Åh vilken skillnad på barnmorskan :-)
_1304 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2012
    #1

    Åh vilken skillnad på barnmorskan :-)

    Otrolig skillnad vid bm-besöket idag! Gullig och förstående. När hon lyssnade på hjärtljuden så kände hon också hur bebisen låg och förklarade det och visade med en liten bebisdocka! Pedagogiskt :-) Den barska tanten sa bara "Allt låter bra" och gav mig en, som jag uppfattade det, nedlåtande klapp på benet som för att säga "så du behöver inte fråga nåt"
    Frågade också om jag borde ta influensavaccin, ja det rekommenderade hon absolut! Barska tanten hävdade att vaccinationen jag tog 2009 mot svininfluensa skulle räcka men det gör det ju inte. Om jag skulle få influensa nu kan jag då stämma den dåliga bm då tror ni? Grr :-(
    Sist men inte minst skulle hon ordna så att jag får prata med psykologen de har knuten till sig, och som jag kan gå hos tills barnet fyllt ett år! Barska tanten sa ju att det inte var nån idé för att "hon kommer klippa kontakten så fort du fött" och hänvisade mig istället till en psykiatrisk mottagning (där de säkert inte skulle tagit dom mig eftersom jag faktiskt inte är deprimerad!)
    Så det var absolut rätt sak att göra att byta :-D
  2. 1
    Åh vilken skillnad på barnmorskan :-) Otrolig skillnad vid bm-besöket idag! Gullig och förstående. När hon lyssnade på hjärtljuden så kände hon också hur bebisen låg och förklarade det och visade med en liten bebisdocka! Pedagogiskt :-) Den barska tanten sa bara "Allt låter bra" och gav mig en, som jag uppfattade det, nedlåtande klapp på benet som för att säga "så du behöver inte fråga nåt"
    Frågade också om jag borde ta influensavaccin, ja det rekommenderade hon absolut! Barska tanten hävdade att vaccinationen jag tog 2009 mot svininfluensa skulle räcka men det gör det ju inte. Om jag skulle få influensa nu kan jag då stämma den dåliga bm då tror ni? Grr :-(
    Sist men inte minst skulle hon ordna så att jag får prata med psykologen de har knuten till sig, och som jag kan gå hos tills barnet fyllt ett år! Barska tanten sa ju att det inte var nån idé för att "hon kommer klippa kontakten så fort du fött" och hänvisade mig istället till en psykiatrisk mottagning (där de säkert inte skulle tagit dom mig eftersom jag faktiskt inte är deprimerad!)
    Så det var absolut rätt sak att göra att byta :-D
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Hurra vad bra!
  4. 2
    Hurra vad bra!
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Än en gång BRA GJORT!
    Det e så lätt att inte vilja bli besvärlig å hellre nöja sig.
    Härligt att hon var bra och att du nu kan känna dig trygg med att få hjälp när/om du behöver.
  6. 3
    Än en gång BRA GJORT!
    Det e så lätt att inte vilja bli besvärlig å hellre nöja sig.
    Härligt att hon var bra och att du nu kan känna dig trygg med att få hjälp när/om du behöver.
  7. Medlem sedan
    Jul 2011
    #4
    Vad skönt att du bytte! Bra!
  8. 4
    Vad skönt att du bytte! Bra!
  9. Medlem sedan
    Jan 2012
    #5
    Tack :-) nu, med denna bm, känns allt mycket bättre!
  10. 5
    Tack :-) nu, med denna bm, känns allt mycket bättre!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar