Karpaltunnelsyndrom
_1303 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2012
    #1

    Karpaltunnelsyndrom

    Träffade barnmorskan igår. Vi växer som vi ska, både barnet och jag mår bra, men jag kommer inte klara viktgränsen (ops!). Frågade både om sömnproblemet och en mystisk värk som kommit smygande i min ena tumme. Sömnproblemet hade hon inte så mycket råd att ge mig, ta en panodil innan jag lägger mig och testa med värme. Värken i tummen kunde hon däremot berätta mer om: Karpaltunnelsyndrom.

    http://se.babycenter.com/a549291/kar...t-behandla-det

    Är det någon mer som har erfarenhet av detta?
  2. 1
    Karpaltunnelsyndrom Träffade barnmorskan igår. Vi växer som vi ska, både barnet och jag mår bra, men jag kommer inte klara viktgränsen (ops!). Frågade både om sömnproblemet och en mystisk värk som kommit smygande i min ena tumme. Sömnproblemet hade hon inte så mycket råd att ge mig, ta en panodil innan jag lägger mig och testa med värme. Värken i tummen kunde hon däremot berätta mer om: Karpaltunnelsyndrom.

    http://se.babycenter.com/a549291/kar...t-behandla-det

    Är det någon mer som har erfarenhet av detta?
  3. Medlem sedan
    Oct 2012
    #2
    Åh stackare, det hade jag min första graviditet och nu är jag i v.25 och bävar för om det ska komma igen. Jag hade sååå ont hela nätterna, gråt för en hanled/fingrar. Men av sjukgymnasten fick jag stödskenor och liksom en tygvante att ha på handleden och det hjälpte faktiskt. Sjukgymnasten tillverkar den genom att värma upp och forma efter din egen tumme handled. Går att köpa på apoteket men varför göra det när man kan betala ett sjukbesök 100 kr och få en anpassad .
  4. 2
    Åh stackare, det hade jag min första graviditet och nu är jag i v.25 och bävar för om det ska komma igen. Jag hade sååå ont hela nätterna, gråt för en hanled/fingrar. Men av sjukgymnasten fick jag stödskenor och liksom en tygvante att ha på handleden och det hjälpte faktiskt. Sjukgymnasten tillverkar den genom att värma upp och forma efter din egen tumme handled. Går att köpa på apoteket men varför göra det när man kan betala ett sjukbesök 100 kr och få en anpassad .
  5. Medlem sedan
    Aug 2012
    #3
    Konstigt nog så stör det mig inte på nätterna, det är dagarna som är besvärliga. Fylla på vattenkokaren kan få det att stråla upp i armbågen och det är något med vinkeln efter toalettbesök som får mig att se stjärnor. Jag har haft problem med lederna så länge jag kan minnas, men det här var något nytt för mig.

    Det som oroar mig mest just nu är att min farmor opererade båda sina tummar, och nu kan ingen minnas om det var för förslitningsskador eller om det var för just karpaltunnelsyndrom. Jag hoppas att det försvinner efter förlossningen så jag slipper opereras för det.
  6. 3
    Konstigt nog så stör det mig inte på nätterna, det är dagarna som är besvärliga. Fylla på vattenkokaren kan få det att stråla upp i armbågen och det är något med vinkeln efter toalettbesök som får mig att se stjärnor. Jag har haft problem med lederna så länge jag kan minnas, men det här var något nytt för mig.

    Det som oroar mig mest just nu är att min farmor opererade båda sina tummar, och nu kan ingen minnas om det var för förslitningsskador eller om det var för just karpaltunnelsyndrom. Jag hoppas att det försvinner efter förlossningen så jag slipper opereras för det.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar