bikarbonatstest!
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    bikarbonatstest!

    Gjorde bikarbonatstestet igår morse och reaktionen var absolut ingenting vilket då ska betyda att det är en liten tjej i magen! Blir spännande att se på UL den 19 feb om det stämmer.. =)
    "Mors stolthet, Fars glädje" (Walter Scott)
  2. 1
    bikarbonatstest! Gjorde bikarbonatstestet igår morse och reaktionen var absolut ingenting vilket då ska betyda att det är en liten tjej i magen! Blir spännande att se på UL den 19 feb om det stämmer.. =)
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    För mig visade det tjej båda gångerna jag testade men på UL så var det en kille!
  4. 2
    För mig visade det tjej båda gångerna jag testade men på UL så var det en kille!
  5. Medlem sedan
    May 2011
    #3
    Ja nån trovärdighet finns det ju inte men det är roligt at göra dessa test ändå!
    Har du möjligtvis även testat med rödkål?
  6. 3
    Ja nån trovärdighet finns det ju inte men det är roligt at göra dessa test ändå!
    Har du möjligtvis även testat med rödkål?
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Nej tyvärr ine
  8. 4
    Nej tyvärr ine
  9. Medlem sedan
    Dec 2010
    #5
    Låter kul detta, har aldrig hört detta test? Vad är det o hur gör man? Tipps på fler sådana här test?
  10. 5
    Låter kul detta, har aldrig hört detta test? Vad är det o hur gör man? Tipps på fler sådana här test?
  11. Medlem sedan
    May 2011
    #6
    Bikarbonatstestet går till så att du tar ca 2 msk bikarbonat i en mugg och häller på ca lika mycket morgonurin och ser om det blir ngn reaktion. Om det pyser, bubblar eller liknande då är det en pojke du väntar. Händer absolut ingenting så är det en flicka.
    Ska tydligen ha att göra med att man har ett annat ph-värde i urinen när man väntar pojke och därför blir det en reaktion i bikarbonatspulvret.

    Rödkålstestet har jag inte riktig koll på än, men man ska tydligen koka strimlad rödkål, sila av och blanda med lika mängd urin och om vätskan blir rosa/röd/orange så är det en pojke och blir den lila/blå då är det en tjej.
  12. 6
    Bikarbonatstestet går till så att du tar ca 2 msk bikarbonat i en mugg och häller på ca lika mycket morgonurin och ser om det blir ngn reaktion. Om det pyser, bubblar eller liknande då är det en pojke du väntar. Händer absolut ingenting så är det en flicka.
    Ska tydligen ha att göra med att man har ett annat ph-värde i urinen när man väntar pojke och därför blir det en reaktion i bikarbonatspulvret.

    Rödkålstestet har jag inte riktig koll på än, men man ska tydligen koka strimlad rödkål, sila av och blanda med lika mängd urin och om vätskan blir rosa/röd/orange så är det en pojke och blir den lila/blå då är det en tjej.
  13. Medlem sedan
    Jun 2011
    #7
    Åh, så spännande! Jag ska också testa!
  14. 7
    Åh, så spännande! Jag ska också testa!
  15. Medlem sedan
    May 2011
    #8
    Skriv gärna och berätta vad du fick för resultat! =)
  16. 8
    Skriv gärna och berätta vad du fick för resultat! =)
  17. Medlem sedan
    Jun 2011
    #9
    Det ska jag göra! Ska bara komma ihåg att handla bikarbonat när vi är i affären i eftermiddag ;P
  18. 9
    Det ska jag göra! Ska bara komma ihåg att handla bikarbonat när vi är i affären i eftermiddag ;P
  19. Medlem sedan
    Jul 2007
    #10
    Det där får du berätta mer om !!
    Vad gör man och hur??
    låter spännadne!
  20. 10
    Det där får du berätta mer om !!
    Vad gör man och hur??
    låter spännadne!
  21. Medlem sedan
    May 2011
    #11
    se i ovanstående trådar, den som börjar med "bikarbonatstestet går till..."
  22. 11
    se i ovanstående trådar, den som börjar med "bikarbonatstestet går till..."
  23. Medlem sedan
    Jun 2011
    #12
    Idag gjorde jag, ingen reaktion så då säger väl testet att det blir en tjej till då? ;P Får se om det stämmer på ultraljudet den 28 feb! (Om de lyckas se ;P)
  24. 12
    Idag gjorde jag, ingen reaktion så då säger väl testet att det blir en tjej till då? ;P Får se om det stämmer på ultraljudet den 28 feb! (Om de lyckas se ;P)
  25. Medlem sedan
    Dec 2012
    #13
    Och fett hade jag aldrig hörttalas om, kul grej och testa innan UL den 19:e! Tror dock det är en liten pojk som växer i magen. Komiskt nog har vi massa tjejnamn men inte något pojknamn som vi alla fastnat för ännu!
  26. 13
    Och fett hade jag aldrig hörttalas om, kul grej och testa innan UL den 19:e! Tror dock det är en liten pojk som växer i magen. Komiskt nog har vi massa tjejnamn men inte något pojknamn som vi alla fastnat för ännu!
  27. Medlem sedan
    Dec 2012
    #14
    Citat Ursprungligen postat av LittleMe84 Visa inlägg
    Och fett hade jag aldrig hörttalas om, kul grej och testa innan UL den 19:e! Tror dock det är en liten pojk som växer i magen. Komiskt nog har vi massa tjejnamn men inte något pojknamn som vi alla fastnat för ännu!
    Ibland älskar jag rättstavningen andra gånger inte... Det ska det ju förstås stå och inget annat!
  28. 14
    Citat Ursprungligen postat av LittleMe84 Visa inlägg
    Och fett hade jag aldrig hörttalas om, kul grej och testa innan UL den 19:e! Tror dock det är en liten pojk som växer i magen. Komiskt nog har vi massa tjejnamn men inte något pojknamn som vi alla fastnat för ännu!
    Ibland älskar jag rättstavningen andra gånger inte... Det ska det ju förstås stå och inget annat!
  29. Medlem sedan
    Feb 2013
    #15
    Jag gjorde också bikarbonattestet och det stämde alldeles på pricken. Ingenting hände och på UL visade det sig vara en liten flicka som ligger i magen! Fantastiskt
  30. 15
    Jag gjorde också bikarbonattestet och det stämde alldeles på pricken. Ingenting hände och på UL visade det sig vara en liten flicka som ligger i magen! Fantastiskt
  31. Medlem sedan
    May 2011
    #16
    Vad roligt! Får själv vänta 1 vecka till innan jag kan bekräfta om mitt stämmer..=)
  32. 16
    Vad roligt! Får själv vänta 1 vecka till innan jag kan bekräfta om mitt stämmer..=)
  33. Medlem sedan
    Oct 2010
    #17
    Gjorde testet igår kväll och i morse. Samma resultat varje gång... kille. Nu ska jag iväg på UL för att se om det stämmer. I'll let you know later
  34. 17
    Gjorde testet igår kväll och i morse. Samma resultat varje gång... kille. Nu ska jag iväg på UL för att se om det stämmer. I'll let you know later
  35. Medlem sedan
    Jun 2011
    #18
    Åh, så spännande! Tell us, tell us!
  36. 18
    Åh, så spännande! Tell us, tell us!
  37. Medlem sedan
    Oct 2010
    #19
    Det STÄMDE! det var en liten kille där inne.
  38. 19
    Det STÄMDE! det var en liten kille där inne.
  39. Medlem sedan
    Oct 2010
    #20
    Vet du vad du får? En syster eller bror till Troya?
  40. 20
    Vet du vad du får? En syster eller bror till Troya?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar