Liten tjej
_1306 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Liten tjej

    RUL idag, allt såg bra ut men det va fortfarande alldeles för svårt att se alla detaljer.
    Hjärnan och ryggrad UA, super söta små fötter och händer med 5 fingrar på varje.
    Hon såg inte detaljerna på hjärtat så jag ska tbx 13/2

    Hon sa att det såg ut som en tjej men hon va inte 100% säker.
    BF 20/6

    Såååå lycklig just nu
  2. 1
    Liten tjej RUL idag, allt såg bra ut men det va fortfarande alldeles för svårt att se alla detaljer.
    Hjärnan och ryggrad UA, super söta små fötter och händer med 5 fingrar på varje.
    Hon såg inte detaljerna på hjärtat så jag ska tbx 13/2

    Hon sa att det såg ut som en tjej men hon va inte 100% säker.
    BF 20/6

    Såååå lycklig just nu
  3. Medlem sedan
    Oct 2012
    #2
    Stort grattis till lilla tjejen, vi är många som väntar tjejer iallafall i denna tråd . Går helt mot om vad jag trodde biologin sa till oss i skolan. Kul med ett ultraljud till, be dem bekräfta att det är en tjej då vet jag.
  4. 2
    Stort grattis till lilla tjejen, vi är många som väntar tjejer iallafall i denna tråd . Går helt mot om vad jag trodde biologin sa till oss i skolan. Kul med ett ultraljud till, be dem bekräfta att det är en tjej då vet jag.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Vad kommer det sig att det var svårt att se?
    Grattis till dottern (troligtvis). De kanske kan bekräfta på nästa UL
  6. 3
    Vad kommer det sig att det var svårt att se?
    Grattis till dottern (troligtvis). De kanske kan bekräfta på nästa UL
  7. Medlem sedan
    Jun 2012
    #4
    Min bukvägg är väldigt tjock + moderkakan i framvägg, har visst inget att göra med att jag är lite överviktig. Bm som gör UL har likadant och hon är trådsmal. Hade samma problem med 4:an fick åka tbx 2 ggr.

    Hon hoppades att bebis har vuxit på sig lite så allt syns bättre. Hjärtat såg fint ut men hon ville verkliagen se alla 4 kammare/klaffar.

    Blir en extra koll mellan benen nästa gång, tyckte mig också se at det va en tjej för hon/han låg med fötterna uppe vid öronen när vi började.
  8. 4
    Min bukvägg är väldigt tjock + moderkakan i framvägg, har visst inget att göra med att jag är lite överviktig. Bm som gör UL har likadant och hon är trådsmal. Hade samma problem med 4:an fick åka tbx 2 ggr.

    Hon hoppades att bebis har vuxit på sig lite så allt syns bättre. Hjärtat såg fint ut men hon ville verkliagen se alla 4 kammare/klaffar.

    Blir en extra koll mellan benen nästa gång, tyckte mig också se at det va en tjej för hon/han låg med fötterna uppe vid öronen när vi började.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Aha, då förstår jag.
    Jag är också överviktig & har moderkakan fram, men på vårt UL var det inga problem att se alla detaljer på pyret (var i v.17+6).
    Har det varit så de andra gångerna också?
  10. 5
    Aha, då förstår jag.
    Jag är också överviktig & har moderkakan fram, men på vårt UL var det inga problem att se alla detaljer på pyret (var i v.17+6).
    Har det varit så de andra gångerna också?
  11. Medlem sedan
    Jun 2012
    #6
    De två äldsta minns jag inte va 18 år sedan

    Men 3:an och 4:an va svåra ja, jag har absolut INGET emot att åka tbx fler gånger.
    Blir lika lyrisk varje gång jag får se den lilla i magen, idag så gnuggade bebis sig i ögonen och vinkade så fint till oss.
  12. 6
    De två äldsta minns jag inte va 18 år sedan

    Men 3:an och 4:an va svåra ja, jag har absolut INGET emot att åka tbx fler gånger.
    Blir lika lyrisk varje gång jag får se den lilla i magen, idag så gnuggade bebis sig i ögonen och vinkade så fint till oss.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Grattis!!
  14. 7
    Grattis!!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Förstår det! Hade gärna kikat in igen till vår lilla/lille.
    På torsdag är det 4 veckor sedan vårt RUL, och vi får inget mer UL (förutsatt förstås att inget inträffar).
  16. 8
    Förstår det! Hade gärna kikat in igen till vår lilla/lille.
    På torsdag är det 4 veckor sedan vårt RUL, och vi får inget mer UL (förutsatt förstås att inget inträffar).
  17. Medlem sedan
    Oct 2012
    #9
    Men gud så gulligt att gnugga ögonen.
  18. 9
    Men gud så gulligt att gnugga ögonen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar