Livia är här!
_1301 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2010
    #1

    Livia är här!

    I lördagsmorse, 12/1 kl.10.39 föddes vår underbara lilla Livia. Kände av de första värkarna mest som mensvärk som kom och gick kl.04.00, la mig igen och somnade om till kl.06.20 då jag vaknade och värkarna hade blivit något kraftigare. Sa till maken att det blir bebis idag men att det fortfarande var ganska lugnt. Vi klev upp, ringde förlossningen, packade färdigt och åt frukost innan vi begav oss till sjukhuset. Vi blev inskrivna på förlossningen strax efter kl.8 och kl.10.39 föddes alltså vår andra dotter. Hon vägde 4215g, var 52cm lång och hade ett huvudomfång på 37cm. Livia föddes i v.39+1. Efter ett dygn åkte vi hem och har det nu hur mysigt som helst! Livia äter och sover och vi har knappt hört henne skrika än
    lycka till alla som går i sista tiden av väntan nu!!
  2. 1
    Livia är här! I lördagsmorse, 12/1 kl.10.39 föddes vår underbara lilla Livia. Kände av de första värkarna mest som mensvärk som kom och gick kl.04.00, la mig igen och somnade om till kl.06.20 då jag vaknade och värkarna hade blivit något kraftigare. Sa till maken att det blir bebis idag men att det fortfarande var ganska lugnt. Vi klev upp, ringde förlossningen, packade färdigt och åt frukost innan vi begav oss till sjukhuset. Vi blev inskrivna på förlossningen strax efter kl.8 och kl.10.39 föddes alltså vår andra dotter. Hon vägde 4215g, var 52cm lång och hade ett huvudomfång på 37cm. Livia föddes i v.39+1. Efter ett dygn åkte vi hem och har det nu hur mysigt som helst! Livia äter och sover och vi har knappt hört henne skrika än
    lycka till alla som går i sista tiden av väntan nu!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2012
    #2
    Stort grattis!! och välkommen lilla Livia Det låter som om din förlossning gick som en dans på rosor.
  4. 2
    Stort grattis!! och välkommen lilla Livia Det låter som om din förlossning gick som en dans på rosor.
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Tackar! Ja nog har jag förärats med att ha två snabba förlossningar och har ju inget annat att jämföra med men det sägs ju att det är samma smärta man ska gå igenom oavsett längd på förlossningen så även om det gick snabbt så var det ju med en smärta som heter duga!! Men det är ju för väl att kroppen förtränger vad man gått igenom efter ett tag 😉 En timme efter Livia föddes kom en kraftig blödning och det visade sig att livmodern inte drog ihop sig som den skulle så det blev lite kalabalik där ett par timmar innan de fick stopp på blödningen och jag förlorade lite för mycket blod men jag är glad att det inte blev operation i alla fall! Såhär efteråt känner jag mig oförskämt pigg 😃
  6. 3
    Tackar! Ja nog har jag förärats med att ha två snabba förlossningar och har ju inget annat att jämföra med men det sägs ju att det är samma smärta man ska gå igenom oavsett längd på förlossningen så även om det gick snabbt så var det ju med en smärta som heter duga!! Men det är ju för väl att kroppen förtränger vad man gått igenom efter ett tag 😉 En timme efter Livia föddes kom en kraftig blödning och det visade sig att livmodern inte drog ihop sig som den skulle så det blev lite kalabalik där ett par timmar innan de fick stopp på blödningen och jag förlorade lite för mycket blod men jag är glad att det inte blev operation i alla fall! Såhär efteråt känner jag mig oförskämt pigg 😃
  7. Medlem sedan
    Jul 2010
    #4
    Grattis till Livia! Det låter väldigt sansat alltihopa men en blödning på det där, låter inte helt kul.
    Men skönt att du mår bra nu!
  8. 4
    Grattis till Livia! Det låter väldigt sansat alltihopa men en blödning på det där, låter inte helt kul.
    Men skönt att du mår bra nu!
  9. Medlem sedan
    Jul 2012
    #5
    Grattis till Livia!! =)
  10. 5
    Grattis till Livia!! =)
  11. Medlem sedan
    Sep 2011
    #6
    Välkommen Livia till världen! Låter som att allt har gått hur bra som helst, härligt!
  12. 6
    Välkommen Livia till världen! Låter som att allt har gått hur bra som helst, härligt!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar