett upp hoppet om att förstå utan förbereder med det praktiska och så får amn försöka ta det som det kommer...
  4. 2
    Går det ens att fatta innan barnet faktiskt är fött?
    Alla jag pratat med (som iofs varit förstföderskor) har sagt att det först gått upp när den tittat ut eller när man kommit hem och man sitter där med skräckblandad förtjusning...
    Vi har redan gett upp hoppet om att förstå utan förbereder med det praktiska och så får amn försöka ta det som det kommer...
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    När vi väntade ettan kändes det ofattbart. Men när vi hade haft honom i två veckor kändes det som att vi hade haft honom där i en evighet tur att man kommer in i rollen hyfsat fort
  6. 3
    När vi väntade ettan kändes det ofattbart. Men när vi hade haft honom i två veckor kändes det som att vi hade haft honom där i en evighet tur att man kommer in i rollen hyfsat fort
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar