Börjar man bli gammal tro..
Medelålders 45+
  1. 6-barnsmamma
    #1

    Börjar man bli gammal tro..

    Är ju 51 fyllda så jag lär väl ha kommit i klimakteriet skulle jag tro. Kan väl inte säga att jag märker det så mycket, kan ju inte se via mensen då jag har en hormonspiral insatt och har ju då inte haft mens på en massa år. Det enda kanske jag kan märka är humöret men då jag även lider av ångest kan det ju bero på det...Ja vet inte iaf men åldern säger ju det

    Nu till min fråga...Hur har ni det med sex och orgasm, har ni lika lätt det som när ni var yngre? Själv har jag märkt att dom senaste gångerna har jag börjat fått svårt att få orgasm och när den väl kommer (om den kommer) är det inte samma känsla, sen har väl sexlusten inte legat på topp. Känns tom jobbigt att föra det på tal fast jag vill ju inte vara utan det heller. Sex och gos och mys är ju toppen Lever annars i ett harmoniskt äktenskap med mannen jag älskar. 3 barn är utflugna och 2 bor hemma.

    Har ni några råd att ge hur man ska hitta tillbaks till allt igen....
  2. 1
    Börjar man bli gammal tro.. Är ju 51 fyllda så jag lär väl ha kommit i klimakteriet skulle jag tro. Kan väl inte säga att jag märker det så mycket, kan ju inte se via mensen då jag har en hormonspiral insatt och har ju då inte haft mens på en massa år. Det enda kanske jag kan märka är humöret men då jag även lider av ångest kan det ju bero på det...Ja vet inte iaf men åldern säger ju det

    Nu till min fråga...Hur har ni det med sex och orgasm, har ni lika lätt det som när ni var yngre? Själv har jag märkt att dom senaste gångerna har jag börjat fått svårt att få orgasm och när den väl kommer (om den kommer) är det inte samma känsla, sen har väl sexlusten inte legat på topp. Känns tom jobbigt att föra det på tal fast jag vill ju inte vara utan det heller. Sex och gos och mys är ju toppen Lever annars i ett harmoniskt äktenskap med mannen jag älskar. 3 barn är utflugna och 2 bor hemma.

    Har ni några råd att ge hur man ska hitta tillbaks till allt igen....
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    #2
    Råd vet jag inte om jag har, men jag håller med om att det är svårare att få orgasm. Jag har också fått skörare slemhinnor, så jag har börjat med Ovesterin som bygger upp dessa igen. Hjälper bra.
    Sexlusten är inget problem, jag är nykär nu! Har alltid haft väldigt lätt att få orgasm, så det gör mig inget att det tar lite längre tid. Nästan bara bra. Får njuta längre!
  4. 2
    Råd vet jag inte om jag har, men jag håller med om att det är svårare att få orgasm. Jag har också fått skörare slemhinnor, så jag har börjat med Ovesterin som bygger upp dessa igen. Hjälper bra.
    Sexlusten är inget problem, jag är nykär nu! Har alltid haft väldigt lätt att få orgasm, så det gör mig inget att det tar lite längre tid. Nästan bara bra. Får njuta längre!
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Märker också av en viss förändring på senare tid. Det känns annorlunda och kanske inte lika starkt med orgasmen men jag är minst lika intresserad av sex nu när barnen är stora och jag har mer tid för mig själv. Jag har fortfarande regelbunden mens men märker av någon sorts förändring ändå, är lite mer instabil i humöret. Ungefär som det var i tonåren. Jag funderar mycket över saker. Men min man som är äldre än jag har större problem med det sexuella pga mediciner han tar. Lusten finns men inte alltid förmågan sas. Å andra sidan har vi ju numera mycket tid för varandra och det väger upp. Är på hela taget mycket nöjd med min man och vårt förhållande.

    Om jag har några råd till dig? Det är väl att ni ska prata med varandra i så fall. Det går oftast att hitta nya varianter som gör det mer spännande om man är lite lyhörd och vågar ha fantasi.
  6. 3
    Märker också av en viss förändring på senare tid. Det känns annorlunda och kanske inte lika starkt med orgasmen men jag är minst lika intresserad av sex nu när barnen är stora och jag har mer tid för mig själv. Jag har fortfarande regelbunden mens men märker av någon sorts förändring ändå, är lite mer instabil i humöret. Ungefär som det var i tonåren. Jag funderar mycket över saker. Men min man som är äldre än jag har större problem med det sexuella pga mediciner han tar. Lusten finns men inte alltid förmågan sas. Å andra sidan har vi ju numera mycket tid för varandra och det väger upp. Är på hela taget mycket nöjd med min man och vårt förhållande.

    Om jag har några råd till dig? Det är väl att ni ska prata med varandra i så fall. Det går oftast att hitta nya varianter som gör det mer spännande om man är lite lyhörd och vågar ha fantasi.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Så är det, åldern

    Jag hade ju betydligt lättare att få orgasm när jag var 20 än vad jag har idag om man säger så. Å andra sidan kanske en kvinna hade kunnat uppskatta det i och med att mannen då kan vara litet uthålligare men eftersom jag är singel kan jag inte ens dela med mig av den tänkbara fördelen utan får dras med nackdelen helt på egen hand!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Så är det, åldern Jag hade ju betydligt lättare att få orgasm när jag var 20 än vad jag har idag om man säger så. Å andra sidan kanske en kvinna hade kunnat uppskatta det i och med att mannen då kan vara litet uthålligare men eftersom jag är singel kan jag inte ens dela med mig av den tänkbara fördelen utan får dras med nackdelen helt på egen hand!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar