Hej
_1306 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Hej

    Anna heter jag, bor i Halmstad och väntar mitt 6:e barn
    En liten gosse är det, jag har varannan flicka och varannan pojke.
    Fyller 37 år 2013 och barnen är mellan 4 och 19 år gamla.
    Vi har gjort fvp och bf är satt till den 3/6.
    Lillkillen kommer att födas hemma.
    Jag mår bra, känner att jag får hålla ihop lite extra för att inte fogarna skall ta stryk men kan träna som vanligt än så länge.
    Någon mage syns inte ännu om jag inte ligger ner men "Gunnar" sparkar och sprattlar så det känns på utsidan
  2. 1
    Hej Anna heter jag, bor i Halmstad och väntar mitt 6:e barn
    En liten gosse är det, jag har varannan flicka och varannan pojke.
    Fyller 37 år 2013 och barnen är mellan 4 och 19 år gamla.
    Vi har gjort fvp och bf är satt till den 3/6.
    Lillkillen kommer att födas hemma.
    Jag mår bra, känner att jag får hålla ihop lite extra för att inte fogarna skall ta stryk men kan träna som vanligt än så länge.
    Någon mage syns inte ännu om jag inte ligger ner men "Gunnar" sparkar och sprattlar så det känns på utsidan
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Välkommen hit!
    Jag bor norr om Varberg, väntar nummer 5 den 6/6. Ha tre flickor (-00, -03 & -06) och en pojke född juni-11. Vet inte vem som ligger i magen nu, blir en överraskning.
    Jag blir 34 i maj.
  4. 2
    Välkommen hit!
    Jag bor norr om Varberg, väntar nummer 5 den 6/6. Ha tre flickor (-00, -03 & -06) och en pojke född juni-11. Vet inte vem som ligger i magen nu, blir en överraskning.
    Jag blir 34 i maj.
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    Grattis och tack! Kul med en halläning Ska du på Baby och barn-mässan i Gbg?
  6. 3
    Grattis och tack! Kul med en halläning Ska du på Baby och barn-mässan i Gbg?
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Hej!
    Jag bor i Jämtland, väntar andra barnet, första är en dotter som är 7 år, får förhoppningsvis veta om några dar vad som gömmer sig i magen!
  8. 4
    Hej!
    Jag bor i Jämtland, väntar andra barnet, första är en dotter som är 7 år, får förhoppningsvis veta om några dar vad som gömmer sig i magen!
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Vet inte. Har missat, när är den?
  10. 5
    Vet inte. Har missat, när är den?
  11. Medlem sedan
    Oct 2012
    #6
    Välkommen! jag har en liten Uma i magen som är beräknad 4/6, hoppas hoppas dock på i Maj men tror att det snarare blir mitten på Juni. Mitt andra barn och längtar så. Fantastiskt att föda hemma vore jag lite modigare så, men ska försöka stanna hemma så länge jag kan.
  12. 6
    Välkommen! jag har en liten Uma i magen som är beräknad 4/6, hoppas hoppas dock på i Maj men tror att det snarare blir mitten på Juni. Mitt andra barn och längtar så. Fantastiskt att föda hemma vore jag lite modigare så, men ska försöka stanna hemma så länge jag kan.
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7
    22-24/2 på Svenska mässan! Perfekt när man är gravid! Man brukar få massa prover på bra grejor
  14. 7
    22-24/2 på Svenska mässan! Perfekt när man är gravid! Man brukar få massa prover på bra grejor
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8
    Hej och grattis!
  16. 8
    Hej och grattis!
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Ja, man hoppas ju alltid. Jag har dock bara fått före bf en gång. När föddes din första?
  18. 9
    Ja, man hoppas ju alltid. Jag har dock bara fått före bf en gång. När föddes din första?
  19. Medlem sedan
    Oct 2012
    #10
    Min första kom 14 dagar efter utsatt tid 22 juli 2009. Skulle på koll 8.00 dagen efter men han föddes 05.21 . Statistiken säger att man går över lika länge men minus två dagar. Vi får väll se om statistiken lyckas. Hoppas inte
  20. 10
    Min första kom 14 dagar efter utsatt tid 22 juli 2009. Skulle på koll 8.00 dagen efter men han föddes 05.21 . Statistiken säger att man går över lika länge men minus två dagar. Vi får väll se om statistiken lyckas. Hoppas inte
  21. Medlem sedan
    Oct 2012
    #11
    Jag bor oxå i Jämtland, i Östersund
  22. 11
    Jag bor oxå i Jämtland, i Östersund
  23. Medlem sedan
    Oct 2003
    #12
    1:an föddes på bf+1,5 timme, 2:an 1 vecka innan bf, 3:an 4 dagar efter bf, 4:an 21 dagar efter bf och 5:an 2 dagar efter bf.
  24. 12
    1:an föddes på bf+1,5 timme, 2:an 1 vecka innan bf, 3:an 4 dagar efter bf, 4:an 21 dagar efter bf och 5:an 2 dagar efter bf.
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13
    Här är min statistik:

    1:an BF -3
    2:an BF +1
    3:an BF +14 (igångsättning)
    4:an BF +7 (vattnet gick på BF+5, men värkarna kom igång spontant sen kväll på +6).

    Räknar med att plussa.
  26. 13
    Här är min statistik:

    1:an BF -3
    2:an BF +1
    3:an BF +14 (igångsättning)
    4:an BF +7 (vattnet gick på BF+5, men värkarna kom igång spontant sen kväll på +6).

    Räknar med att plussa.
  27. Medlem sedan
    Mar 2002
    #14
    21 dagar!?!? Jäklar!
  28. 14
    21 dagar!?!? Jäklar!
  29. Medlem sedan
    Oct 2012
    #15
    Kul med fler halläningar! Jag bor i Varberg och väntar min första, blir 26 år i höst. Vet inte vem som ligger i magen än, men hoppas få veta det på RUL sista januari. Tänkte försöka komma till Baby & Barn mässan någon av dagarna!
  30. 15
    Kul med fler halläningar! Jag bor i Varberg och väntar min första, blir 26 år i höst. Vet inte vem som ligger i magen än, men hoppas få veta det på RUL sista januari. Tänkte försöka komma till Baby & Barn mässan någon av dagarna!
  31. Medlem sedan
    Oct 2003
    #16
    Fy...det var fruktansvärt, genomvidrigt... Jag villeinte bli igångsatt utan väntade hellre, men det var en PLÅGA!!!
  32. 16
    Fy...det var fruktansvärt, genomvidrigt... Jag villeinte bli igångsatt utan väntade hellre, men det var en PLÅGA!!!
  33. Medlem sedan
    Oct 2003
    #17
    Ja, det är lika bra det, eller hur...
  34. 17
    Ja, det är lika bra det, eller hur...
  35. Medlem sedan
    Oct 2003
    #18
    Roligt, då får vi dra ihop ett gäng och ses till somaren, eller hur!?
  36. 18
    Roligt, då får vi dra ihop ett gäng och ses till somaren, eller hur!?
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19
    Förstår precis. Jag åkte på överburenhetskontroll på +14 med tredje barnet. Hade så ont överallt, det var verkligen skitjobbigt.
    Hade inställningen att kräva igångsättning, oavsett vad de sa (haft foglossning sedan starten, blev deltidssjukskriven redan i v.7!!).
    Tack & lov (!) hade jag högt blodtryck, som vid en ny koll efter en stunds vila var ännu högre. Så jag sattes igång utan snack då jag var lite öppen och mogen. Vet att jag kunde fått gå upp till en vecka till annars.
  38. 19
    Förstår precis. Jag åkte på överburenhetskontroll på +14 med tredje barnet. Hade så ont överallt, det var verkligen skitjobbigt.
    Hade inställningen att kräva igångsättning, oavsett vad de sa (haft foglossning sedan starten, blev deltidssjukskriven redan i v.7!!).
    Tack & lov (!) hade jag högt blodtryck, som vid en ny koll efter en stunds vila var ännu högre. Så jag sattes igång utan snack då jag var lite öppen och mogen. Vet att jag kunde fått gå upp till en vecka till annars.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar