Nämen, det blev ett plus =)
_1310 Oktoberbarn
  1. M med nr 4
    #1

    Nämen, det blev ett plus =)

    Det här ser ut att bli första inlägget här inne
    Jag väntar mitt fjärde barn verkar det som
    Plussade svagt, men fullt synligt igår (v3 +4) och bf är 14/10.

    Hoppas att vi blir många fler blivande oktober mammor här inne!
  2. 1
    Nämen, det blev ett plus =) Det här ser ut att bli första inlägget här inne
    Jag väntar mitt fjärde barn verkar det som
    Plussade svagt, men fullt synligt igår (v3 +4) och bf är 14/10.

    Hoppas att vi blir många fler blivande oktober mammor här inne!
  3. Medlem sedan
    Oct 2012
    #2
    Jag har precis, 6 veckor efter vårt ma, fått positivt ÄL-test. Så jag hoppas på att få göra dig sällskap om 2-3 veckor =)

    Stort GRATTIS!!! =D
  4. 2
    Jag har precis, 6 veckor efter vårt ma, fått positivt ÄL-test. Så jag hoppas på att få göra dig sällskap om 2-3 veckor =)

    Stort GRATTIS!!! =D
  5. Medlem sedan
    Feb 2013
    #3
    Grattis! Jag plussade igår också. BM 15/10 Är i vecka 4 (3+5)
  6. 3
    Grattis! Jag plussade igår också. BM 15/10 Är i vecka 4 (3+5)
  7. Medlem sedan
    Jan 2013
    #4
    Grattis! Jag har också plussat, BF 2/10.
  8. 4
    Grattis! Jag har också plussat, BF 2/10.
  9. Medlem sedan
    Jan 2013
    #5
    Grattis
    Jag hoppas jag oxå får ett plus jag ska ha min mens på fredag så jag väntar
    Vet inte hur många dagar innan man kan innan menen ska komma
    Vet du ?
    Jag känner mig trött illamående och kissnödig hela tiden
    Jag har sprungit 4 gånger nu på morgonen
    Mina bröst värker ömmar hugger mer en vanligt ibland kan dom spänna lite innan
    Jag ska ha mens
    Så är jag svullen i magen
    Men odlande värken jag fick efter äg är borta
    Jag har konstig smak i munnen kan inte dricka kaffe
    Vitlöksås smakar inte bra
    Men saltgurka är gott
    Jag vet inte om kroppen ger mig fel signaler
    Humöret är inte som det ska vara
    Ena stunden är jag glad
    Nästa sur eller arg känner mig ledsen
    När känner du när du var gravid ?
    Tack för svar
  10. 5
    Grattis
    Jag hoppas jag oxå får ett plus jag ska ha min mens på fredag så jag väntar
    Vet inte hur många dagar innan man kan innan menen ska komma
    Vet du ?
    Jag känner mig trött illamående och kissnödig hela tiden
    Jag har sprungit 4 gånger nu på morgonen
    Mina bröst värker ömmar hugger mer en vanligt ibland kan dom spänna lite innan
    Jag ska ha mens
    Så är jag svullen i magen
    Men odlande värken jag fick efter äg är borta
    Jag har konstig smak i munnen kan inte dricka kaffe
    Vitlöksås smakar inte bra
    Men saltgurka är gott
    Jag vet inte om kroppen ger mig fel signaler
    Humöret är inte som det ska vara
    Ena stunden är jag glad
    Nästa sur eller arg känner mig ledsen
    När känner du när du var gravid ?
    Tack för svar
  11. M m nr 4
    #6
    Ååå håller tummarna för er!!
  12. 6
    Ååå håller tummarna för er!!
  13. M m nr 4
    #7
    Grattis till dig med!
  14. 7
    Grattis till dig med!
  15. M m nr 4
    #8
    Grattis, grattis!!
  16. 8
    Grattis, grattis!!
  17. M m nr 4
    #9
    Det kanske låter konstigt men denna gång har jag känt på mig att jag är gravid hela tiden. Vet precis vilken kväll den här lilla flyttade in i min mage. Sa till min man direkt efter att "Nu tror jag det blev en bebis". Och vi hade inte riktigt planerat för den här graviditeten. Det är välkommet men väldigt , väldigt otajmat denna gång.

    Sen har jag haft molande värk i magen från och till från ungefär 2 dagar efter sexet och har det fortfarande. Brösten har värkt till kraftigt några gånger från när jag gick in i vecka 4.
    Jag testade med clearblue i v 3+4 och fick ett riktigt svagt plus, sen har jag testat med några andra billigare test på 3+5 och 3+6 men knappt kunnat skönja ett streck. Idag är jag i v4+2 och testade med ett till clearblue och nu kom det ett snabbt tydligt plus.

    Jag har inte börjat känna av något illamående än eller konstiga smaker och är alltså nu inne i vecka 5. Om jag inte minns fel från tidigare graviditeter har det inte kommit än på några veckor. Förändrade smaker tror jag inte att man brukar känna av innan bm, men någon annan kanske har annan erfarenhet?

    Humöret har däremot redan börjat bli lite upp och ner här också... Men kanske främst för att det finns mycket kring den här graviditeten och hur mitt/vårt liv just nu ser ut i övrigt som oroar mig.

    Håller tummarna för att du får ett plus till helgen då!
  18. 9
    Det kanske låter konstigt men denna gång har jag känt på mig att jag är gravid hela tiden. Vet precis vilken kväll den här lilla flyttade in i min mage. Sa till min man direkt efter att "Nu tror jag det blev en bebis". Och vi hade inte riktigt planerat för den här graviditeten. Det är välkommet men väldigt , väldigt otajmat denna gång.

    Sen har jag haft molande värk i magen från och till från ungefär 2 dagar efter sexet och har det fortfarande. Brösten har värkt till kraftigt några gånger från när jag gick in i vecka 4.
    Jag testade med clearblue i v 3+4 och fick ett riktigt svagt plus, sen har jag testat med några andra billigare test på 3+5 och 3+6 men knappt kunnat skönja ett streck. Idag är jag i v4+2 och testade med ett till clearblue och nu kom det ett snabbt tydligt plus.

    Jag har inte börjat känna av något illamående än eller konstiga smaker och är alltså nu inne i vecka 5. Om jag inte minns fel från tidigare graviditeter har det inte kommit än på några veckor. Förändrade smaker tror jag inte att man brukar känna av innan bm, men någon annan kanske har annan erfarenhet?

    Humöret har däremot redan börjat bli lite upp och ner här också... Men kanske främst för att det finns mycket kring den här graviditeten och hur mitt/vårt liv just nu ser ut i övrigt som oroar mig.

    Håller tummarna för att du får ett plus till helgen då!
  19. Nyplussad
    #10
    Grattis, jag har precis också plussat för en fyra, lite oväntat, hade egentligen tänkt sätta in spiral så fort mensen kom, för att kondomer är vi rätt kass på.

    Dock är liten såklart välkommen.

    Mycket tankar nu hur vi skall orka med alla barn och oss själva. 4st.

    Hur gamla är dina andra barn?
  20. 10
    Grattis, jag har precis också plussat för en fyra, lite oväntat, hade egentligen tänkt sätta in spiral så fort mensen kom, för att kondomer är vi rätt kass på.

    Dock är liten såklart välkommen.

    Mycket tankar nu hur vi skall orka med alla barn och oss själva. 4st.

    Hur gamla är dina andra barn?
  21. M m nr 4
    #11
    Mina andra barn än 9, 6 och 2 så det blir 4 barn på 10 år =)
    Det känns underbart att vänta en till. Men samtidigt oroligt och lite skrämmande. Jag har problem med ryggen och det har varit rätt illa från och till sedan jul. Att nu komma till jobb och läkare och säga att jag på allt detta nu också är gravid känns rätt jobbigt. För att inte tala om vad släkten kommer att tycka... Men jag är övertygad om att jag och min man klarar av ett barn till. Det blir säkert tufft emellanåt och jag är förberedd på en jobbig graviditet, men det ska också bli väldigt mysigt med en till liten här hemma =)
    Hur gamla är dina barn?
  22. 11
    Mina andra barn än 9, 6 och 2 så det blir 4 barn på 10 år =)
    Det känns underbart att vänta en till. Men samtidigt oroligt och lite skrämmande. Jag har problem med ryggen och det har varit rätt illa från och till sedan jul. Att nu komma till jobb och läkare och säga att jag på allt detta nu också är gravid känns rätt jobbigt. För att inte tala om vad släkten kommer att tycka... Men jag är övertygad om att jag och min man klarar av ett barn till. Det blir säkert tufft emellanåt och jag är förberedd på en jobbig graviditet, men det ska också bli väldigt mysigt med en till liten här hemma =)
    Hur gamla är dina barn?
  23. Nyplussad
    #12
    Mina barn är 6, 4 och så lilltjejen som just fyllt 1.

    Jag är också mest orolig över graviditeten. Jag mår redan tok-illa och är jättetrött och vill ju inte att de andra barnen skall behöva ha det sämre för att de skall få ett syskon till.
  24. 12
    Mina barn är 6, 4 och så lilltjejen som just fyllt 1.

    Jag är också mest orolig över graviditeten. Jag mår redan tok-illa och är jättetrött och vill ju inte att de andra barnen skall behöva ha det sämre för att de skall få ett syskon till.
  25. M m nr 4
    #13
    Hoppas att illamåendet och tröttheten inte blir allt för långvarig för dig. Jag har inte kommit dit än, varken med illamående eller trötthet, *peppar, peppar* =)
  26. 13
    Hoppas att illamåendet och tröttheten inte blir allt för långvarig för dig. Jag har inte kommit dit än, varken med illamående eller trötthet, *peppar, peppar* =)
  27. Nyplussad
    #14
    Då håller jag tummarna för att du slipper helt! :-)

    Det är dock värt det i slutändan, för de är ju fina sedan barnen.
  28. 14
    Då håller jag tummarna för att du slipper helt! :-)

    Det är dock värt det i slutändan, för de är ju fina sedan barnen.
  29. Medlem sedan
    Aug 2008
    #15

    5 månaders som inte vill börja äta.

    Hej alla där ute, jag har en 5 månaders bebis som inte vill börja äta annat än ersättning å ammas. Hon är annars jätte glad att stoppa saker i munnen. Jag har försökt med både lite gröt å andra puréer men hon bara kniper ihop munnen. Hur har ni gjort i liknande situation? Jag kan inte minnas att stora tjejen var så här. Hon bara öppnade munnen å åt.

    Några tips?
  30. 15
    5 månaders som inte vill börja äta. Hej alla där ute, jag har en 5 månaders bebis som inte vill börja äta annat än ersättning å ammas. Hon är annars jätte glad att stoppa saker i munnen. Jag har försökt med både lite gröt å andra puréer men hon bara kniper ihop munnen. Hur har ni gjort i liknande situation? Jag kan inte minnas att stora tjejen var så här. Hon bara öppnade munnen å åt.

    Några tips?
  31. Medlem sedan
    Feb 2008
    #16
    Grattis allihop! Är själv i v 6+2 med BF 13/10. Efter ett missfall i juni, så har det varit struligt och svårt att bli gravid. Men NU kom äntligen det efterlängtade blå krysset!! Se gärna mitt inlägg här i gruppen, om tankar, oro och hopp! Kram till er!
  32. 16
    Grattis allihop! Är själv i v 6+2 med BF 13/10. Efter ett missfall i juni, så har det varit struligt och svårt att bli gravid. Men NU kom äntligen det efterlängtade blå krysset!! Se gärna mitt inlägg här i gruppen, om tankar, oro och hopp! Kram till er!
  33. Anonym
    #17
    Grattis till + och stort lycka till framöver
  34. 17
    Grattis till + och stort lycka till framöver
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar