Hur gick det med veckans träning?
Träning
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Hur gick det med veckans träning?

    Min träningsvecka blev inte helt som planerat (som vanligt) men jag är mycket nöjd ändå! Så här har jag tränat:

    Må: Fystester på testcykel. Tog 45 min totalt, fast själva cyklingen var 20 minuter. Det var intressant. Och jobbigt!
    Ti: Styrka
    On: Längdskidor 20 km
    To: Styrka
    Fr: Brickpass (cykling på trainer 35 min + löpning ute 40 min)
    Lö: Längdskidor 25 km
    Sö: Stakning i maskin + styrka

    Hur blev er träningsvecka?
  2. 1
    Hur gick det med veckans träning? Min träningsvecka blev inte helt som planerat (som vanligt) men jag är mycket nöjd ändå! Så här har jag tränat:

    Må: Fystester på testcykel. Tog 45 min totalt, fast själva cyklingen var 20 minuter. Det var intressant. Och jobbigt!
    Ti: Styrka
    On: Längdskidor 20 km
    To: Styrka
    Fr: Brickpass (cykling på trainer 35 min + löpning ute 40 min)
    Lö: Längdskidor 25 km
    Sö: Stakning i maskin + styrka

    Hur blev er träningsvecka?
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    Såhär trist:
    Mån-Fre: ingenting pga extremt ont i ljumsken.
    Lördag: tog mig ut på 55 minuter promenad på plant underlag (backar gick ej)
    Söndag: pallrade mig iväg till doktorn efter ännu en sömnlös natt med smärtor. Diagnos blev kraftig inflammation i muskelfästet i ljumsken, samt ev även bursit i höft, har haft problem med den höften ett längre tag). Inget kul alls, men nu har jag fått antiinflammatoriskt samt långverkande smärtstillande så nu kanske det blir sömn i natt iallafall. Hoppas även jag kan ta mig i och ur bilen imorgon, det har varit lite av en utmaning denna vecka!

    Så usel var min vecka, och jag blir sååå sugen på träning när jag läser allas inlägg. Borde kanske inte ens vara här och plåga mig just nu...
  4. 2
    Såhär trist:
    Mån-Fre: ingenting pga extremt ont i ljumsken.
    Lördag: tog mig ut på 55 minuter promenad på plant underlag (backar gick ej)
    Söndag: pallrade mig iväg till doktorn efter ännu en sömnlös natt med smärtor. Diagnos blev kraftig inflammation i muskelfästet i ljumsken, samt ev även bursit i höft, har haft problem med den höften ett längre tag). Inget kul alls, men nu har jag fått antiinflammatoriskt samt långverkande smärtstillande så nu kanske det blir sömn i natt iallafall. Hoppas även jag kan ta mig i och ur bilen imorgon, det har varit lite av en utmaning denna vecka!

    Så usel var min vecka, och jag blir sååå sugen på träning när jag läser allas inlägg. Borde kanske inte ens vara här och plåga mig just nu...
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Plan och utfall:
    Må: Yoga, check
    Ti: styrka ben + core, check
    On: Styrka ö-kropp, check, löpning ej gjort
    To: Vila, nope, löpning 5 km, check
    Fr: Powerwalk, check
    Lö: Löpning + core, nope valde vila
    Sö: Vila, nope endast löpträng

    Så passen var där, plockade om lite och sedan missade ja core idag.....

    Är supernöjd med min tränngsvecka!
  6. 3
    Plan och utfall:
    Må: Yoga, check
    Ti: styrka ben + core, check
    On: Styrka ö-kropp, check, löpning ej gjort
    To: Vila, nope, löpning 5 km, check
    Fr: Powerwalk, check
    Lö: Löpning + core, nope valde vila
    Sö: Vila, nope endast löpträng

    Så passen var där, plockade om lite och sedan missade ja core idag.....

    Är supernöjd med min tränngsvecka!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Stackars dig! Hoppas det ger med sig fort.
  8. 4
    Stackars dig! Hoppas det ger med sig fort.
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5
    Vilken rolig och varierad träningsvecka! Härligt jobbat!
  10. 5
    Vilken rolig och varierad träningsvecka! Härligt jobbat!
  11. Medlem sedan
    Feb 1999
    #6
    Det blev bra fast jag inte planerade så noga i förväg. Fick med kondition, styrka, smidighetsträning, och en hel del rolighetsträning. Så här:
    Måndag: Motionscykel intervaller
    Tisdag: Klättring
    Onsdag: Yoga
    Torsdag: Vila
    Fredag: Styrketräning
    Lördag: Längdskidor
    Söndag: Längdskidor + Yoga
  12. 6
    Det blev bra fast jag inte planerade så noga i förväg. Fick med kondition, styrka, smidighetsträning, och en hel del rolighetsträning. Så här:
    Måndag: Motionscykel intervaller
    Tisdag: Klättring
    Onsdag: Yoga
    Torsdag: Vila
    Fredag: Styrketräning
    Lördag: Längdskidor
    Söndag: Längdskidor + Yoga
  13. Medlem sedan
    Feb 1999
    #7
    Den blev bra även om jag fick omplanera lite då jag (se nedan) mådde som om jag skulle bli sjuk i onsdags-torsdags.
    Måndag - 6 km löpning. Snabbt
    Tisdag - löpning 4 km. gick trögt.
    Onsdag - benstyrka 30 min och PT (överkropp) 60min. GIck och sov istället för simskolan.
    Torsdag - vilade jag iställer för planerade 6km löpning
    Fredag 6km löpning.
    Lördag - passade på när vi ahde 14 grader varmt och körde en långrunda. Det blev 15km. Inte snabbt men km att lägga i bagaget inför 3 milen i mars.
    Idag funderar fortfarande. Är ju 6 timmar efter sverige.
  14. 7
    Den blev bra även om jag fick omplanera lite då jag (se nedan) mådde som om jag skulle bli sjuk i onsdags-torsdags.
    Måndag - 6 km löpning. Snabbt
    Tisdag - löpning 4 km. gick trögt.
    Onsdag - benstyrka 30 min och PT (överkropp) 60min. GIck och sov istället för simskolan.
    Torsdag - vilade jag iställer för planerade 6km löpning
    Fredag 6km löpning.
    Lördag - passade på när vi ahde 14 grader varmt och körde en långrunda. Det blev 15km. Inte snabbt men km att lägga i bagaget inför 3 milen i mars.
    Idag funderar fortfarande. Är ju 6 timmar efter sverige.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Jag har cyklat till arbetet alla dagar utom fredagen, då snöade det på tvären. Sprungit tisdag, torsdag och i lördags, enligt endomondo 4 km, 4,1 km och 4,6 km (men där är jag säker på Endomondo hade fel, den borde vara 5 km *hrmpf*)
    Idag gick jag en rask promenad på 7,9 km
    Åh. vad kul att man kan få berätta det här, jag besparar mina FB-vänner detta (om det inte är något speciellt)
    Till arbetet är det 5,7 km. Det var jätteskönt att cykla må-ons, men i torsdags var det inte skönt att cykla till arbetet.
  16. 8
    Jag har cyklat till arbetet alla dagar utom fredagen, då snöade det på tvären. Sprungit tisdag, torsdag och i lördags, enligt endomondo 4 km, 4,1 km och 4,6 km (men där är jag säker på Endomondo hade fel, den borde vara 5 km *hrmpf*)
    Idag gick jag en rask promenad på 7,9 km
    Åh. vad kul att man kan få berätta det här, jag besparar mina FB-vänner detta (om det inte är något speciellt)
    Till arbetet är det 5,7 km. Det var jätteskönt att cykla må-ons, men i torsdags var det inte skönt att cykla till arbetet.
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Stackare! Hoppas inflammationen läker ut snabbt.
  18. 9
    Stackare! Hoppas inflammationen läker ut snabbt.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Bra vecka!
  20. 10
    Bra vecka!
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Bra där!
  22. 11
    Bra där!
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    Ja, det blev en bra vecka trots att du inte mådde tiptop hela tiden.
  24. 12
    Ja, det blev en bra vecka trots att du inte mådde tiptop hela tiden.
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    Bra jobbat med träningen denna vecka!
  26. 13
    Bra jobbat med träningen denna vecka!
  27. Medlem sedan
    Feb 1999
    #14
  28. 14
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Jodå helt OK
    Må: piloxing+zumba (bokade av Grit strength, var fortfarande mör efter lördagens Grit)
    ti: vila
    on: Zumba+piloxing
    to. Grit Cardio
    fr: Zumba25+Core25
    lö: fick boka av Grit Strength, sonens nya skola hade öppet hus
    Sö: piloxing och zumba.

    Hade velat köra med yoga hemma, blev inget pass denna vecka
  30. 15
    Jodå helt OK
    Må: piloxing+zumba (bokade av Grit strength, var fortfarande mör efter lördagens Grit)
    ti: vila
    on: Zumba+piloxing
    to. Grit Cardio
    fr: Zumba25+Core25
    lö: fick boka av Grit Strength, sonens nya skola hade öppet hus
    Sö: piloxing och zumba.

    Hade velat köra med yoga hemma, blev inget pass denna vecka
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16
    T o m lite mer än planerat!

    Mån: 85 min prommis till planeringsdag.
    Tis: Styrka ben/bröst, 60 min Body Combat
    Ons: Vila
    Tors: Styrka rygg/mage lunch, instruera Box på kvällen!
    Fre: 70 min prommis till jobbet (brukar ta 60, snö o is...)
    Lör: Styrka axlar/armar, 60 min Body Combat.
    Sön: 15 min crosstr + styrka bröst/mage lunch, prommis 50 min em.
  32. 16
    T o m lite mer än planerat!

    Mån: 85 min prommis till planeringsdag.
    Tis: Styrka ben/bröst, 60 min Body Combat
    Ons: Vila
    Tors: Styrka rygg/mage lunch, instruera Box på kvällen!
    Fre: 70 min prommis till jobbet (brukar ta 60, snö o is...)
    Lör: Styrka axlar/armar, 60 min Body Combat.
    Sön: 15 min crosstr + styrka bröst/mage lunch, prommis 50 min em.
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17
    Bläk vad trist! Krya på ljumsken!
  34. 17
    Bläk vad trist! Krya på ljumsken!
  35. Medlem sedan
    May 2002
    #18
    Inte som planerat... Men helt okej ändå... :-)

    Måndag - Styrketräning ben -> Vila, jobbade nästan 12 tim, var för trött på kvällen.

    Tisdag - Löpning och simning (simskola) -> Japp, knappt 20 min / 3,3 km kort snabb löprunda + 40 min simskola.

    Onsdag - Styrketräning överkropp-någonting -> Var trött och lat, bestämde mig för att vila men maxade ut på armhävningar och satte nytt PB med 10 st jämfört med tidigare = nytt PB 42 st!

    Torsdag - Cykel trainer -> Yes, 67 min / 30 sek trainerpass - kul!

    Fredag - Simning -> Japp, morgonsimning före jobbet 10 x 100 m. Avslutade dagen med "Friday 300", 310 armhävn på 30 min.

    Lördag - Styrketräning och löpning -> Nej, blev ist 89 min / 35 km cykel på trainern.

    Söndag - Cykel trainer -> Japp, men blev brickpass 59 min / 25 km cykel + 20 min / 3,4 km löpning. Avslutade dagen med att simma 1500 m på nytt PB 39:59!

    Totalt fick jag ihop 6 tim & 36 min träning och det är jag nöjd med mtp att jag jobbat 6 av 7 dagar och haft en massa annat oxå...
  36. 18
    Inte som planerat... Men helt okej ändå... :-)

    Måndag - Styrketräning ben -> Vila, jobbade nästan 12 tim, var för trött på kvällen.

    Tisdag - Löpning och simning (simskola) -> Japp, knappt 20 min / 3,3 km kort snabb löprunda + 40 min simskola.

    Onsdag - Styrketräning överkropp-någonting -> Var trött och lat, bestämde mig för att vila men maxade ut på armhävningar och satte nytt PB med 10 st jämfört med tidigare = nytt PB 42 st!

    Torsdag - Cykel trainer -> Yes, 67 min / 30 sek trainerpass - kul!

    Fredag - Simning -> Japp, morgonsimning före jobbet 10 x 100 m. Avslutade dagen med "Friday 300", 310 armhävn på 30 min.

    Lördag - Styrketräning och löpning -> Nej, blev ist 89 min / 35 km cykel på trainern.

    Söndag - Cykel trainer -> Japp, men blev brickpass 59 min / 25 km cykel + 20 min / 3,4 km löpning. Avslutade dagen med att simma 1500 m på nytt PB 39:59!

    Totalt fick jag ihop 6 tim & 36 min träning och det är jag nöjd med mtp att jag jobbat 6 av 7 dagar och haft en massa annat oxå...
  37. Medlem sedan
    May 2002
    #19
    :-(((( KRYA!!!
  38. 19
    :-(((( KRYA!!!
  39. Medlem sedan
    May 2002
    #20
    Torsdagen, givetvis 67 min / 30 km på trainern...
  40. 20
    Torsdagen, givetvis 67 min / 30 km på trainern...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar