Hållbarhet kokt ägg?
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Hållbarhet kokt ägg?

    Hur länge håller ett kokt oskalat ägg i rumstemperatur?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Hållbarhet kokt ägg? Hur länge håller ett kokt oskalat ägg i rumstemperatur?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Kallt ägg alltså.
  4. 2
    Kallt ägg alltså.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Jag har kokta ägg med till jobbet som jag äter till mellis. Håller sig absolut hela dagen. Ibland glömmer jag ägget i väskan och tar det dagen efter och jag har inte märkt att det skulle vara gammalt på något sätt. Jag brukar linda in de kokta äggen i alufolie, inbillar mig att de håller sig bättre (kallare) och så kan jag lägga skalet där och inte grisar ner så mkt om jag är på resande fot eller sitter i bilen.
  6. 3
    Jag har kokta ägg med till jobbet som jag äter till mellis. Håller sig absolut hela dagen. Ibland glömmer jag ägget i väskan och tar det dagen efter och jag har inte märkt att det skulle vara gammalt på något sätt. Jag brukar linda in de kokta äggen i alufolie, inbillar mig att de håller sig bättre (kallare) och så kan jag lägga skalet där och inte grisar ner så mkt om jag är på resande fot eller sitter i bilen.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Minst en hel dag, antagligen längre. Om kokta kalla ägg ligger i kylen håller de flera dagar.
  8. 4
    Minst en hel dag, antagligen längre. Om kokta kalla ägg ligger i kylen håller de flera dagar.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ja i kylen håller de ju länge men sen när man plockar ut dem tänker jag. Skulle du ha ett kokt ägg i handväskan hela dagen och äta det på eftermiddagen? Håller de så länge alltså?
  10. 5
    Ja i kylen håller de ju länge men sen när man plockar ut dem tänker jag. Skulle du ha ett kokt ägg i handväskan hela dagen och äta det på eftermiddagen? Håller de så länge alltså?
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Ok då litar jag på dig och mrshyde
  12. 6
    Ok då litar jag på dig och mrshyde
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Jag gör så och det har gått bra.
  14. 7
    Jag gör så och det har gått bra.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Perfekt
  16. 8
    Perfekt
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Jajamen, det har jag gjort. Jag menar alltså att ett kokt ägg håller minst en hel dag utan att vara i kylen.
  18. 9
    Jajamen, det har jag gjort. Jag menar alltså att ett kokt ägg håller minst en hel dag utan att vara i kylen.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Minst ett dygn skulle jag säga! Ägg har otroligt bra hållbarhet i rumstemperatur, både råa och kokta.
  20. 10
    Minst ett dygn skulle jag säga! Ägg har otroligt bra hållbarhet i rumstemperatur, både råa och kokta.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Tack alla för svar
  22. 11
    Tack alla för svar
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Minst en dag skulle jag säga, särskilt om skalet är kvar.
  24. 12
    Minst en dag skulle jag säga, särskilt om skalet är kvar.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Kanonbra
  26. 13
    Kanonbra
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar