katten bet mig :(
_1306 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2012
    #1

    katten bet mig :(

    Vår katt har blivit galen hon kissar och bajsar på mattorna (och i kattlådan). Hon är gammal (20 år) och vi hade henne för ca 3 veckor sen hos veterinären med fet räkning och antibiotika kur, men nej något är fel. Igårkväll så kom jag på henne att kissa på en väldigt fin marockansk matta, jag blev skogstokig och greppade tag i henne och tog henne till kattlådan, dock så blev hon skogstokig på mig med och gav mig ett rejält bett så min vänstra hand som nu är halvt svullen. Åh vad jag får ångest, dels för stackars gamla katt som jag behandlar så och dels för infektionsrisken och den lille i magen. Jag har nu tid 10.15 till vårdcentralen för stelkrampsspruta och översyn, min lilla flicka sparkar just på nu i magen så det verkar inte vara någon fara. MEN så onödigt. Det är dags att för både katt och oss att ta förväl nu tyvärr, måste ringa veterinär för en tid i veckan .
  2. 1
    katten bet mig :( Vår katt har blivit galen hon kissar och bajsar på mattorna (och i kattlådan). Hon är gammal (20 år) och vi hade henne för ca 3 veckor sen hos veterinären med fet räkning och antibiotika kur, men nej något är fel. Igårkväll så kom jag på henne att kissa på en väldigt fin marockansk matta, jag blev skogstokig och greppade tag i henne och tog henne till kattlådan, dock så blev hon skogstokig på mig med och gav mig ett rejält bett så min vänstra hand som nu är halvt svullen. Åh vad jag får ångest, dels för stackars gamla katt som jag behandlar så och dels för infektionsrisken och den lille i magen. Jag har nu tid 10.15 till vårdcentralen för stelkrampsspruta och översyn, min lilla flicka sparkar just på nu i magen så det verkar inte vara någon fara. MEN så onödigt. Det är dags att för både katt och oss att ta förväl nu tyvärr, måste ringa veterinär för en tid i veckan .
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Jobbigt, men det låter som att det nog är rätt beslut att ta farväl.
    Är nog inte ovanligt att det börjar strula med rumsrenheten när de blir äldre. Hon har ju levt ett långt liv!
  4. 2
    Jobbigt, men det låter som att det nog är rätt beslut att ta farväl.
    Är nog inte ovanligt att det börjar strula med rumsrenheten när de blir äldre. Hon har ju levt ett långt liv!
  5. Medlem sedan
    Oct 2012
    #3
    Ja, svårt beslut att ta då hon liksom ändå är pigg men dalar snabbt vissa stunder. Jag har ju känt henne nu i tio år och min sambo har jag haft henne i hela hennes liv och varit stor tröst för honom tex vid hans tidigare skilsmässa och så. Det kommer bli tomt att inte mötas av henne därhemma, många tårar kommer fällas.
  6. 3
    Ja, svårt beslut att ta då hon liksom ändå är pigg men dalar snabbt vissa stunder. Jag har ju känt henne nu i tio år och min sambo har jag haft henne i hela hennes liv och varit stor tröst för honom tex vid hans tidigare skilsmässa och så. Det kommer bli tomt att inte mötas av henne därhemma, många tårar kommer fällas.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar