Snällaste grannen
_1306 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Snällaste grannen

    Min underbara granne kanckade på idag och undrade om jag vill ha deras spjälsäng och lite kläder. Blir så glad varje gång någon tänker på mg. Fick leksaker och annat smått och gott förra veckan.
    Deras minsta är 1 år och ska få stor säng, har oxå lagt mina i stor säng från 1½-2 års ålder.

    Vagn är väl det stora som fattas nu, skötbädd till tvättmaskinen finns på ikea och annat smått och gott.

    Hur mycket har ni fixat?
  2. 1
    Snällaste grannen Min underbara granne kanckade på idag och undrade om jag vill ha deras spjälsäng och lite kläder. Blir så glad varje gång någon tänker på mg. Fick leksaker och annat smått och gott förra veckan.
    Deras minsta är 1 år och ska få stor säng, har oxå lagt mina i stor säng från 1½-2 års ålder.

    Vagn är väl det stora som fattas nu, skötbädd till tvättmaskinen finns på ikea och annat smått och gott.

    Hur mycket har ni fixat?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Vagn & babyskydd är fixat. De hade så bra deal på Köpbarnvagn.se
    Har köpt lite nya kläder (56 & 62) och när jag letade efter annat häromdagen hittade jag en påse med kläderna i 56 efter sonen så de ville barnen att vi skulle ta fram och lägga bland de nya.
    Tvättar dom gör jag fram i april/maj.

    Förmodligen kommer vi skaffa en spjälsäng till bebisen också. Har iofs en vagga (sedan jag var bebis) som vi renoverade till sonen. Sonen ligger i spjälsäng än. Har en juniorsäng till honom men det är tveksamt om han kan byta redan..
    Jaja. Allt löser sig, det vi inte har fixat före går att fixa efter
    Känns som man tar det mer med ro när det är femte barnet hehe
  4. 2
    Vagn & babyskydd är fixat. De hade så bra deal på Köpbarnvagn.se
    Har köpt lite nya kläder (56 & 62) och när jag letade efter annat häromdagen hittade jag en påse med kläderna i 56 efter sonen så de ville barnen att vi skulle ta fram och lägga bland de nya.
    Tvättar dom gör jag fram i april/maj.

    Förmodligen kommer vi skaffa en spjälsäng till bebisen också. Har iofs en vagga (sedan jag var bebis) som vi renoverade till sonen. Sonen ligger i spjälsäng än. Har en juniorsäng till honom men det är tveksamt om han kan byta redan..
    Jaja. Allt löser sig, det vi inte har fixat före går att fixa efter
    Känns som man tar det mer med ro när det är femte barnet hehe
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    Hehe, ja man gör ju det.
    Har köpt en babysitter (Babybjörn balance eco) beggad och likaså begagnade tygblöjor.
    Det är allt, hittills.
    Vi har ingenting kvar, endast en bärsjal men det löser sig.
    Kläder bruka man ju få i mängder efter födelsen.
    3 av mina bästa vänner har dessutom precis fått pojkar
    Spjälsäng ska vi inte ha nån.
    Bugaboo släpper ju en ny vagn i mars, Buffalo är namnet och den ska vi ha!
    Vagn, skötbord och babyskydd alltså.
    Och Ikeas tvättlapppar :-)
  6. 3
    Hehe, ja man gör ju det.
    Har köpt en babysitter (Babybjörn balance eco) beggad och likaså begagnade tygblöjor.
    Det är allt, hittills.
    Vi har ingenting kvar, endast en bärsjal men det löser sig.
    Kläder bruka man ju få i mängder efter födelsen.
    3 av mina bästa vänner har dessutom precis fått pojkar
    Spjälsäng ska vi inte ha nån.
    Bugaboo släpper ju en ny vagn i mars, Buffalo är namnet och den ska vi ha!
    Vagn, skötbord och babyskydd alltså.
    Och Ikeas tvättlapppar :-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Schysst granne!
    Min granne är också min svägerska och hon fick ALLT vårt...kläder, dyraste skötväskan, leksaker, lakan, kuddar, täcken, åkpåse och ja ni vet....allt!
    Tror ni att vi får tillbaka det?
    Nej...hon FICK ju det av oss...jäkla människa.
  8. 4
    Schysst granne!
    Min granne är också min svägerska och hon fick ALLT vårt...kläder, dyraste skötväskan, leksaker, lakan, kuddar, täcken, åkpåse och ja ni vet....allt!
    Tror ni att vi får tillbaka det?
    Nej...hon FICK ju det av oss...jäkla människa.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Vagn klart, ett av två babyskydd klart. Alla kläder klara, säng finns, samt sängkläder, kudde och täcke. Kvar att fixa ett babyskydd och trikåsjal, babysitter, baby monitor.
  10. 5
    Vagn klart, ett av två babyskydd klart. Alla kläder klara, säng finns, samt sängkläder, kudde och täcke. Kvar att fixa ett babyskydd och trikåsjal, babysitter, baby monitor.
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Använder hon det nu? Annars kan jag inte se varför ni inte kan få tillbaka det..skum människa
  12. 6
    Använder hon det nu? Annars kan jag inte se varför ni inte kan få tillbaka det..skum människa
  13. Elyseen
    #7
    Vi har allt, det enda vi behövde var syskonvagn och det är inhandlat, resten har vi kvar från blivande storasyster så det är väll om det blir en pojk vi behöver komplettera lite i stl 68 och uppåt då det var lite mer klänningar och andra "tjejiga" kläder.
  14. 7
    Vi har allt, det enda vi behövde var syskonvagn och det är inhandlat, resten har vi kvar från blivande storasyster så det är väll om det blir en pojk vi behöver komplettera lite i stl 68 och uppåt då det var lite mer klänningar och andra "tjejiga" kläder.
  15. Medlem sedan
    Jun 2012
    #8
    Babyskydd måste jag ju oxå köpa, viktigast av allt då vi åker mycket bil.
    Vagnen måste jag köpa i god tid innan för jag har en förmåga att vilja fixa och dona med den så lukten blir vår
  16. 8
    Babyskydd måste jag ju oxå köpa, viktigast av allt då vi åker mycket bil.
    Vagnen måste jag köpa i god tid innan för jag har en förmåga att vilja fixa och dona med den så lukten blir vår
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Uff..nu fick jag ångest..brukar vilja fixa allt tidigt å trodde att vagnen var fixad, för vi skulle få låna av sambons bror, men oj vad han tydligen hade missförstått, för det fick vi inte! så nu är det enda vi har egentligen tvättlappar, lite blöjor och lite kläder..inga saker alls! Sambon sitter enbart framför sin dator å verkar inte bry sig nämnvärt om att fixa nåt..orkar inte va den som ska dra hela tiden!! (Ja ja e less på han just nu!!) hehe men det "löser" sig väl tillslut..suck
  18. 9
    Uff..nu fick jag ångest..brukar vilja fixa allt tidigt å trodde att vagnen var fixad, för vi skulle få låna av sambons bror, men oj vad han tydligen hade missförstått, för det fick vi inte! så nu är det enda vi har egentligen tvättlappar, lite blöjor och lite kläder..inga saker alls! Sambon sitter enbart framför sin dator å verkar inte bry sig nämnvärt om att fixa nåt..orkar inte va den som ska dra hela tiden!! (Ja ja e less på han just nu!!) hehe men det "löser" sig väl tillslut..suck
  19. Medlem sedan
    Oct 2003
    #10
    Skum....ja. Ohyfsad...absolut.
  20. 10
    Skum....ja. Ohyfsad...absolut.
  21. Medlem sedan
    Oct 2012
    #11
    En massa kläder har jag sparat dock mycket för kille och nu får vi en tjej, men vad gör det, har köpt någon klänning, det känns så spännande och nytt att köpa det . Spjälsäng och liten vagga finns kvar även så bilstol (hoppas jag måste nog kollas lite ). Vagn är det stora frågetecknet, har en oerhört "lat" vagnberoende 3,5 åring, vi får se hur vi löser det. Men känner ingen panik, det brukar vara fullt med annonser i tidningen och så finns secondhandbutiker, något nytt lär det inte bli, tycker det är onödigt mycket pengar. Det löser sig, snart snart ska jag gå genom de små storlekarna hemma och drömma mig bort .
  22. 11
    En massa kläder har jag sparat dock mycket för kille och nu får vi en tjej, men vad gör det, har köpt någon klänning, det känns så spännande och nytt att köpa det . Spjälsäng och liten vagga finns kvar även så bilstol (hoppas jag måste nog kollas lite ). Vagn är det stora frågetecknet, har en oerhört "lat" vagnberoende 3,5 åring, vi får se hur vi löser det. Men känner ingen panik, det brukar vara fullt med annonser i tidningen och så finns secondhandbutiker, något nytt lär det inte bli, tycker det är onödigt mycket pengar. Det löser sig, snart snart ska jag gå genom de små storlekarna hemma och drömma mig bort .
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12
    Just det ja, sjal ska jag köpa också (inte nöjd med min billiga från tradera som jag köpte till sonen).
    Men det kan vänta ett par månader, den behövs ju inte innan i juni ändå :P
  24. 12
    Just det ja, sjal ska jag köpa också (inte nöjd med min billiga från tradera som jag köpte till sonen).
    Men det kan vänta ett par månader, den behövs ju inte innan i juni ändå :P
  25. Medlem sedan
    Jun 2009
    #13
    Vi har allt redan då sonen bara är 21 månader gammal. Dock ska vi köpa en liggdel till vår vagn då vi sålt den sonen hade och köpt en ny. Dessutom ska vi köpa ett nytt babyskydd då vi sålt den gamla. Men det fixar jag under nästa vecka när vi är hemma i sverige igen.
    Sedan ska jag komplettera ytterst lite med kläder i stl 56-68

    Där emot ska vi boa lite hemma innan lilltjejen tittar ut, vi ska lägga värmeslingor i hallgolvet och lägga klinkers samt köpa en garderobsvägg till hallen. Sedan blir det att fixa till tvättrummet med ny tvättmaskin o förbättra förvaringsutrymmena där.
  26. 13
    Vi har allt redan då sonen bara är 21 månader gammal. Dock ska vi köpa en liggdel till vår vagn då vi sålt den sonen hade och köpt en ny. Dessutom ska vi köpa ett nytt babyskydd då vi sålt den gamla. Men det fixar jag under nästa vecka när vi är hemma i sverige igen.
    Sedan ska jag komplettera ytterst lite med kläder i stl 56-68

    Där emot ska vi boa lite hemma innan lilltjejen tittar ut, vi ska lägga värmeslingor i hallgolvet och lägga klinkers samt köpa en garderobsvägg till hallen. Sedan blir det att fixa till tvättrummet med ny tvättmaskin o förbättra förvaringsutrymmena där.
  27. Medlem sedan
    Nov 2006
    #14
    Jag har bestämt mig för en bambusjal. Har budat lite på tradera men det blir nog en ny
  28. 14
    Jag har bestämt mig för en bambusjal. Har budat lite på tradera men det blir nog en ny
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15
    Jag ska också ha en bambusjal, då de ska vara mkt svalare. Blir nog en ny för mig också.
  30. 15
    Jag ska också ha en bambusjal, då de ska vara mkt svalare. Blir nog en ny för mig också.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar