Ny här med en livlig bebis i magen......
_1305 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2012
    #1

    Ny här med en livlig bebis i magen......

    Hej

    Visst är livet helt underbart när man sitter och bara känner hur den lille/lilla sparkar i magen och det nästan känns helt overkligt i vissa stunder........
    Trots att detta är tredje barnet så var det 8 år sedan sist och det känns bekant men man känner i kroppen att man är äldre (ha ha känner mig som 65 år när jag skriver detta)

    Varför skriver jag här..... känner att det hade varit kul att snacka lite med andra som är i samma skede i livet vare sig första andra eller sjätte barnet.

    Lite om mg....skåning på 33 år som väntar mitt tredje barn.
    Detta är första barnet med min nuvarande sambo som även han har barn sedan tidigare (inte alltid en lätt ekvation :-) )
    Beräkand till den 15 maj så 4 månander kvar nu.
    Vet inte om det är en flicka eller pojke och skall inte veta förrän när den lille/lilla ploppar ut.
    Nyfiken till tusen men men det är bara att vänta :-)

    Någon som känner för att skriva och bara byta erfarenheter eller liknande så hade det varit kul

    Ha de gött
  2. 1
    Ny här med en livlig bebis i magen...... Hej

    Visst är livet helt underbart när man sitter och bara känner hur den lille/lilla sparkar i magen och det nästan känns helt overkligt i vissa stunder........
    Trots att detta är tredje barnet så var det 8 år sedan sist och det känns bekant men man känner i kroppen att man är äldre (ha ha känner mig som 65 år när jag skriver detta)

    Varför skriver jag här..... känner att det hade varit kul att snacka lite med andra som är i samma skede i livet vare sig första andra eller sjätte barnet.

    Lite om mg....skåning på 33 år som väntar mitt tredje barn.
    Detta är första barnet med min nuvarande sambo som även han har barn sedan tidigare (inte alltid en lätt ekvation :-) )
    Beräkand till den 15 maj så 4 månander kvar nu.
    Vet inte om det är en flicka eller pojke och skall inte veta förrän när den lille/lilla ploppar ut.
    Nyfiken till tusen men men det är bara att vänta :-)

    Någon som känner för att skriva och bara byta erfarenheter eller liknande så hade det varit kul

    Ha de gött
  3. Medlem sedan
    Jul 2012
    #2

    Hej hej !

    Välkommen ! Jag heter Caroline är 35 år och bor i Uppland Väntar mitt fjärde barn ( har dotter, 10 år och 2 st pojkar på 6 och 5 år ) och det är precis lika fascinerande som dom andra gångerna Det är första gemensamma med min sambo också Och nej, styvfamilj är minsann inte lätt att leva i alla gånger Vi ska inte heller ta reda på vad det blir

    Ha det gott !!
  4. 2
    Hej hej ! Välkommen ! Jag heter Caroline är 35 år och bor i Uppland Väntar mitt fjärde barn ( har dotter, 10 år och 2 st pojkar på 6 och 5 år ) och det är precis lika fascinerande som dom andra gångerna Det är första gemensamma med min sambo också Och nej, styvfamilj är minsann inte lätt att leva i alla gånger Vi ska inte heller ta reda på vad det blir

    Ha det gott !!
  5. Medlem sedan
    Jul 2012
    #3
    Glömde skriva... Är beräknad till 17 maj
  6. 3
    Glömde skriva... Är beräknad till 17 maj
  7. Medlem sedan
    Nov 2012
    #4
    Hej Caroline, Tack så mycket
    Vad härligt då har du och hitta på med andra ord :-) med snart 4 barn.
    By the way, jag heter Malin och är 33 år
    Mina barn är 10 och snart 8 år pojkar och det är full rulle :-)

    Antar att ni har stor familj om det finns styvbarn oxå? Ja vad skall man säga...ibland måste man bita sig själv i kinden ordentligt....ha ha

    17 maj ja då är vi nästan exakt lika långt gångna, kul.
    Det är spännande att inte vet samtlidigt som man vill veta, alltid svårt det där. Har faktiskt aldrig tagit reda på det innan men har varit bombsäker på att det var pojkar. Har liksom bara kännt det på mig. Visst hade det varit kul med tjej samtlidigt som det inte spelar någon roll.
    Denna gången känner jag inget eller är det bara att jag inte känner efter och känner massa andra krämper nu när man är äldre :-) ha ha.

    Ha det bra
  8. 4
    Hej Caroline, Tack så mycket
    Vad härligt då har du och hitta på med andra ord :-) med snart 4 barn.
    By the way, jag heter Malin och är 33 år
    Mina barn är 10 och snart 8 år pojkar och det är full rulle :-)

    Antar att ni har stor familj om det finns styvbarn oxå? Ja vad skall man säga...ibland måste man bita sig själv i kinden ordentligt....ha ha

    17 maj ja då är vi nästan exakt lika långt gångna, kul.
    Det är spännande att inte vet samtlidigt som man vill veta, alltid svårt det där. Har faktiskt aldrig tagit reda på det innan men har varit bombsäker på att det var pojkar. Har liksom bara kännt det på mig. Visst hade det varit kul med tjej samtlidigt som det inte spelar någon roll.
    Denna gången känner jag inget eller är det bara att jag inte känner efter och känner massa andra krämper nu när man är äldre :-) ha ha.

    Ha det bra
  9. Medlem sedan
    Jul 2012
    #5
    Ja, en stor familj blir vi Men sambons dotter på 14 år kommer bara vh och mina pojkar vv. Min dotter bor hos oss hela tiden. Pyssligt ibland med styvfamilj. Men allt går, är mitt motto

    Den här gången har jag en känsla av att det ligger en liten son i magen, är så nyfiken

    Ha det gott !
  10. 5
    Ja, en stor familj blir vi Men sambons dotter på 14 år kommer bara vh och mina pojkar vv. Min dotter bor hos oss hela tiden. Pyssligt ibland med styvfamilj. Men allt går, är mitt motto

    Den här gången har jag en känsla av att det ligger en liten son i magen, är så nyfiken

    Ha det gott !
  11. Medlem sedan
    Nov 2012
    #6
    klart det går, det är ett bra motto :-)

    Ahhh en son i magen låter ju inte helt fel. Oavsett vad så har kommer den ha många syskon som kan stötta och ställa upp för den :-)
  12. 6
    klart det går, det är ett bra motto :-)

    Ahhh en son i magen låter ju inte helt fel. Oavsett vad så har kommer den ha många syskon som kan stötta och ställa upp för den :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar