Hur ska jag orka med en förlossning??
_1302 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Hur ska jag orka med en förlossning??

    Jag är nu i v 39, 10 dagar kvar till BF. Jag förstår inte alls hur jag ska orka med en förlossning . Jag kan inte sova på nätterna, kissar hundra gånger, får kramp i ben o fötter, ont i höfterna och magen är i vägen.

    På dagarna försöker jag sova lite men inte alls så jag kommer i kapp mitt sömnbehov. Jag känner mig som en zombie. Idag har jag spänningsvärk i nacke och axlar från helvetet. Jag är så tung nu och hållningen kunde varit bättre.

    Hur mysigt det än är så suger det att vara gravid just nu och jag önskar att bebisen kom nu.
    Men som sagt, hur ska jag orka?
  2. 1
    Hur ska jag orka med en förlossning?? Jag är nu i v 39, 10 dagar kvar till BF. Jag förstår inte alls hur jag ska orka med en förlossning . Jag kan inte sova på nätterna, kissar hundra gånger, får kramp i ben o fötter, ont i höfterna och magen är i vägen.

    På dagarna försöker jag sova lite men inte alls så jag kommer i kapp mitt sömnbehov. Jag känner mig som en zombie. Idag har jag spänningsvärk i nacke och axlar från helvetet. Jag är så tung nu och hållningen kunde varit bättre.

    Hur mysigt det än är så suger det att vara gravid just nu och jag önskar att bebisen kom nu.
    Men som sagt, hur ska jag orka?
  3. Medlem sedan
    Oct 2012
    #2
    Man gör det bara helt enkelt. Kände mig precis som dig för två månader sen men genom förlossningen kom jag och nu är han här. Man har mer kraft än man tror .
  4. 2
    Man gör det bara helt enkelt. Kände mig precis som dig för två månader sen men genom förlossningen kom jag och nu är han här. Man har mer kraft än man tror .
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Jadu...

    Jag undrar samma sak! Fast jag har 30 dagar till BF...

    Fruktansvärt tung, klumpig, kan inte sova, har nerver i kläm som gör att jag antingen inte har känsel i låren alls eller så gör de skiiiitont i nån elektrisk nervöverslag! Vaknar ofta av det på nätterna, och det är så man kan skrika rakt ut! Otroligt less nu och vill bara vräka den lilla fetknoppen därinne... Dessutom har jag senaste månaden haft hostan från helvetet, och den visar inga tecken på att vilja lätta! Inte ens coccillana lindrar lite, och nu har muskelfästena på hela vänstra sidan av bröstkorgen gått sönder! Så nu kan kan inte luta mig mot den sidan eller lyfta vänsterarmen...

    Men på något konstigt sätt brukar man ändå orka föda! På något sätt skjuter kroppen allt annat åt sidan när det är dags och man orkar!
    Vila vila vila så mycket du vara kan nu, för snart är det din tur!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    Jadu... Jag undrar samma sak! Fast jag har 30 dagar till BF...

    Fruktansvärt tung, klumpig, kan inte sova, har nerver i kläm som gör att jag antingen inte har känsel i låren alls eller så gör de skiiiitont i nån elektrisk nervöverslag! Vaknar ofta av det på nätterna, och det är så man kan skrika rakt ut! Otroligt less nu och vill bara vräka den lilla fetknoppen därinne... Dessutom har jag senaste månaden haft hostan från helvetet, och den visar inga tecken på att vilja lätta! Inte ens coccillana lindrar lite, och nu har muskelfästena på hela vänstra sidan av bröstkorgen gått sönder! Så nu kan kan inte luta mig mot den sidan eller lyfta vänsterarmen...

    Men på något konstigt sätt brukar man ändå orka föda! På något sätt skjuter kroppen allt annat åt sidan när det är dags och man orkar!
    Vila vila vila så mycket du vara kan nu, för snart är det din tur!
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Jo det är väl kanske så att kroppen fixar det där ändå. Hade dock önskat att jag mentalt känt mig mer redo :/
  8. 4
    Jo det är väl kanske så att kroppen fixar det där ändå. Hade dock önskat att jag mentalt känt mig mer redo :/
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar