Känningar?
_1301 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2012
    #1

    Känningar?

    Inatt drömde jag att jag födde... Helknasig dröm förstås. Sen hade jag rätt så smärtsamma sammandragningar inatt (mensvärksliknande) då blåsan behövde tömmas vid samtliga tillfällen... Vid ett toabesök imorse tror jag bestämt att det var liiite granna av slemproppen som gick... Det har känts en smula annorlunda på något obestämt sätt i mage och underliv idag... Nästan så jag undrar om bebisen skruvat/vänt på sig? Fixerat sig kanske? På onsdag ska jag till BM nästa gång. Spännande tider!

    Hur känns det för er andra?
  2. 1
    Känningar? Inatt drömde jag att jag födde... Helknasig dröm förstås. Sen hade jag rätt så smärtsamma sammandragningar inatt (mensvärksliknande) då blåsan behövde tömmas vid samtliga tillfällen... Vid ett toabesök imorse tror jag bestämt att det var liiite granna av slemproppen som gick... Det har känts en smula annorlunda på något obestämt sätt i mage och underliv idag... Nästan så jag undrar om bebisen skruvat/vänt på sig? Fixerat sig kanske? På onsdag ska jag till BM nästa gång. Spännande tider!

    Hur känns det för er andra?
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    Vad spännande att det händer nåt! När har du BF? Låter ju som att kroppen förbereder sig iaf! Håller tummarna!

    Jag känner efter för fullt men inga känningar alls. Plus 5 dagar idag (plus 10 enligt mins beräkningar) och känns inte som att vi får någon bebis. Är mest orolig numera och inte spänd och glad. Tror jag ska ringa förlossningen idag. Bebisen rör sig inte mycket heller. Någon enstaka buff då och då.

    Huvudet har varit fixerat i två veckor nu, fast det är andra barnet. Så jag har liksom trott att den var startklar.
  4. 2
    Vad spännande att det händer nåt! När har du BF? Låter ju som att kroppen förbereder sig iaf! Håller tummarna!

    Jag känner efter för fullt men inga känningar alls. Plus 5 dagar idag (plus 10 enligt mins beräkningar) och känns inte som att vi får någon bebis. Är mest orolig numera och inte spänd och glad. Tror jag ska ringa förlossningen idag. Bebisen rör sig inte mycket heller. Någon enstaka buff då och då.

    Huvudet har varit fixerat i två veckor nu, fast det är andra barnet. Så jag har liksom trott att den var startklar.
  5. Medlem sedan
    Aug 2012
    #3
    Åh, jag hoppas att det sätter igång på riktigt för dig snart så du slipper mer väntan, för det är ju så drygt. De känningar jag hade under gårdagsdygnet är inte som bortblåsta, men har "stannat av" nästan helt. Så jag är inställd på att det kan bli en långdragen historia av det här likaväl som det kan sätta igång närsomhelst. (Särskilt som jag just var ute och skottade lite snö...)

    För det här med barnvakt så får det gärna vänta till åtminstone fredagkväll.

    Det verkar som att den här bebisen håller på och vrider sig där inne. Den står liksom på huvudet och snurrar runt! Så fixerad är den inte, och har inte varit tidigare heller... Jag blir lite nervös att det är "rumpan ner" som på storasyster. Då var det en BM-student som upptäckte det i v36. Det vore skönt att VETA om att det är sätesbjudning innan det sätter igång liksom...

    En annan "känning" jag haft, men glömde nämna igår:
    Innan förra förlossningen trodde jag att jag var seriöst magsjuk hela måndagen, men det var kroppen som förberedde sig inför förlossningen som startade ett dygn senare, genom en rejäl "tarmtömning", kan man säga. :P Den här gången har kroppen satt igång redan förra helgen! Inte lika "rejält" som det var förra gången, men ändå... Så det gör ju också det hela mer spännande.

    Lycka till nu linden81! Och till din bebis säger jag; Sätt igång nuuu!
  6. 3
    Åh, jag hoppas att det sätter igång på riktigt för dig snart så du slipper mer väntan, för det är ju så drygt. De känningar jag hade under gårdagsdygnet är inte som bortblåsta, men har "stannat av" nästan helt. Så jag är inställd på att det kan bli en långdragen historia av det här likaväl som det kan sätta igång närsomhelst. (Särskilt som jag just var ute och skottade lite snö...)

    För det här med barnvakt så får det gärna vänta till åtminstone fredagkväll.

    Det verkar som att den här bebisen håller på och vrider sig där inne. Den står liksom på huvudet och snurrar runt! Så fixerad är den inte, och har inte varit tidigare heller... Jag blir lite nervös att det är "rumpan ner" som på storasyster. Då var det en BM-student som upptäckte det i v36. Det vore skönt att VETA om att det är sätesbjudning innan det sätter igång liksom...

    En annan "känning" jag haft, men glömde nämna igår:
    Innan förra förlossningen trodde jag att jag var seriöst magsjuk hela måndagen, men det var kroppen som förberedde sig inför förlossningen som startade ett dygn senare, genom en rejäl "tarmtömning", kan man säga. :P Den här gången har kroppen satt igång redan förra helgen! Inte lika "rejält" som det var förra gången, men ändå... Så det gör ju också det hela mer spännande.

    Lycka till nu linden81! Och till din bebis säger jag; Sätt igång nuuu!
  7. Medlem sedan
    Aug 2012
    #4
    På bebisfronten intet nytt. Förutom det att jag var hos BM idag och hon kunde konstatera att den nu är fixerad djupt där nere. Förmodligen det som var på G i måndags. Ok! Bebis har alltså hittat utgången ...undrar när den tänker ta och använda den!? Gärna till helgen (fredag kväll kanske?), from. då har vi det nämligen lite lugnare vad gäller barnvakt!
  8. 4
    På bebisfronten intet nytt. Förutom det att jag var hos BM idag och hon kunde konstatera att den nu är fixerad djupt där nere. Förmodligen det som var på G i måndags. Ok! Bebis har alltså hittat utgången ...undrar när den tänker ta och använda den!? Gärna till helgen (fredag kväll kanske?), from. då har vi det nämligen lite lugnare vad gäller barnvakt!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar